قصص - حكايات - روايات

القصص والرويات، قصيرة , طويلة,قصص الانبياء , منتديات قصص ، اجمل القصص اروع القصص ، اجمل الروايات ، قصص قصيره ، قصص طويله ، رويات قصيره ، رويات طويله ، قصص عدلات ، قصص الوفاء ، قصص مخيفه ، قصص محزنه ، قصص عجيبه ، رويات، رويات عدلات ، قصص الانبياء ، القصص العربية ، قصص واقعيه ، قصص اطفال ، روايات للاطفال ، مكتبة القصص ،القصص والروايات ، قصص غريبه ، قصص دينية ، قصص حقيقيه ، قصص مضحكة ، قصص مؤثرة ، قصص خيالية ، اغرب القصص قصص الصحابة ، مواقع قصص ورويات2020.

نسخ رابط الموضوع
https://vb.kntosa.com/showthread.php?t=12001
28278 26
انواع عرض الموضوع
12-29-2019 07:07 PM
#19  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة التاسعة عشر { ١٩ }
منصور : من اول مرة جيتي فيها هنا وانا عارف انها انتي
فاطمة : انا عملت كدة عشان عارفة انك مبتحبش نورا ولا بتطيقها .. هي قالتلي كدة
منصور : والمطلوب ؟
فاطمة : بقولك بحبك افهم انت
( تقرب عليه اكتر ، يشيل ايدها من ع خده يمسكها )
منصور : الي انتي بتعمليه دة غلط واشكالك متنفعش معايا ولا هتعرف توقعني تمام
( يزق ايدها )
فاطمة : اشكالي م انت خطبت اشكالي .. لا واوس**م كمان
( يمسكها من رقبتها )
منصور ب عصبية : كلمة كمان وهنزلك م الشباك
فاطمة وهي بتزق ايده : متتحمقش عليها اوي كدة .. اشبع بيها .. زي الي قبلك
( لسة هتمشي يمسك دراعها )
منصور : قصدك ايه
فاطمة : قصدي أن متصدقش براءتها الي بقت فيها .. الي زي دي ماية من تحت تبن وبتعرف كويس اوي توقع الي زيك .. ميغركش الاحتشام دة ممكن يكون خوف منك مش اكتر .. لكن من جواها اكيد بتحن ل حريتها والي ع كيفها .. دة إذا مكانتش بتعمل دة وانت مش واخد بالك اصلا .. وهنروح بعيد ليه .. ابن عمتك دة الي قاعدة تحت تتمايع معاه وانت هنا ملهي ف الشغل .. خليه ينفعك
( تمشي فاطمة ، يقرب منصور يبص م الشباك ، يلاقي نورا ف الجنينة قاعدة مع عمر واسر بيضحكوا ويهزروا تحت ، يضغط منصور ع أيده ويلف يشوط اللاب توب من ع الترابيزة وينزل تحت ع اخره )
عمر : ي عم انت تسكت خالص انت تروح اي حتة تخربها
نورا : ههههه دة كارثة دة
اسر : ليه ي جدعان انا والله لطيف .. احكيلوا ع السلسة احكيلوا
نورا : هههههيهههيهه لااا
( غصب عنها نورا تطلع منها الضحكة ب مياعة وعالية ، يقرب منصور )
منصور ب انفعال : ايه ي هانم قاعدة ف كباريه
( تتخض نورا )
نورا ب توتر : انا مقصدش والله .. طلعت مني غصب عني
عمر : عادي م براحتها دي ضحكة يعني
منصور ب عصبية : وانت مال اهلك
( يتخض الكل ، منصور خلاص جاب اخره )
عمر وهو بيقف : اهلي !!!!!!!!!!!
اسر ب خضة : ايه ي منصور اهدى ي بني في ايه
( يضغط منصور ع أيده اكتر )
عمر : انا ماشي ي اسر .. سلام
( يمشي عمر )
اسر : ي بني استنى انت كمان
ساجد : عمر !!!!
( يروحوا وراه اخوات منصور )
منصور : مبسوطة طبعا
نورا ب استغراب : في ايه ي منصور
منصورب عصبية : في أن رجعنا للوس**ة والقرف تاني
نورا : انا عملتلك ايه طيب
منصور : لا ملاك برئ انتي مبتعمليش حاجة
( يزعق ف وشها )
منصور ب زعيق : انا الي ابن كلب شيطان
( تنزل دموعها مش عارفة تتكلم من عصبيته ، لسة هتمشي ، يمسك دراعها )
منصور : تعالي رايحة فين ؟
نورا : ملكش دعوة
منصور : عاوزة تعيطي يعني .. طب تمام انا هعيطك بجد ي نورا
( يشدها من دراعها مرة واحدة يجرها ع جوة )
نورا ب خوف : منصور سيبني
( يطلعها اوضتها وب اقوى ما عنده يزقها تقع ع السرير )
نورا : اااااه
( يقرب يمسكها من دماغها يقربها عليه )
منصور ب زعيق : لو شفت رجلك برة الاوضة دي هكسرهالك
نورا ب عياط : ليه طيب
منصور ب زعيق : سامعااااا
نورا ب خوف : حاضر
( يمشي منصور ، تنزل دموع نورا اكتر وتعيط ، ينزل منصور تحت )
انجي : في ايه ي منصور ؟؟
منصور : مافيش
اسر : اومال ايه الي عملته ف نورا وعمر دة ؟!!!!
منصور ب عصبية وزعيق : قلت مافييش
ساجد : طب اهدى طيب دلوقتي
( يطلع منصور يركب عربيته ويمشي ، تسمعها نورا ، تبص م الشباك تلاقيه مشي ، تنزل تحت )
نورا ب عياط : هو ليه بيعمل معايا كدة .. انا عملتله ايه طيب عملت ايه
أية : اهدي بس والله احنا منعرفش ماله !!!!!!
اسر : ممكن ضحتك استفزته
نورا : والله م كنت قصداها ي اسر
اسر : عارف بس هو تفكيره خربان انتي فهماه
نورا ب عياط : لأ .. انا مبقتش فهماه لأ .. مش فاهمة هو عاوز مني ايه .. عاوز يدفني ب الحيا ولا عاوز يحييني ميتة .. مبقتش فاهمة هو عاوز ايه مني مش فاهمة وتعبت منه بجد
( تاخدها انچي ف حضنها )
انجي : معلش استحمليه عشان خاطري
نورا : خلاص بقا
انجي وهي بتطبطب عليها : معلش
( تعدي الايام ، يرجعوا من جديد اغراب منصور طول الوقت ف الشغل ونورا ملهية ف الدراسة و تمارين الباليه مبيشفوش بعض ، اسر وهايدي بقت علاقتهم افضل وبقوا صحاب ، هايدي قاعدة ع مكتبها ، يدخل اسر وفي اكياس ف ايديه ، يقفوا الموظفين )
اسر : اقعدوا اقعدا
( يقعدوا ، يقرب ع مكتب هايدي ويحط عليه الاكياس ويفتحها )
هايدي : ايه دة ؟؟؟
اسر : اكل جعت قلت اجيبلك معايا
هايدي : طب استنى دة مش وقت البريك
اسر : بريك ايه احنا ف مدرسة كلي كلي
هايدي : ههههههه ماشي
( ياكلوا ، تاني يوم ، يطلع الصبح ، تلبس نورا وتنزل ، تلاقي منصور بيقرب ع عربيته ، يشوفها )
منصور : رايحة فين ع الصبح
نورا : عندي امتحان
منصور : ومقلتليش ليه ؟
نورا : مش بشوفك عشان اقولك
منصور : ومش قادرة تتصلي بيا
نورا : لا قادرة .. بس مش عاوزة
منصور : طب تمام ادخلي مافيش امتحان
نورا : نعم !!! بتهزر
منصور : انتي شيفاني بهزر ؟؟ ادخلي جوة
نورا : مينفعش بقولك عندي امتحان
منصور ب زعيق يخض : يولع
نورا ب خوف : لييييه
منصور : مش عاوزك تروحي
( نورا خلاص قربت تعيط )
نورا : منصور عشان خاطري .. سيبني اروح متضيعليش السنة
منصور : م تضيع ولا تولع وايه يعني
نورا : منصور والنبي
منصور ب هدوء : هتدخلي ولا ادخلك انا ي نورا ؟
( تنزل دموعها )
نورا ب كل خوف : هروح ي منصور
منصور : نعم ؟!
نورا ب توتر : هروح الامتحان
( يضربها بالقلم يوقع من ايدها الورق والكتب )
منصور ب زعيق : ع جوااا
( تجري نورا ع جوة ، تدخل اوضتها تتفتح ف العياط ، تلبس انچي عشان تروح الشغل ، تعدي ع أوضة نورا ، تسمعها بتعيط ، تدخل )
انجي : في ايه ؟!!!!!
نورا ب عياط : مرضاش يوديني الامتحان
انجي : منصور ؟؟
نورا : ااااه
انجي : ليه كدة ؟!!!!!
نورا : معرفش .. انا كدة هعيد السنة من تاني ي انچي
انجي : لا استني هكلمه
( تهدى نورا ، عند منصور ، سايق عربيته ، يرن الفون ، يمسكه ، يلاقي انچي )
منصور : لحقت تشتكي
( يرد )
منصور : السلام عليكم
انجي : عليكم السلام انت مشيت ؟؟
منصور : اه
انجي : طب انت ..........
منصور : مش هتروح ي انچي خلصنا
انجي : ليه ي بني بس ؟!!!!
منصور : كدة
انجي : مستقبلها هيضيع
منصور : لا متقلقيش اخرتها هتطفش وتشتغل رقاصة ليها مستقبل بردوا
انجي : ايه الكلام دة بس ي منصور دي منهارة م العياط
منصور : اااه هي عملت عليكي الشويتين بتوعها
انجي : طب سيبها تروح امتحانها ولو في مشكلة نحلها بعدين
منصور : لأ
انجي : ي منصور عشان خاطري متضيعش عليها السنة
( يتنهد منصور )
منصور : توديها وانا هجيبها ي انچي
انجي : طيب اوك مش مهم هوديها
( تفرح نورا )
منصور : سلام
( يقفل منصور )
انجي : يلا قومي بسرعة هوديكي وهو هيبقى يجيبك
نورا : حاضر
( تاخدها انجي توصلها الكلية ، تحضر نورا الامتحان ، تخلص وتطلع ، منصور مستنيها قدام الكلية ، يشوفها وهي ماشية ووشها ف الارض ، يبتسم ابتسامة سخرية ، تقرب نورا عليه ، تركب ويمشي ، ف الطريق )
نورا : هو انت ليه بتعمل معايا كدة ؟؟
( يفاجئ انها اتكلمت ، ميردش باصص ل طريقه ، تدمع عينها )
نورا : ليه بتبقا كويس وبشوفك احن انسان ف الدنيا .. وفجأة بتقلب عليا وتعاملني كأني م الشارع وعدوتك .. ليه مصمم تكرهني فيك ي منصور .. ليه مصمم تخوفني منك .. ليه كل اما اقربلك بتبعدني .. ليه خطبتني اصلا
منصور وهو بيخبط ب أيده ع الدركسيون : شششششش بقا
( يحرجها ، تسكت وتنزل دموعها ، يوصلوا البيت ، يوقف العربية وفجأة ............ يمسكها من دماغها يقربها عليه )
منصور : لو طلعتي تاني م البيت دة من غير م تقوليلي هيكون يومك اسود .. ماشييي ⁦☝⁩
( تنزل دموعها )
منصور ب زعيق : بطلي عيااااط
( يذيد عياطها ، يزقها ف كتفها )
منصور : عندك دم اوي وبتعيطي .. انزلي ي ...........
( يمسك لسانه )
منصور : انزلي
( تفتح باب العربية ب هدوء وتنزل ، تدخل البيت ، يمشي منصور ، تطلع نورا اوضتها وتتفتح ف العياط ، منصور سايق ع اخره ، يوصل الشركة ويدخل مكتبه ، تشوفه انجي ، تدخل وراه )
منصور ب زعيق : ليه .. عاوزة تعرف لييييييه
انجي : في ايه




12-29-2019 07:10 PM
#20  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة العشرون { ٢٠ }
( يذيد عصبيته )
منصور : عاوزة تعرف انا ليه بتغير معاها .. عشان كل اما اقول اتعدلت بتعمل حاجة بترجع بيها انيل م الاول .. مش عارف .. مش عارف اغيرها مش عارف
( يقعد ويحط أيده ع دماغه )
منصور : مش عارف بجد
انجي : متقولها ي منصور
منصور : اقولها ايه ؟!
انجي : انك بتحبها
( يبصلها )
انجي : طلع الي جواك وارتاح
منصور : مش هرتاح
انجي : ازاي ؟!!!!
منصور : انها تبقى عارفة دة هيتعبني معاها اكتر مش هيريحني
انجي : وانت هتفضل ف العذاب دة كتير .. من امتى وانت كدة .. من سنين فاتت وقلنا فعلا فاتت وخلاص معادتش نورا بتاعة زمان ولا عادت تنفعلك .. ايه الي خلاك ترجع كل حاجة مكانها تاني .. ليه !!!!!
منصور : انچي .. انتي حبيتي خالد وغلط ب خيانتك ف سيبتيه ومش مسمحاه .. بس لو جاتلك الفرصة انك تغيريه .. من غير م أسألك هترجعي ي انچي .. هترجعي تغيريه .. مش هتسيبيه .. وانا مش هسيب نورا
( يعدي اليوم ، تاني يوم الصبح ، انچي ومنصور ف المحكمة ، المحامي واقف معاهم بيباركلهم ع كسبانهم ل قضية الخلع ، يعدي خالد من جنب انچي ، يبصلها ب غيظ وهي تبصله ب حسرة يمشي ، يعدي الوقت ، نورا ف أوضة الباليه مشغلة اغنية وبترقص عليها ، تقع وتيأس ، تفتكر كلام منصور عن **الفري دانس** ، تقوم تشغل اغنية تانية وترقص ع انغامها مش ملتزمة ب الباليه )
( *دة انا من خووووفي بداري كسووووفي لتاخد بالك م الي انا فيه ، وبقيت مش عارفة انا هعمل ايه ، ي حبيبي خلاص هتجيني خلاص وهقولك ع الي تاعبني انا ايه ، اني احب مش هو دة الي تاعبني ، دة انا شايلة سر معذبني ، دة انا روحي فيك ومسيري ف يوم هاجي واقولك ، وهاعيش حياتي وانا جنبك ، دة انا عمري ليك * )
( تقعد نورا ف الارض وتنهار م العياط ، تدخل أية ، تجري عليها تاخدها ف حضنها )
نورا : ااااه
أية : اهدي عشان خاطري
نورا : مش قادرة
( تعيط ف حضنها ب حرقة تعدي الايام ، منصور ف اوضته ، تقرب نورا تخبط ع باب اوضته ، محدش يرد ، تخبط تاني ، مافيش رد ، تدخل تدور عليه ، متلاقيهوش )
نورا : منصووور ؟؟
منصور : نعم ؟
( تتخض ، تلف تلاقيه طالع م التواليت لافف فوطة ع وسطه ، تتوتر )
نورا ب توتر : انااا .. خبطت .. وانت مردتش
منصور وهو بينشف شعره : كنت باخد دش
نورا : اه
منصور : عاوزة ايه ؟
نورا : ااا كنت عاوزة اروح عند ماما
منصور : ليه ؟!
نورا : مايا وحشتني
منصور : طيب بكرة اوديكي
نورا : بس انا عاوزة اروح دلوقتي .. لو ينفع يعني
منصور : اشمعنا يعني دلوقتي ؟!!!
نورا ب انفعال وتوتر : قلتلك عاوزة اشوف مايا وحشتني
منصور ب هدوء : طب ومالك متعصبة كدة ليه
نورا وهي بتبص ف الارض : لما تخلص ابقا اجي اكلمك
( تمشي ، يمسك دراعها يقربها عليه ب قوة مرة واحدة تخبط فيه )
منصور : بتتحرجي اوي !!!
( يحط ايده ف وسطها ويقربها اكتر ، يوترها )
منصور : مظنش دي اول مرة تشوفي فيها راجل عريان
( يقرب اكتر )
نورا ب هدوء وتوتر : ابعد . عني
منصور ب هدوء : ليه
( يقرب اكتر ، باصين ل بعض ، حاسة ب انفاسه بتخبط ف وشها ، ع اد توترها ع اد م حابة قربه منها وفجأة شفايفه لمست شفايفها ، تتخض نورا وتزقه وتجري ع اوضتها ، تقعد ع السرير متوترة ووشها عبارة عن جمرة نار بعد شوية ، يخبط باب اوضتها ، تقوم تفتح )
منصور : البسي .. هستناكي تحت عشان اوديكي
( تفرح نورا )
نورا : اوك
( ينزل منصور ، تدخل نورا تلبس وتنزلوا ، يركبوا العربية ويمشوا ، طول الطريق ساكتين مجرد نظرات واضحة اكتر من اي كلمة ممكن تتقال سكوت خارجي وحرب جوة قلب كل واحد شايف التاني قصاده وبيتكلم معاه وبيعاتبوا ، بس مين يسمع الي اتقال )
( *يَرتَسِمُ أمامي مُحَيّاكْ ، و أسمَعُ صَوتَ صَداكْ ، أرتمي طَوعاً تحت خُطاكْ ، مِنكَ الروح ومِنكَ هلاكْ ، كيف لي ألاّ أنادي ، مَن ألبسَ عُمري سوادِ ، أهواك أهواكْ ، لا تهواني يكفي جفاكْ ، انشِلني مِن لهيبِ النّارِ ، هيّا ادنُ إنّي أراكْ ، انشِلني حُبُّكَ أعياني ، قُل لي لماذا أهواكْ ، انشِلني مِن لهيبِ النّارِ ، وارأف بِمَن تَرجّاكْ ، حينَ يصيرُ اللَّيلُ نَهارْ ، و يسودُ في الأفُقِ قِفارْ ، تَترامى أمامي الأفكارْ ، أنتَ أَمِ البَهجةَ أختار ؟* )
( يوصلوا بيت نورا )
منصور : هعدي اخدك ع الساعة ١٠
( تبصله وتنزل من غير م تتكلم ، تدخل البيت ، يمشي منصور )
خديجة ب فرحة : نورا
نورا : خالتوا
( تترمي ف حضنها وحشتها بجد )
خديجة : وحشتيني اوي
نورا : وانتي كمان
( يقعدوا )
خديجة : كدة تقعدي الفترة دي كلها من غير م تسألي عليا ولا حتى بتردي ع الموبايل
نورا : غصب عني والله .. كنت ملهية ف النظام الجديد دة
خديجة : المهم مبسوطة معاهم طلعوا طيبين جدا صراحة .. بس انتي شكلك مش مبسوطة !!!!
( تسكت نورا )
خديجة : مش مبسوطة ؟؟؟
نورا : مش عارفة
خديجة : حد فيهم مضايقك .. منصور مضايقك ؟؟
نورا : مش عارفة بردوا !!
خديجة : مش فهماكي !!!!!
نورا : انا مش فاهمة نفسي .. ولا فهماه .. مش فهماه بجد .. صعب اوي يتفهم ي خالتوا
خديجة : بيضايقك ؟؟؟
نورا : اه .. ولأ
خديجة : لغبطيني
نورا : مش عارفة بس حاسة احساس غريب .. حباه ومش حباه
خديجة : هو مين ؟؟
نورا : الاحساس
خديجة : الاحساس بردوا
نورا : منصور .. دة حكاية لوحده .. تركيبة غريبة .. مهما عملتي متقدريش تفهميه .. كل الي شيفاه أنه اجمل انسان ف الدنيا وابشعهم
خديجة : حيرتيني ي نورا .. انتي حبتيه ؟؟
( تسكت نورا )
نورا : حبيتوا
( تنزل دمعة من عيونها )
نورا : حبيتوا اوي .. بس هو بيكرهني اوي هو انا ممكن اطلب منك طلب ؟
خديخة : اكيد ي قلبي
نورا : ممكن ارجع اعيط ف حضنك .. حضنك وحشني اوي
( تقوم خديجة تاخدها ف حضنها )
خديجة : عيطي .. طلعي الي جواكي
( تنزل دموع نورا وتغمض عيونها ب وجع وتتغير ملامح وشها للحزن ويحمر من قوة الكسر الي جواها )
نورا : حاسة .. حاسة روحي بتروح
خديجة : لا ي قلبي .. دي راحة مش اكتر
( تنفجر ف العياط ب ذيادة )
نورا : اااه
( يعدي الوقت ، منصور قاعد مع ناس ف كافيه من برة ف الشارع )
شاب ١ : يبقى باقي تصريح البناء كدة
منصور : اه كدة تمام
شاب ٢ : هنمضي العقود انهاردة ان شاء الله
منصور : ان شاء الله
( منصور يلمح نورا وعمر من بعيد طالعين من محل هدوم وبيضحكوا ويهزروا ، يتخض ، يركبوا عربية عمر ، يقوم منصور يقف )
شاب ١ : رايح فين ي باش مهندس
( ميردش ، يمشي عمر ونورا )
منصور : تمام
شاب ١ : ي باش مهندس !!!!
( ينتبه للناس )
منصور : لحظة ي جماعة معلش نأجل الموضوع خدوا ميعاد مع السكرتيرة
شاب ٢ : بس ............
منصور : معلش انا اسف
( يركب منصور عربيته ويمشي بس ميلحقهمش ، يعدي الوقت ، نورا قاعدة مع خالتها ف جنينة الفيلا )
خديجة : طب وايه المشكلة ؟!!!
نورا : ان هو ............
( تلمح منصور بيقرب عليها ، تستغرب وجوده بدري نص ساعة لسة )
منصور : يلااا
( تقف نورا )
خديجة : طب قول السلاموا عليكوا الاول
منصور ب عصبية : يلاااا
نورا ب خوف : حاضر
( تمشي معاه )
خديجة : ماله دة عندها حق
( يركبوا العربية ويمشوا ، منصور سايق العربية ع اخره )
نورا : منصور هو مالك .. انت مش كنت قايلي هتاخدني ع الساعة ١٠ جيت بدري ليه ؟!!!
منصور : شششششش
نورا ب انفعال : هو كل حاجة هش هو ايه دة
( يفرمل منصور مرة واحدة يخبطها )
نورا : اااه براحة في ايه
( يبصلها ب كل غيظ وغل ، تبصله ب خوف )
نورا : في ايه
( يبص قدامه )
نورا : متطنشنيش رد عليا انت ............
( وفجأة وب اقوى ما عنده يضربها بالقلم تتخبط دماغها ف باب العربية )
نورا ب صريخ ووجع : اااه
( تمسك دماغها ب ايدها الاتنين م الوجع وشعرها ع وشها ، يمسك رقبتها من ورا يقربها عليها )
منصور ب غل : ليه .. ليه استغفلتيني .. ليه .. لييييييييييه
( يضربها بالقلمة ع وشها بس اخف م الي فات ويرجع يمسك دماغها ، تبصله ودموعها بتنزل وبتاخد نفسها بالعافية وشهقتها توجع القلب )
منصور ب انفعال ووجع : انتي ازاي كدة .. ازاي بني ادمة .. دة انا لو جايب كلبة م الشارع كانت هتبقي أوفى منك .. الي زيك عمروا م هينضف ابدا .. الي زيك لازم يحن ل رخصه مش حابب يبقى غالي .. غلطة عمري اني جازفت معاكي .. انتي او*خ واحدة عرفتها ف حياتي .. بقيت قرفان منك وربي قرفاااان
( متنسوش اللايك ورأيكم )




12-29-2019 07:14 PM
#21  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة الواحد والعشرون { ٢١ }
( باصين ل بعض ، تدمع عنيه ، يسيبها ويشغل العربية ويكمل طريقه ، نورا قاعدة ماسكة دماغها ودموعها عمالة تنزل ، يوصلوا البيت ، ينزل منصور ، نورا تفضل ف العربية مش عارفة تتلم ع اعصابها ، تفتح الباب ب هدوء وتنزل دايخة من خبطة دماغها ، تزقه بالعافية عشان تنزل ، وكأن وزنه فجأة بقا أطنان )
منصور ب زعيق : خفاااااي
( تبصله وعينها كلها دموع )
منصور : ناوية تباتي هنا
نورا ب صوت مبحوح : ملكش .. دعوة
( يقرب عليها ب عصبية ، يمسكها من دراعها )
منصور : لا ليا ي روح امك طلاما خطيبتي ف ليا فيكي ولا نسيتي ان ليكي حاكم
( نورا تجيب آخرها ، تزقه وب اقوى ما عندها تضربه بالقلم ، يتصدم منصور )
نورا ب كل غل : انا . مش . لعبتك
( تبتدي تصرخ )
نورا ب صريخ : انا مش لعبتاااااااااااااك
( يتصدم منصور من طريقتها وييجي أهله من جوة ع صوت الصريخ )
نورا ب صريخ وعياط : مش لعبتااااااااااااك
هالة وهي بتجري عليها : اهدي بس في ايه
حجاج : في ايه ؟؟؟؟
انجي : في ايه ي نورا ؟!!!!!!
( تقرب ع انچي )
نورا ب عياط ورجاء : فهميه فهميه هو بيسمع كلامك قوليلوا اني بني ادمة مش حيوانة قوليلوا اني مش رخيصة ⁦⁩ قوليلوا انا ايه قوليلوا اني كويسة قوليلوا انه غيرني ⁦⁩ قوليلوا لو هحن هحن ل اصلي وانا عمري م كنت وس*ة ي انچي
( يذيد عياطها )
نورا : قوليلوا كفاية .. كفاية بقا
( تقلع دبلتها وتحطها ف أيد انچي )
نورا : كفاية كدة
( وفجأة ، يغمى عليها )
انجي : نوراااااااا
( يتخض الكل ويجروا عليها )
انجي : نورا فوقي !!!!
حجاج : خلينا نوديها مستشفى بسرعة
( يشيلها اسر ويحطها ف العربية ومنصور واقف مكانه ، يقرب عليه ساجد يركبه العربية ويمشي الكل ، يوصلوا مستشفى ، يدخلوها ع الطوارئ ، يعدي الوقت ، يطلع الدكتور من عندها )
حجاج : طمنا والنبي ي دكتور
الدكتور : نفسيتها وحشة اوي وعندها انهيار عصبي شديد حتى مش عاوزة ترد ع اي حد يكلمها
هالة : لا اله الا الله
الدكتور : بس هي الحمدلله حالتها مستقرة حاليا
أية : ينفع نشوفها ؟؟
الدكتور : ينفع بس ياريت من غير م تقولولها حاجة تزعلها
أية : اوك اكيد
( يمشي الدكتور ، يدخل الكل ل نورا إلا منصور والشباب )
حجاج وهو بيبوس دماغها : الف سلامة عليكي ي بنتي
( متردش نورا باصة قدامها )
حجاج : انا عارف ان اكيد منصور مزعلك بس مافيش حاجة تستاهل دة كلوا انتي عندنا اهم من اي حاجة
( تنزل دموعها ، تمسحهالها هالة )
هالة : اتكلمي ي حبيبتي متفضليش كاتمة ف نفسك كدة
( تنزل دموعها ، برة ، توصل مايا وعمر )
مايا : حصل ايه فين نورا ؟؟؟
( يبصلها منصور ب استغراب )
ساجد : جوة
( تدخلها مايا )
عمر : الف سلامة عليها .. ان شاء الله تطلع بالسلامة
الكل : أن شاء الله
عمر : والله كنا لسة رايحينلكم
اسر : اشمعنا ؟!!!
عمر : نقولكم اني قريت فاتحة مايا امبارح
اسر : لا بجد ؟!!
عمر : اه والله
اسر : مبروك ي معلم
ساجد : مبرووك
عمر : الله يبارك فيكم
( يفتكر منصور ، الي كانت مع عمر مايا مش نورا وياخد باله من لبس مايا ، يفهم )
منصور وهو بيقوم : احيه
اسر : في ايه ؟!
منصور : عكيت الدنيا .. عكيتها
ساجد : عملت ايه ؟؟
اسر : عكيت ايه ؟؟
منصور : ولا حاجة .. ولا حاجة
( يقرب ع الاوضة ويخبط ويدخل ، تشوفه نورا تنام وتضير وشها الناحية التانية وتحط الغطا عليه ، يفهم أن مش هتكلمه ، يطلع يقعد برة تاني ، يعدي الوقت ، حجاج قاعد مع منصور ف كافتريا المستشفى )
حجاج : وحتى لو كانت هي وايه يعني
منصور : يعني انها تطلع برة البيت من غير م تقولي وايه يعني وأنها تخرج مع عمر وايه يعني وأنها يبقى لبسها متغير وايه يعني ؟!!!
حجاج : يعني ي غبي ي اغبى الخلق كل دة مخلكش تتردد لحظة وتفكر قبل م تتصرف انها ممكن تكون اختها مش هي
( يسكت منصور )
حجاج : م تنطق !!
منصور : دة الي جه ف بالي وقتها
حجاج : لا إله إلا الله .. غيرتك الذيادة دي هتدمر حياتك .. ربنا يطلعها م المستشفى ع خير الاول وبعدين نبقا نشوف هنعمل ايه
منصور : اوك
( تقرب اية )
حجاج : في حاجة ولا ايه ؟؟
اية : لا لأ مافيش
( تقعد معاهم )
حجاج : لسة نايمة نورا ؟!
اية : صحيت بس بتتكلم بالعافية .. انا خايفة تكون مش هتتكلم تاني ي بابا
حجاج : لا ان شاء الله هتتكلم بس واحدة واحدة الدكتور قال انها تعبانة لسة
اية : ربنا يستر
حجاج : يارب
( منصور قاعد حاسس بالزنب يقوم يمشي ، يعدي الوقت ، ييجي الليل ، نورا ف الاوضة ف المستشفى ، مايا بتسندها تقعدها ع طرف السرير ، يخبط الباب ويدخل منصور )
منصور : السلام عليكم
مايا : وعليكم السلام .. احم هروح اكلم ماما اطمنها
( تمشي مايا تقعد برة ، يقف منصور قصاد نورا )
منصور : عاملة اية ؟؟
نورا : ............
منصور : انا عارف انك زعلانة مني .. بس كان غصب عني والله .. انا ............
نورا : انت ليه خطبتني ؟
منصور : ..............
نورا : سألتك السؤال دة قبل كدة ومردتش عليا .. ليه خطبتني ي منصور .. ليه ؟!
منصور : ..............
( تقوم تقف وتدمع عنيها )
نورا : اقولك انا خطبتني عشان تبين للكل ان الي انتوا مش قادرين عليها انا هقدر عليها .. وقدرت عشان تبين للكل انك قوي وراجل .. وعليا قويت واسترجلت عشان تبين للكل انك هتعرف تلمني .. ف كسرتني
( منصور مش عارف يرد يقول ايه ، كل الي عاوزه دلوقتي انها تتكلم وهو يسمعها وبس مهما كان كلامها هيوجعه ، تنزل دموعها )
نورا ب عياط : مكنتش بعارضك ف حاجة .. مكنتش بتكلم مبتكلمش والله .. كنت تهيني وتمرمت ب كرامتي الارض واسكت حتى لو مغلطش ⁦⁩ كنت تبقا كويس وف ثانية تقلب عليا وكنت بسكت واقول يمكن حاجة تانية مضيقاه استحمليه .. مسيروا يرجع تاني حنين
( يذيد عياطها ب انهيار )
نورا ب عياط : بس ليه قسوتك كانت ب ذيادة المرة دي .. ليه .. انا غلطت ف ايه .. اذيتك ف ايه انا رد عليا ؟؟
منصور : ..............
نورا : استهلكت معاك كل طاقة احتمالي واستحملت ع حساب حاجات كتير اوي .. بس ايه المقابل .. يوم ولا يومين حلو وترجع بعدها انيل م الاول
( تمسح دموعها )
نورا ب عياط وابتسامة وجع : بس تعرف والله شكرا ع كل حاجة عملتها معايا .. شكرا ع حنيتك لما حسستني بالامان الي عمري م حسيت بيه غير لما عرفتك .. انا بقولها مش هتكسف .. حسيت انك سندي ف اوقات كتير اوي .. حسيتك عوض عن قرف شوفته .. وشكرا ع قسوتك الي حسستني اني فعلا رخيصة واوي كمان .. عشان لو كنت غالية مكنتش هتعمل فيا كدة .. انت فعلا غيرتني .. بس بعد م عملت كدة كسرت فيا اخر حتة كانت باقية .. دمرتها .. انت دمرتني .. دمرت كل حاجة حلوة .. موتني وانا كنت فكراني حية .. انت هدة .. هدة تتعب اوي .. وانا تعبت .. امشي
( تزق فيه )
نورا ب زعيق وعياط : مش عاوزة اشوفك تاني امشي
( تزقه اكتر متستحملش المجهود وتدوخ يسندها قبل م تقع تبقا ف حضنه )
نورا : اااه .. سيبني
منصور ب خوف : اهدي عشان خاطري طيب
نورا ب صريخ : امشيييييي امشي
( تزقه تقع ع السرير ، يدخلوا الدكاترة ومايا ع الصوت )
الدكتور : اطلع برة لو سمحت
( يبصلها ب حزن ووجع ويمشي يظبطوها الدكاترة ويخرجوا ، تقرب مايا تاخدها ف حضنها )
مايا : انتي كويسة ؟؟
نورا : كان نفسي ميمشيش .. كان نفسي يبقا .. بس مش عوزاه يبقا .. هو انا كنت وحشة اوي للدرجة
مايا : لا ي حبيبتي لأ
نورا : اومال ليه بيعمل كدة .. ليه كرهني ف نفسي وحببني فيه .. ليه
مايا : اهدي بس عشان خاطري
( تعدي الايام ومنصور بيروح ل نورا المستشفى كل يوم بس بيدخلها لما تكون نايمة ويسأل الممرضة عن حالتها ويمشي ، يعدي الوقت ، حجاج وانچي ف الطريق مع نورا جايبينها م المستشفى )
انجي : ام مين دة انا اقتلك
حجاج : احنا مش قلنا قبل كدة ي نورا ان متربطيش قعادك عندنا ب اي مشكلة تحصل ؟؟
نورا : ايوة بس الوضع مختلف دلوقتي ي عمي دي مش مشكلة وهتتحل الموضوع انتهى خلاص
حجاج : وحتى لو كدة
انجي : ومين قالك انوا انتهى م يمكن ل ............
نورا : انچيييي لو سمحتي مش عاوزة اتكلم ف الموضوع دة
حجاج : قلنا ايه ي انچي
انجي : حاضر بس خليكي عشان خاطرنا



12-29-2019 07:16 PM
#22  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة الثانية والعشرون { ٢٢ }
( تسكت نور ، يوصلوا البيت )
أية : نورا
( تجري عليها تحضنها )
هالة : حمدلله ع السلامة ي حبيبتي
نورا : الله يسلمك ي طنط هالة ⁦⁩
( يسلموا عليها وتقعد ، تطلع انچي اوضتها ، تمسك الفون )
منصور : السلام عليكم
انجي : عليكم السلام
منصور : ايه ي انچي
انجي : ايه ي منصور فينك ؟؟
منصور : ف الشغل
انجي : طب نورا لسة واصلة البيت
منصور : اه
انجي : مش هتيجي ولا ايه ؟؟
منصور : لا مش جاي .. هبات ف الشركة انهاردة
انجي : ليه كدة انت مش عاوز تشوفها .. انا فكرت هتفرح
منصور : عاوز طبعا وفرحان .. بس نورا مش هتصفى مني بسهولة ي انچي وانا مش عاوز اتعب نفسيتها اكتر من كدة
انجي : طب خلاص الي انت شايفه انا قلت اقولك انها موجودة بس
منصور : تمام .. خليكي جنبها ومتخليهاش تمشي .. هي بتحبك وهتسمع كلامى
انجي : انا معاها متقلقش انت
( يعدي الوقت ، منصور ف مكتبه ، واقف عند الشباك وماسك ماج نيسكافيه ف ايده ، يخبط باب مكتبه ، يدخل اسر )
اسر : يلا
منصور : لا روح انت
اسر : مش ماشي ؟!!
منصور : لا هبات هنا انهاردة
اسر : ليه وراك حاجة ؟!
منصور : لا ي اسر روح انت بقولك انا بايت
اسر : عشان نورا رجعت ؟؟
منصور : لأ .. ورايا شغل
اسر : طب بص هوصل هايدي وارجع اقعد معاك
منصور : تعالى هنا بقا
اسر : ايه
منصور : انت ايه حكايتك مع هايدي دي ؟؟!!!
اسر ب توتر : مافيش حكاية ولا حاجة
منصور : عليا بردوا
اسر : اوك حبيتها .. اوي يعني
منصور : حبيتها ولا بتتسلى ؟
اسر : لا والله انا بحبها .. بس هي متعرفش حاجة انا مقلتلهاش لسة
منصور : اومال كل شوية موصلها وكل شوية رايح مكتبها وكل شوية متغديين سوا .. كل دة ومتعرفش انك بتحبها !!!!!
اسر : ايه ي عم انت مراقبنا ولا ايه
منصور : عيب عليك
اسر : بص هي معتبراني صديق ليها .. حتى الان يعني
منصور : طب متخبيش عليها اكتر من كدة .. هايدي بنت طيبة ومحترمة .. هتقدر حبك ليها .. متضيعهاش ي اسر
اسر : مش هضيعها بس تفتكر ابوك هيوافق ؟؟
منصور : ويرفض ليه ؟!
اسر : انت عارف ان ظروف اهل هايدي مش تمام ف ممكن ميحبهاش ويجوزني ف الاخر ل بنت الحمصاني باشا
منصور : ههههه .. ومن امتى ابوك بيبص للمظاهر والفلوس ؟
اسر : مش عارف .. بس قلقان بجد
منصور : سيب الموضوع دة عليا لو حصل فيه اي توتر هخلصهولك
اسر : يعني اتوكل واقولها ؟؟
منصور : قولها
اسر : اشطا اشبح هروحها واجيلك بردوا نسهر سوا
منصور : ماشي بس ابقا اتصل بيا قبل م تيجي عشان احتمال اروح الارض
اسر : طب اشطا هتابعك وانا جاي
منصور : اوك
( يطلع اسر يعدي ع هايدي ويخدها ويمشوا ، ف الطريق ، اسر سايق وهايدي جنبه ، وفجأة تظهر عربية تخبط فيهم ، تصرخ هايدي ويتخضوا )
هايدي : ايه دة في ايه
اسر : مش عارف !!!!!
هايدي : اسر سوق براحة هنتقلب كدة !!!!
( تقف العربية الى خبطتهم قدامهم ، يقف اسر ، يلاقي خالد نزل م العربية )
اسر : خالد !!!!!!
هايدي : انت تعرفه ؟؟؟ اسر رد عليا انا خايفة
اسر : متخافيش استني
( يسند خالد ع عربيته ، اسر يفتح باب العربية )
هايدي : رايح فين .. متنزلش ي اسر
اسر : مهما حصل اوعى تنزلى م العربية اوك
( ينزل اسر م العربية ويقف جنبها خايف ع هايدي عارف ان خالد مؤذي ، يقرب عليه خالد )
خالد : بص ي اسور انا مش ناوي ع اذية الي معاك ف متخافش عليها
اسر : تعلالى م الاخر
خالد : ماشي .. اجيلك م الاخر .. عيلة بتحب الاستعجال انتوا معندكوش صبر .. واستعجالكم دة هيوديكوا ف داهية قريب
اسر : لخص عاوز ايه ؟؟
خالد : مش بقولك معندكوش صبر
( وب اقوى ما عنده يديله بوكس ف وشه يخبطه ف العربية ، تتصدم هايدي )
خالد : دي رسالة ل اخوك بس ⁦⁩ وصلهاله
( لسة هيديله التاني يصد ايده اسر ويضربه هو بوكس والتانى والتالت بسرعة رهيبة يقع خالد ف الارض وينزل عليه اسر بالشلاليط ، تنزل هايدي م العربية )
هايدي ب خوف : اسر خلاص والنبي
( يوقف اسر ضرب ، يقرب يهمس ل خالد )
اسر : اعتبر رسالتك وصلت
( يرجع اسر للعربية ، يسوق ويمشوا )
هايدي : انت كويس وشك بينزف !!!!
اسر : انا تمام متقلقيش
هايدي : خلينا نروح مستشفى
اسر : انا كويس قلتلك مافيش داعي
هايدي ب انفعال وعياط : لا هنروح وشك اتفتح وبينزف هنروح
اسر : حاضر طيب اهدي هنروح
( يذيد عياطها )
اسر : اهدي عشان خاطري
هايدي : بس انت ضربته بسرعة رهيبة انا فكرت بعد البوكس الي اختدته هتاخد علقة
اسر : هههههه عيب عليكي حبيبك جامد
هايدي : حبيبي !!!!
( يفرمل العربية ويبصلها )
اسر : بحبك
هايدي : ب وشك دة
اسر : اه ي بنت الجزماااااا
هايدي : هههههه .. وانا بحبك ع فكرة
اسر : يراجل
هايدي : من اول يوم شفتك فيه
اسر : وليه مقلتليش ؟؟
هايدي : انا الي اقول بردوا
اسر : لا مش قصدي يعني ملمحتيش حتى كنتي دايما صداني كدة !!!
هايدي : عشان انت الي كان باين ف عنيك مش حب كان حاجة تانية
اسر : لا هو كان حب بس انا الي كنت مفكروا حاجة تانية
هالة : عشان تفكيرك قذر
اسر : ههههههه
( يعدي الوقت ، عند منصور ، قاعد ف مكتبه ، يستغرب اسر غاب ، يمسك الفون ، اسر ف الطريق ، يرن فونه )
اسر : الو
منصور : ايه ي بني اتأخرت كدة ليه ؟!!!!!
اسر : ااا طلع عليا عيل بلطجي كدة واتخانقنا
( يتخض منصور ويقوم يقف )
منصور : انت فين انت كويس ؟؟؟
اسر : انا كويس والله وشي بس تعويرة بسيطة بس هايدي مصممة نروح مستشفى ف رايح اهو
منصور : ايوة روح وانا جايلك حالا قولي اسم المستشفى
( يعدي الوقت ، اسر ف الطوارئ بيخيطوا التعويرة ومنصور وهايدي معاه )
منصور : يعني ملمحتش نمرة العربية ولا شكله ولا اي حاجة ؟؟
اسر : لا الدنيا كانت ضلمة
منصور : وكان عاوز منك ايه نزل ضربك كدة من غير سبب ؟!!!!!
اسر : معايا بنت بقا وكدة انت فاهم
منصور : اممممم
( منصور مش داخل عليه الكلام ، يعدي الوقت ، يخلص اسر ويمشي مع منصور ، يوصلوا هايدي بيتها ويروحوا ، ف البيت ، نورا قاعدة مع انچي )
انجي : ليه بس انتى مش خلصتي وامتحنتي
نورا : مش هشتغل ف شركة منصور ي انچي انسي
انجي : انا عوزاكي تكوني معايا مش عشان شركة منصور ي نورا
نورا : وانا كمان عاوزة ابقا معاكي بس معلش مش هينفع
انجي : ع فكرة منصور مش هيمانع
نورا : وحتى لو موافق انا مش موافقة
انجي : طيب خلاص زي م تحبي .. هتعملي ايه طيب ؟؟
نورا : هكلم عمي حجاج انه يشغلني ف شركته هو
أنجي : طيب ماشي الي انتي شيفاه بقا
( يدخل منصور واسر وقبل م منصور يلمح نورا تكون نورا قامت دخلت مكان تاني ، يبصلها منصور وهي ماشية )
انجي : ايه دة مالك في ايه ؟!!!!
اسر : خناقة
انجي : مع مين ؟؟
اسر : واحد متشغليش بالك
منصور : لو كنت فاكر ان موضوع البلطجي دة دخل عليا تبقا غلطان
( يتخض اسر )
اسر : انا ............
منصور : من غير مبررات وتحوير محلولة
( يمشي منصور )
انجي : هو فيه ايه ؟!!!!
اسر : جوزك مش هيجيبها ل بر
انجي : جوزي !!!!!
اسر : طلقيك
انجي : هو الي عمل فيك كدة ؟؟
( يحكيلها )
انجي : ايه الي بيعمله دة هو اتجنن
( تقرب نورا تقعد معاهم )
اسر : انا مرضتش اقول قدام منصور عشان الموضوع ميكبرش بس اظن هو شاكك
انجي : اكيد طبعا
نورا : في ايه ؟!!!
انجي : مافيش ي قلبي متشغليش بالك
اسر : عاملة ايه ؟
نورا : انا تمام .. مال وشك انت ؟!!!!
اسر : خناقة كدة مع عيل فكك .. مش ناوية تحني ولا ايه
نورا ب فهم : احن ع مين
اسر : هو في غيروا
انجى : اسر متتكلمش ف الموضوع دة عشان نورا بتضايق
اسر : لا عليكي انتي تضايق مش عليا
نورا : اسر والنبي
اسر : والنبي انتى بقا خلاص احنا عارفين انه زعلك كتير و وانه كائن مبيحسش وهانك ويفيد ب أيه البوح والبعيد لوح والجو دة
نورا : اخوك كسرني ي اسر
اسر : طب بلاش الكلام الجامد دة بس والنبي ولو كان كدة ف الي انكسر يتصلح ونلم الليلة بقا
نورا : هههههه نلم الليلة ايه هو احنا متخانقين ع مين يقعد جنب الشباك
اسر : انتى عاوزة تزليه شوية صح
نورا : لا انا ...........
اسر : عاوزة تزليه ي نورا من غير لف ودوران ومن حقك انا مش بلومك .. دة الي انتى عوزاه صح ؟؟
نورا : صح
اسر : اشطا سيبي بقا الموضوع دة عليا
نورا : ازاي ؟؟؟
اسر : هظبطهولك
( تاني يوم ، يطلع الصبح ، تدق الساعة ٥ المغرب ، يوصل منصور البيت ، يشوفه اسر م الشباك )
اسر : نورت ي برنس
( يطلع منصور اوضته ، ينزل اسر المطبخ ، يعمل فنجانين نيسكافيه ، يحط ف واحد برشام ويطلع بيهم ، يخبط ع اوضة منصور )
منصور : ادخل
( يدخل اسر )
اسر : صباح الفل يبو عمووووو
( التفاعوووووووووول ي شباب ، عشان خاطر منصور ونورا طيب )
( متنسوش اللايك ورأيكم )



12-29-2019 07:21 PM
#23  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة الثالثة والعشرون { ٢٣ }
منصور : صباح النور تعالى
اسر : امسك
( يديله النيسكافيه )
منصور : جه ف وقته انا فاصل
اسر : منمتش من امبارح ولا ايه ؟
منصور : اه مطبق .. مجاليش نوم ف المكتب
اسر : اهااا
( يرن فون منصور )
منصور : السلام عليكم .. ايوة ي حج .. لا بجد !!!!
اسر ب قلق : في ايه ؟؟
منصور : إن لله وإن اليه راجعون .. ماشي .. تمام اشوفك هناك .. هقولهم حاضر .. سلام
( يقفل منصور )
اسر : في ايه ي بني قلقتني
منصور : اخوا جوز عمتك اتوفى الصبح
أسر : إن لله وإن اليه راجعون
منصور : لازم نروح
( يكمل منصور النيسكافيه )
اسر ب خضة : نروح فين
منصور : العزا ي بني
اسر : لا لا مينفعش خالص انسى
منصور ب استغراب : ليه انت وراك حاجة ولا ايه ؟!!
اسر : لا انا هروح عادي انت الي مينفعش تروح
منصور باستغراب : ليه مينفعش ؟!!!!!
اسر ب ارتباك : انت لسة جاي م الشغل وتعبان وفاصل مينفعش تروح بالمنظر دة خالص
منصور : اه انا فعلا تعبان والله
اسر : ايوة يلا بقا خش نام خش نام
منصور : لا نوم ايه عيب مينفعش مروحش دة واجب
اسر : ينفع اقسم بالله ينفع هبقا اكتبك غياب
منصور : غياب !!!!!
اسر : مش هيلاحظوا غيابك يعني روح نام بقا
منصور : جرا ايه يلا في ايه عاوز تخمدني ليه ؟؟!!!!!!!
اسر : وانا هعوز اخمدك ليه يعني عامل مصيبة وهخرب الدنيا لو رحت مثلا
منصور : م تقول ل نفسك .. روح البس يلا عبال م اغير هدومي وقول ل ساجد يحصلنا ع هناك
اسر وهو ماشي : هههههه حاضر ينهار اسود ومنيل
( يكمل منصور النيسكافيه ، يرجع اسر تاني )
اسر وهو بياخد النيسكافيه : هات دة بقا كفاية ابوس ايدك
( ياخده منوا ويمشي )
منصور : ايه ابن المجنونة دة
( يغير منصور هدومه ويمشي هو واسر ويحصلهم ساجد ، يوصلوا قدام ڤيلا

عمته الي فيها العزا ، ينزل منصور م العربية يقع ، يجري اسر يسنده )
اسر : امسك نفسك ابوس ايدك والنبي
منصور : حاسس ب دوخة .. وعاوز ارجع
اسر : تؤام ان شاء الله متخافش
منصور : تؤام ايه ي اهبل انت !!!!
( يدخلوا بنتين ، يبصلهم منصور )
منصور ب اعجاب : اوباااا ايه دة استني
( يقفوا البنات ، لسة هيروحلهم يمسكه اسر )
اسر : اسف اسف اتفضلوا
( يمشوا )
منصور : ليييه ليييييه مشتهم لييييه
اسر : ي عم هجيبلك غيرهم بس ف البيت تعالى نروح بقا
منصور : لا انا هدخل انا
( يزقه ويدخل )
اسر : استناني طيب
( يقفل اسر العربية ويدخل وراه ، ف الجنينة كراسي محطوطة وناس كتير قاعدة )
منصور ب صوت عالي : سلاموا عليكوووووووووووو
( يتخض الكل )
اسر : براحة وطي صوتك هما سامعينك والله
منصور : حاضر ماشي .. عقبال عندكم جميعا
اسر : يعم دة عزا مش فرح ركز والنبي
منصور : اه معلش .. كلوا رااايح .. كلوا رايح
( ياخده يقعدوا ، يقوم منصور يقف )
منصور : كله رايح
اسر وهو بيقعده : يعم اقعد بقااا
ساجد ب صوت واطي : هو في ايه منصور ماله ؟؟
اسر : شربته مخدرات
ساجد ب صوت عالي : ايييييه
اسر : باااس بس الله يحرقك هتفضحنا
ساجد : ايه الي عملته دة انت اتجنيت !!!!!!!
( منصور قاعد بيلعب كتفه بيرقص ع اغنية محدش سامعها غيره ومندمج اوي )
اسر : فكرته ف البيت كنت بهزر عادي معرفش انه هيخرج
ساجد : هي دي حاجة فيها هزار يخربيت ام مخك التافه
اسر : الي حصل بقا
ساجد : هو راح فين ؟؟
( يبص اسر جنبه ميلاقيهوش )
اسر : ي نهار اسود
( جوة الفيلا ، عند عزا الستات ، منصور قاعد جنب واحدة )
منصور : بس انا بحبها والله بس استاهل الي حصل عشان كنت غبي عليها هي قالتلي قبل كدة انها بتكرهني

هو انا اتكره فعلا زي مهي قالتلي ؟؟
( تشاوله ب لأ )
منصور : اومال ليه هي كرهتني طيب عشان كنت بتحكم فيها ايوة صح اه بس عشان بحبها والله بحبها اوي ومش عاوز حد يشوفها ولا يحس بيها غيري انا وبس عاوز احطها جوة قلبي واقفل عليها ⁦⁩ ليه عيون تشوفها غيري طيب انا لما بشوفها ببقا هاين عليا اروح احضنها واقولها انتي بتاعتي انا وبس ⁦⁩ ببقا عاوز اخبيها جوايا كل حاجة فيها ملكي انا لوحدى ?????? اومال لو حد تاني شافها هيفكر ف ايه نحيتها حاجات وحشة صح عشان كدة مينفعش حد يشوفها غيري انا اناني مش كدة ؟؟
( تشاوله ب اه )
منصور : بس عشان بحبها والله بس استاهل الي حصل عشان كنت غبي عليها هي قالتلي قبل كدة انها بتكرهني هو انا اتكره فعلا زي مهي قالتلي ؟؟
( تشاورله ب لأ )
منصور : هو انا قلتلك الكلام دة قبل كدة ؟؟
( تشاورله ب اه )
منصور : هو انتي مرتبطة ؟
( يدخلوا اخواته )
ساجد : منصور !!
اسر : قوم تعالى عاوزينك
منصور : انتوا مين ؟؟
اسر : احيه
ساجد : عاجبك كدة ي خرة انت
منصور : انتوا ميييين ؟؟
اسر : يعم قوم احنا لسة هنتعرف
( يبص ل الست )
منصور : ممكن نتعرف
اسر : تتعرف ع مين دي عمتك الله يحرقك تعالى نقعد برة
منصور : لا انا مينفعش اقعد برة القاعدة ناشفة اوي .. اني زهجت
اسر : وانت جاي تطريها هنا !!!
منصور ب ضحكة مساطيل : اه اههعهعععهههعههعههعههع دمي عسل يخربيتي
ساجد : احيه
( تدخل نورا وانچي ، يشوفهم منصور ، يقوم يقف )
منصور وهو بيغني : اه ي ماجستير ف الهشتكة انا قلبي جالك اهو اشتكي وانت ولا كأنك حاسس ب ناااااري
( ينتبه الكل ، يجري اسر يكتم بؤه )
اسر : منصور بس ابوس ايدك اسكت فضحتنا
ساجد : منصور عيب كدة مينفعش بتغني ف عزا !!!!
( منصور عاوز يقرب ع نورا بس اسر ماسكه )
منصور : ده ف قلبي حتة مبقعة ي فانيليا بطعم مسقعة ي ضحكة وقلبت كركعة وحاولت أداري ، ليه ف العناد مسترسلة ي انشف من حصو الكلي ي ابو شعرة كيرلي مفلفلة غلب حمااااري
( نورا واقفة مصدومة )
ساجد : يلا نروحوا قبل م يفضحنا اكتر من كدة لازم نروح بيه حالا
اسر : طيب
( يخدوه ويطلعوا برة )
ساجد : اقف هنا هقول ل ابوك اننا ماشيين
اسر : ماشي بس انجز بس
( يروح ساجد يكلم بباه ، يعزوا البنات جوة ويطلعوا ، تقرب انجي ع اسر )
انجي : هو في ايه ماله منصور ؟!!!!!
( منصور نايم ف الارض )
ساجد : بصوا هو مجهد شوية ف محدش ياخد ع تصرفاته اشطااا
انجي : ماله يعني
اسر : حطتله مخدرات ف النيسكافيه اوك
انجي : ي نهار اسود
اسر : خلصنا بقا
انجي : ي متخلف ليه عملت كدة ؟؟
اسر : كنت بهزر معاه
انجي : وهتعملوا ايه دلوقتي ؟
اسر : هنروحوا البيت
( يقرب ساجد )
ساجد : يلا
اسر : يلا
ساجد : وانتوا كمان ابوكي قال نروحكم عشان الوقت اتأخر وهو مش ماشي دلوقتي
انجي : طيب هنده نورا
( تقرب انجي ع نورا )
انجي : نورا يلا هنروح معاهم
نورا : هو في ايه منصور بيعمل كدة ليه ؟؟!!!!!
انجي : الغبي اسر شربه مخدرات
نورا ب صدمة : احيه
انجي : متخلف
نورا : هو منصور بيشرب ؟؟؟
انجي : لا طبعا ولا منصور ولا اسر دة الحمارة دة كان بيهزر معاه وحطله ف النيسكافيه
نورا : دة هيبهدله لما يفوق
انجي : ربنا يستر .. يلا بينا
( يمشي الكل م الفيلا ، يقربوا ع العربية ، يركب ساجد يسوق وجنبه اسر ، تركب نورا ورا ولسة انجي هتركب .............. )
منصور : لا انا عاوز اقعد ف النص ⁦
انجي : نص ايه ؟!!!
منصور : النص دة
انجي : اتفضل
نورا : اتفضل ايه انتي ............
( يقعد جنبها منصور وجنبه انچي ، يسوق ساجد ويمشوا ، ف الطريق ، منصور قاعد باصص قدامه وحاطط ايده ع رجله ومبتسم يبص ل نورا ب هدوء وخباثة ، يبص ل هدومها ، نورا لابسة جاكيت نازل منه كور واكسيسريز ، يلعب منصور ف الكورة )
نورا : بس !!!
( تزق ايده ، يلعب تاني )
نورا وهي بتضرب ايده : بس قلت
منصور ب صوت عالي : ااااااااااه حرام عليكي ااااااه
( يتخض الكل )
اسر : في ايه ؟!!!!!
نورا : ضربته ع ايده بيلعب ف هدومي
منصور : اااااااه
نورا ب استغراب : مش للدرجة بتأهأه ليه ؟؟؟!!!
اسر : لا وجعته اوي ع فكرة هو حاسس ب كدة
نورا : والله م ضربته جامد
اسر : معلش استحميله لحد م نوصل بس
نورا : حاضر



12-29-2019 07:24 PM
#24  

افتراضيرد: قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب

الحلقة الرابعة والعشرون { ٢٤ }
( بعد دقتين ، يرفع منصور ايده يحطها ع كرسي نورا فوقيه ، تتوتر نورا ، ينزل ب ايده ع كتفها ، تزق ايده ب هدوء عشان ميتوجعش تاني ، يرجع ايده تاني ع كتفها )
نورا : وبعدين يعني عاوز ايه
منصور : بحبك ⁦⁩
( تتخض نورا )
منصور : انتي حبيبتي صح ؟
( متردش ، بصاله )
منصور : انتي ليه سيبتيني .. هترجعي ؟؟
نورا : .............
منصور : تتجوزيني ؟؟
اسر : دة الفولت علي اوي
انجي : كله بسببك ي متخلف دة لما يفوق هينفخك
اسر : لما يفوق مش هيفتكر حاجة
انجي : لا والله !!!!!!
اسر : طبعا هو انا مضحي ب نفسي فكرك لو دة هيفتكر الي انا عملته فيه هشربهوله اصلا
ساجد : ي خسارة كان نفسي تضرب
اسر : تعشق الشماتة انت
( منصور يمسك كتف نورا ويضمها ليه ، تتخض نورا وتتوتر )
نورا : انچيييييي
انجي : نعم ؟؟
نورا : ابعديه عني بدل والله هضربه
( تشدوا انچي عليها يزقها ويقرب ع نورا اكتر )
انجي : ي بني تعالى !!!!!!
منصور : بس ابت
( وفجأة ، يهجم ع نورا تصرخ )
اسر : احيه
( يشده اسر ويفرمل ساجد ، بعد شوية ، اسر قاعد مكان نورا ومنصور حاطط ايده ع كتفه وباصصله ب اعجاب ، اسر باصص قدامه خايف يبصله ، يعدي الوقت ، يوصلوا البيت ، منصور ف التواليت عمال يرجع ، نورا واقفة ع الباب رايحة جاية )
نورا : حرام عليك انت قلت هتزله مش هتدمره
اسر : خيرا تعمل شرا تلقى بقااا
( يطلع منصور م التواليت بيتسند ع الحيطة )
ساجد : سنده معايا نطلعه اوضته
اسر : ماشي
( يسندوه يطلعوه اوضته ينام ، تدخله نورا ، تقرب تقعد قصاده ، يبصلها ، بيفتح عينه بالعافية )
نورا : انت .. كويس
( يفضلوا باصين ل بعض ، يمسك ايدها ، تتخض )
منصور ب تعب : بحبك ⁦⁩
( تقوم نورا تسيبه وتمشي ، تدخل اوضتها ، تحط ايدها ع قلبها وتغمض عنيها وتاخد نفس طويل ، تفتح عينها ب هدوء )
نورا : لأ .. مش هحن ي منصور .. قلتها ف توهانك .. مش هتقولها وانت فايق
( تعدي الايام ، نورا تكلم عمها ويوافق انها تشتغل ف شركته وتبدء شغل ، منصور اكتر الاوقات بايت ف شركته مطبق مبينامش ولا نورا بتشوفه ، منصور ف شركته واقف مع اسر )
اسر : بالله عليك كلمه دلوقتي ي منصور
منصور : لما اروح البيت طيب ي اسر
اسر : لا مش لسة هستنى اما تيجي انت بتيجي الصبح رحلوا الشركة انت كدة كدة مواركش حاجة اهو فاضي
منصور ب تنهيدة : طيب
( يعدي الوقت ، منصور قاعد مع بباه )
حجاج : م انت عارف الي فيها وعارف تفكير اخوك الي زي الزفت
منصور : لا المرة دي بيقول بيحبها
( يرن فون منصور ، يكنسل )
حجاج : مهو قال كدة بردوا ع كل الي خطبتهمله قبل كدة
منصور : لا ع ضمانتي المرة دي
حجاج : ومين هي بقا ؟؟
منصور : بنت شغالة ف الشركة عندي
حجاج : يعني انت تعرفها ؟
منصور : ايوة
( يرن الفون تاني ، يكنسل )
حجاج : ودي ايه اخلاقها ونظامها ؟؟
منصور : طيبة ومحترمة جدا ومن عيلة بسيطة اوي ع اد حالهم يعني ملهاش ف اللف والدوران
حجاج : يعني الموضوع دة ع ضمانتك⁩⁦
( يشاورله ب أه )
حجاج : طيب ابقا قوله ياخدلنا ميعاد نروح فيه
منصور : اوك
( يرن الفون )
منصور : بعد اذنك
حجاج : اتفضل
( يطلع منصور برة المكتب ، يرد ع الفون )
منصور : ي بني اهدى مش عارف اتكلم
اسر : قولي عملت ايه والنبي
منصور : خدلنا ميعاد عشان نروح
اسر : بالله عليك
منصور : والله
( يتقدم اسر ل هايدي ويتحدد ميعاد للخطوبة بعد اسبوع ، تعدي الايام ، يوصل منصور البيت ، طالع ع السلم ونورا نازلة ، يشوفوا بعض ، يقفوا ، يبص ل رقبتها ، ميلاقيش السلسلة )
منصور : قلعتيها
( تطلع نورا السلسلة من تحت البادي )
نورا : نسيت اقلعها
( تمشي ، يمسك ايدها ، تتخض وتقف )
منصور : وحشتيني
( قلبها يوجعها باصة قدامها وهو باصصلها )
منصور : اوي
( تبعد ايدها وتمشي ، منصور مازال واقف مكانه ، قبل خطوبة اسر ب يوم ، نورا ف اوضتها ، يخبط الباب )
نورا : ادخل
أية : انتي لسة ملبستيش هننزل امتى
نورا : احيه نسيت والله
أية : لا يلا انجزي عشان هنلف كتير عبال م نجيب الفساتين
نورا : حاضر هلبس اهو
أية : هنستناكي تحت
نورا : اوك
( تنزل أية ، تقوم نورا تفتح دولابها ، تلمح فستان خطوبتها الي قطعهولها منصور متعلق ، تسرح وتفتكر الموقف ، يتقلب وشها وتبتسم ب حزن )
نورا : ماشي ي منصور .. وريني المرة دي هتقدر تتكلم ازاي
( تلبس نورا وتنزل مع البنات ، يعدي الوقت ، منصور ف اوضته ، واقف عند الشباك باصص منه ، ف ايده ماسك دبلة نورا ومقلعش دبلته اصلا تدخل انچي )
انجي : منصور !!!
منصور : اممم ؟
انجي : بقالي كتير بخبط ع الباب !!
منصور وهو باصص للشباك : معلش مسمعتكيش
( تلاقي ف ايده الدبلة )
انجي : والله هي بتحبك
( يبصلها )
انجي : الي انت عملته فيها بس الي حايشها انها تقولك مش اكتر
منصور : و انا مش عاوزها تقولي .. مش عاوز منها كلمة بحبك .. انا عاوزها جنبي بس .. انچي انا مبقتش اقدر ع بعدها .. انا بقالي اسبوع ببات برة البيت بسبب اني جواه وهي قريبة مني ومقدرش توحشني ف اروح اكلمها عادي ولو حتى نكش ولا عصبية ولا اي حاجة زي الاول افتح بيها مواضيع انچي انا معترف اني وجعتها .. بس انها بعيدة وقريبة ف نفس الوقت دة عقاب يكسر بردوا .. وانا اتكسرت
( تدمع عينه )
منصور : والله اتكسرت وحرمت .. حرمت الفرحة تدخل قلبي قبل م انا ادخل قلبها .. وعارف ان دة مش هيحصل .. مين هيحب واحد زيي .. غبي .. انا غبي فعلا .. والله غبي عشان ضيعتها من ايدي .. غبي
( يوم خطوبة اسر ، الكل ف القاعة ، توصل العروسة والعريس ويبدء الفرح ونورا لسة مجاتش ، منصور واقف مع انچي )
منصور : هي مش جاية ولا ايه ؟؟؟
انجي : لا اكيد جاية طبعا
( وفجأة ............ كل الانظار تقريبا تتوجه عند باب القاعة )
انجي : اهي جت
( يبص منصور عند الباب ، يتصدم ، نورا لابسة الفستان الي منصور قطعهولها بس سليم ، صلحته ، يفضل باصصلها ، عينه هتطلع من مكانها ، واقف مش عارف يعمل ايه ، يروح يكلمها يضربها يزعق فيها ، طب ب اي حق ، مش من حقه كل دة ، مش من حقه ينطق ⁦ )
انجي : واو الفستان تحفة عليها
( يبص ل انچي ويفكر ، لما انجي عاجبها وهي بنت اومال الشباب الي شايفينها بيفكروا ف ايه نحيتها دلوقتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تروح نورا تقف مع أية وقرايبهم البنات من ضمنهم عمر ومايا )
عمر : ايه الحلاوة دي ي نورا
نورا : ميرسي ي عمر
( تقرب انچي تسلم عليها وتقف معاهم ، تلمح نورا منصور وهو باصصلها مشالش عينه من عليها ، يفضلوا باصين ل بعض ، وكأنها ب نظرتها ليه بتندمه وتتحداه انه ضعيف دلوقتي ، يمشوا الباقي عشان يسلموا ع العرسان ، عمر ماسك مايا ف ايده ويحط ايده التانية ع ضهر نورا بيوجها عادي جدا ، منصور واقف هينفجر يقدم خطوة ويأخر خطوة ، باقيله حبة وخلاص هيعيط من انه مش عارف يتصرف ، او مبقالوش كلمة عليها خلاص ، يحط ايده ع دماغه )
( *خوفتي تخليني ابقا كارهك وعارف ي قلبي انه صعب عمرك بيعدي امبارح وشايفك ضفايرك وضحكك ولعب ، كبرتي وقويتي وأول م خونتي اختارتيني اكون الضحية مكنتش مصدق بقول ازااااي مبقتش هي ، خلاص مبقتش هي اختارتي الطريق مشيتي ل بعيد ، الوقت بيفوت بالبطئ ، العمر بيضق ، مليت اكون وحيد ، فراقك بيوجع والوجع بيذيد* )
( *بس مافيش عاشق وقت عشقه فراقه كان حاجز ل غيرته* )
( يتقلب وش منصور ويروح ناحيه نورا ب كل غيظ ، تلمحه نورا مقرب عليها ، تتخض من ملامح وشه بس متبينش وتضير وشها ، يقرب منصور عليها )
منصور : تعالي معايا
نورا : معاك فين ؟!
( يشدها من دراعها ع مكان برة القاعة فاضي )
نورا : منصور سيبني !!!!!
( يوقفها قدامه )
نورا : انت ............
منصور ب غضب مكتوم : اسكتي واسمعيني
( تسكت )
منصور : عملتي كدة عشان تعرفيني اني خلاص مبقاش ليا حكم عليكي .. تمام .. بس حكمي عليكي ملهوش اي علاقة ب انا ايه بالنسبالك .. المهم انتي ايه بالنسبالي .. يعني مش لازم احط ف ايدك دبلة عشان اقولك دة صح ودة غلط .. انتي بتاعتي انا ⁦
( تفرح جدا بالكلمة الي طالعة منه ب كل حب وغيرة **انتي بتاعتي انا** بس متبينش )
نورا ب تحدي : انا مش بتاعة حد
منصور ب انفعال : لا بتاعتي ي نورا .. انتي ملكي .. ومحدش هيلمسك ولا يقرب منك ⁦⁩
نورا : بس انت فعلا مبقاش ليك حكم عليا ي منصور .. ولو حتى مشيت عريانة
منصور : ااااه .. دة ع موتي ي هانم
نورا : لأ .. ع حياتك ي قلبي
( يسكت وينتبه ل كلمة قلبي ⁦ )
منصور : طب لو كرهاني اوي كدة .. ليه لسة لابسة السلسلة .. ليه مقلعتيهاش .. ومتقوليش نسيت ⁩
( تتخض نورا وتحط ايدها ع السلسلة ومتردش ، تمشي ، يشدها من وسطها مرة واحدة وب الايد التانية يمسك دماغها يبوسها ، تتخض نورا ، تحاول تزقه متقدرش عليه ، يوقف منصور )
منصور وهو ماسك دماغها : ورحمة قلبي الي مات ف بعدك ي نورا ⁦ لو حد لمسك تاني ل اكون مموته .. وقدامك
( رجنا تانى ننام ف التفاعل ليه ي شباب ؟؟؟ متقولوش ان القصة مش عجباكم ف الحلقة ال ٢٤ )
( متنسوش اللايك ورأيكم )





الكلمات الدلالية (Tags)
قصة, لا, لسهيله, ونورا, ،, الحب, باعواد, تعبثى, دميتى, دميتي, رواية


الانتقال السريع


الساعة الآن 03:39 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل