تدبر آية....(الكلم الطيب) 3 من [ امانى يسرى محمد ]

قصص - حكايات - روايات

القصص والرويات، قصيرة , طويلة,قصص الانبياء , منتديات قصص ، اجمل القصص اروع القصص ، اجمل الروايات ، قصص قصيره ، قصص طويله ، رويات قصيره ، رويات طويله ، قصص عدلات ، قصص الوفاء ، قصص مخيفه ، قصص محزنه ، قصص عجيبه ، رويات، رويات عدلات ، قصص الانبياء ، القصص العربية ، قصص واقعيه ، قصص اطفال ، روايات للاطفال ، مكتبة القصص ،القصص والروايات ، قصص غريبه ، قصص دينية ، قصص حقيقيه ، قصص مضحكة ، قصص مؤثرة ، قصص خيالية ، اغرب القصص قصص الصحابة ، مواقع قصص ورويات2020.

نسخ رابط الموضوع
https://vb.kntosa.com/showthread.php?t=12001
28037 26
انواع عرض الموضوع
12-29-2019 05:25 PM
#1  

184626991720144865قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب


قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب kntosa.com_01_19_155
قصة : { دميتي }

قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب kntosa.com_29_19_157

الحلقة الأولى { ١ }
( شاب واقف قدام اوضة وسامع بنت بتتكلم ف الفون )
بنت : وانت والله واحشني
شاب : عاوز اشوفك طيب
بنت : هحاول بس موعدكش ان دة يحصل .. صعب

( برة الشاب واقف شياطين الدنيا بتتنطط قدام وشه ، يزق الباب ب رجله مرة واحدة من عصبيته ، تتخض البنت وتقفل الفون )
الشاب وهو بيقرب عليها : هاتي
( ياخد الفون من ايدها ، تقوم البنت تقف بعيد ، يلاقيه قفل )
الشاب ب زعيق : وحشك هاااا
( يحدف الفون ف الحيطة ينزل حتت ويقرب عليها ، تترعب البنت وتجري ع البلكونة )
البنت : لو قربتلي والله هرمي نفسي
الشاب : مهو دة اخرك تموتي كافرة .. عيشتي رخيصة وهتموتي رخيصة
( تتخض من كلامه ويوجعها جدا

تقعد ع سور البلكونة وتلف نفسها ع برة ، يتخض الشاب ، تغمض عينها وتسيب نفسها وفجأة ..................... )
( فلاش بااااااك )
( ف ڤيلا ، جوة اوضة ، نايمة بنت ، برة الاوضة )
سليم ب زعيق : طب وريني هتعملي الحفلة دي ازاي ي سميرة
( تصحى البنت ع صوت الزعيق ، تغمض عينها ب تنهيدة وتقوم من ع السرير وتقف ع باب الاوضة )
سميرة ب انفعال : انت حتى حفلة عيد ميلادي مش عاوزني اعملها
سليم : المشكلة مش ف الحفلة المشكلة ف الناس الزبالة الي بتعزميهم فيها ⁦
سميرة : متقولش ع صحابي كدة ي سليم
سليم : انا قلت الي عندي الناس دي مش هتدخل بيتي ⁦فاهمة⁩
( يمشي سليم ، سميرة تبص للبنت )
سميرة : ابوكي بقا يخنق شبهك
( تمشي سميرة ، تدخل البنت اوضتها تاني وتقفل الباب ، تلبس بنطلون جينز وسويت شيرت طويل وكوتشي وتمشي ، جوة كلية ، شلة شباب واقفين بيهزروا ويضحكوا ونفس البنت قاعدة ف الكفتريا مراقبة شاب فيهم ، تقرب عليها بنت تانية )
فاطمة : افضلي انتي راقبي ف صمت بس نفختيني صراحة
( تقعد معاها )
نورا ب هدوء ورقة : وايه الي المفروض اعمله غير كدة عشان منفخكيش ي فاطمة هانم
( نوقف لحظة .. نورا بنت جميلة ، شعرها اسود طويل ، بشرتها بيضة ، عيونها دهبي مايلة للصفار ، ملامحها صغيرة ورقيقة جدا ، جسمها مظبوط وطولها متوسط ، لابسة نضارة نظر ودايما رابطة شعرها عمر م حد شاف طوله ولبسها دايما بسيط ومبتحبش الميكب واهم حاجة عندها الدراسة لانها ذكية جدا ، نورا من عيلة غنية وأصلها م الصعيد ، ليها اخت تؤام اسمها مايا ، من بعيد هما شبه بعض لكن تقرب تطلع الفرق بين ملامحهم وبين شخصياتهم ، نورا شخصيتها مقفولة جدا وخجولة اما مايا بنت مرحة والناس بتحبها ولبسها ع الموضة وبتحب الخروج ، مامتهم مبيهمهاش حاجة اد الفلوس والموضة والخروج وصحابها ، الي مسؤلة عنهم اكتر هي خالتهم لانها مش متجوزة وقاعدة معاهم ، نورا عندها ١٩ سنة ، فاطمة تبقى صاحبتها .. نرجع تاني )
فاطمة : امممم .. تتكلمي معاه مثلا
نورا ب خوف : لأ طبعا انتي اتجننتي دة عيب
فاطمة ب استغراب : عييييب يبقا خليكي كدة لحد م اختك تاخدوا منك
نورا : اختي .. ومالها اختي بالموضوع ؟!!!!!!
فاطمة : انتي اول مرة تعرفي ؟! دي نص الكلية عارفة انه معجب بيها وانتي عايمة ف ماية البطيخ ي ست خضرا
نورا : بتهزري ي فاطمة
فاطمة : والله جد
نورا : مين قالك كدة !!! مين قالك انه معجب بيها ؟؟؟
فاطمة : محدش قالي انا بشوفوا بيقف يتكلم معاها ويقعدوا يهزروا سوا دايما
نورا ب انفعال : يعني حتى الشاب الوحيد الي اعجبت بيه مش رحماه .. دة انا قيلالها .. يعني هي عارفة اني بحبه ازاي تعمل كدة فيا
فاطمة : والله انتي السبب
نورا : انا ؟!!!!!
فاطمة : ايوه انتي طبعا .. هو باين هيموت عليها .. هي مستغلية جمالها وظهراه اما انتى خليكي مدارياه تحت النضارة والتوكة دول .. معرفش تفكيرك ازاي ف انك توقعي واحد زي دة من غير م تتقدمي ولا خطوة
( تدمع عين نورا )
نورا : انا مكنتش عاوزة اوقعوا انا بحبه ماشي ي مايا شكرا
مروة : بقولك طيب
نورا : ايه ؟
مروة : هو عامل حفلة عيد ميلاده ف الاجازة لازم تروحيها
نورا : ا ............
مروة : وقبل م تردي فكري لسة قدامك شهر ونص .. ⁦وع فكرة مايا اكيد هتحضر طبعا
نورا : طيب
( ف بيت نورا ، مامتها قاعدة مع صحابها ، تدخل نورا )
سميرة : هههههههه دة فظيع عادل .. حبيبتي ؟
نورا : نعم ؟
سميرة : تعالي سلمي
( تقرب عليهم )
ست ١ : دي اكيد نورا طبعاً مش مايا
سميرة : طبعاً ايش جاب ل جاب
الكل : ههههههه
( تبصلها نورا ب احراج وتقعد )
ست ٢ : انتي ي حبيبتي دايما لابسة النضارة دي .. دة انا عمري م شفت عنيكي !!!
نورا ب خنقة : نظري ضعيف
ست ١ : مسمعتيش عن العمليات ولا ايه .. اعمليلها ليزك ي سميرة
سميرة : مش راضية والله .. ياما اتحايلت عليها تعمل زي مايا مرضتش عجباها النضارة معرفش ع ايه
ست ٣ : لا انتي لسة صغيرة ع النضارة دي
ست ٢ : وحتى لو كبيرة المفروض تخلي بالها من مظهرها مش كدة ولا ايه ي سميرة م تهتمي بيها شوية
سميرة : والله هي الي دماغها ناشفة
ست ١ : انتي مرتبطة ي نورا ؟؟
( تتوتر نورا )
نورا ب احراج : لأ
ست ٣ : ٢٠ سنة ومش مرتبطة .. مش معقول !!!!!!
نورا : ١٩
( تقوم نورا )
نورا : انا طالعة اذاكر
( تمشي نورا )
سميرة : اهو ع كدة .. عاملة زي ابوها .. قنبلة كئابة
الكل : هههههههه
( تدخل نورا اوضتها ، ترمي شنطتها ع السرير وتعيط ، يخبط باب الاوضة )
خديجة : نورا
نورا ب عياط : نعم
خديجة : افتحي ي حبيبتي
نورا : مش فاضية ي خالتوا معلش
خديجة : انتي بتعيطي .. افتحي ي نورا .. افتحي ي حبيبتي عشان خاطري !!!!!
( تفتح نورا )
خديجة : أيه ي قلبي .. مين زعلك ؟؟
( تترمي ف حضنها تعيط )
خديجة : اهدي وقوليلي حصل ايه بس
( يذيد عياطها ، تحكيلها )
نورا ب عياط : هو انا وحشة ي خالتوا ؟!
خديجة : لا ي روحي انتي زي القمر
نورا : اومال ليه بيتعاملوا معايا كأني كائن فضائي مثلا
خديخة : هههههههه متاخديش ف بالك ع كلامهم دول بيعيبوا ع صوابعهم انتي عارفة ي قلبي
نورا : مش هما بس .. الكل شايفني مختلفة وغريبة .. وشايف ان مايا هي البنت المثالية !!
خديجة : لا ي قلبي .. كل الحكاية ان مايا متكلمة شوية وبتعرف تحبب الناس فيها و ............
نورا : وانا لأ .. انا خجولة مع الناس .. ولو اتكلمت غصب عني ببوظ الدنيا .. دي انا مش هاعرف اغيرها .. نفسي يبطلوا يقارنونا ب بعض عشان مكرهاش وانا بحبها ي خالتوا
خديجة : دة مش هيحصل مافيش مقارنة بينكم حطي ف بالك كدة انتي ليكي شخصيتك وحياتك وهي كمان كدة ومتحاوليش تتغيري عشان حد الا لو انتي عاوزة تتغيري عشان نفسك ⁦وللاحسن كمان مش زي م هما عاوزين يشوفوكي ⁩
( تشاورلها ب اه )
نورا : انا مش عارفة لو مكنتيش قاعدة معانا انا كنت هحكي لمين .. بجد وجودك مهون عليا كتير اوي .. انتي اقرب ليا منهم كلهم
خديجة : حبيبي وانا هفضل ع طول جنبك ⁦
( تاخدها ف حضنها )
خديجة : يلا قومي خدي دش عشان نتغدى سوا انا مستنياكي من بدري جعت يلا يلا
نورا : حاضر
( تمشي الخالة ، ييجي الليل ، قاعد تحت ابو نورا )
سميرة : انا ماشية ي سليم
سليم : رايحة فين الساعة ٩ !!!!
سميرة : هخرج مع وفاء
سليم ب انفعال : وفاء ايه السعادي انتي اتهبلتي ي سميرة
سميرة : انا موعداها من امبارح عشان تجيب فستان فرحها مقدرش مرحش معاها
سليم : فرحها ايه الي عدت ال ٥٠ سنة دي !!!!!
سميرة : واحنا مالنا بقا يلا سلام
( تمشي سميرة )
سليم ب غيظ : طلاقك ع ايدي قريب وربي
( تاني يوم الصبح ، يرن فون نورا )
نورا : الو
فاطمة : صحي النوم يختي فوقيلي
نورا : في ايه ؟!
فاطمة : سمعتي اخر الاخبار ؟
نورا : خيييير
فاطمة : باسل هيطلب ايد مايا ف الحفلة الي عاملها
( تتصدم نورا ، كأن حد كب ع دماغها ماية متلجة ، تنزل دموعها )
فاطمة : الو .. نورا ؟؟
( ترمي نورا الفون وتنهار م العياط ، تطلع من اوضتها وتجري ع اوضة خالتها ، لسة هتفتح .................. )
خديجة : ي سليم مش انهاردة بقا
( تتخض نورا )
نورا ب صوت واطي : بابا

استونى فى الحلقة التانيه قصة دميتي لسهيله ونورا ، رواية دميتى لا تعبثى باعواد الحب bsmile (35).png








الكلمات الدلالية (Tags)
قصة, لا, لسهيله, ونورا, ،, الحب, باعواد, تعبثى, دميتى, دميتي, رواية


الانتقال السريع


الساعة الآن 06:30 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل