قصص - حكايات - روايات

القصص والرويات، قصيرة , طويلة,قصص الانبياء , منتديات قصص ، اجمل القصص اروع القصص ، اجمل الروايات ، قصص قصيره ، قصص طويله ، رويات قصيره ، رويات طويله ، قصص عدلات ، قصص الوفاء ، قصص مخيفه ، قصص محزنه ، قصص عجيبه ، رويات، رويات عدلات ، قصص الانبياء ، القصص العربية ، قصص واقعيه ، قصص اطفال ، روايات للاطفال ، مكتبة القصص ،القصص والروايات ، قصص غريبه ، قصص دينية ، قصص حقيقيه ، قصص مضحكة ، قصص مؤثرة ، قصص خيالية ، اغرب القصص قصص الصحابة ، مواقع قصص ورويات2020.

نسخ رابط الموضوع
https://vb.kntosa.com/showthread.php?t=3211
3971 0
02-13-2019 11:08 PM
#1  

Icon453روايتى الاولى هنا تعالج قضايا مهمة رومنسيه دراميه اكشن (سوف اعود لك


روايتى الاولى هنا تعالج قضايا مهمة رومنسيه دراميه اكشن (سوف اعود لك kntosa.com_17_18_153
الموضوع الاول
بسم الله نبدا
من رواية((#سوف_اعود_لك))
--------------
الحلقة 1
.
ويبدأ يومى زى اى يوم عادى مافيش جديد ..
.
بصحي بروح كليتى ..برجع من الكليه بتغدا وبذاكر وبنام شويه ..
.
وفجأة في يوم واحد اتقلبت حياتى 180 درجة .. في لحظه واحده..
كان يوم ثلاثاء وكانت اخر محاضرة اتلغت لاسباب خاصة بالدكتور ..
.
انا بودع صحابي: بااي يا بنات
.
زينب (صحبتى) بستغراب: انتي يابت رايحه فين؟
.
انا بستغراب:مروحة البيت.. خير في حاجة؟
.
مريم بستغراب: لا والله مروحة البيت دلوقتى ..لا ماينفعش خالص الكلام دااا...

انا بستغراب: طب اعمل ايه يعني..؟
.
زينب ببتسامة:تعالي نخرج و نتفسح انهاردة بدل الكتمة و المزاكرة اللي احنا فيها بسبب الدراسة..
.
انا بقلق :لالا بالله عليكي بلاش انتوا عارفين انا مبخرجش من البيت غير رجلي علي رجل ماما ..و غير كده انا ماليش بالخروجات و انتوا عارفين كده ..و غير كده انا مبرحش حتي غير باذن من ماما و بابا ..
.
مريم بستغراب : ايه يابنتي الرعب و الخنقة اللي عايشة فيها دي ..و بعدين هما عارفين دلوقتي ان انتي عندك محاضرة ف عادي ..مش هيحسوا ولا هيعرفوا متقلقيش..
.
انا بخوف و توتر:لالالا بلاش انا قلبي مقبوض من الفكرة و حاسه اني برتكب جريمة مجرد بس لما بفكر..
.
زينب بتفكير: هيام ..انا هتصل علي مامتك و هستاذنها عسان متحسيش انك بترتكبي جريمة
.
انا بخوف:لالا هتفتكر اني قولت ليكوا اني عاوزة اخرج بلاش يازينب مش عاوزة اتهذاء في البيت انا عارفة اهلي كويس
.
بردو زينب ماسمعتش الكلام و رنت علي ماما
....
زينب :الووووو ازيك يا ست الكل واحشتيني
.
ام هيام:الووو ازيك يا بكاشة ...
.
زينب:والله الحمد الله ..واحشاني اكتير يا طنط
.
ام هيام:وانتي اكتر يا حبيبتي
.
زينب:طنط عاوزة اطلي من حضرتك طلب ..و بتمني مترفضيش..؟
.
ام هيام بشتغراب و قلق:اطلبي يا بنتي ..
.
زينب بسطعتاف : بصي يا طنط ..حضرتك علرفة ان انا و البنات بنذاكر و بنجتهد عشان نجيب تقدير حلو و تفتخروا بينا ..و اصلا احنا مابنخرجش من البيت ولا بنشوف حد و كل يوم من الكلية للبيت ..ومن البيت للكلية..ف انهاردة اتلغت محاضرة و انا و مريم بنطلب من حضرتك ناخد هيام معانا نخرج شوية و وعد مني والله مش هنتاخر ف ياريت توافقي ...ايه رائي حضرتك ؟؟؟
ام هيام بتفكير:انا معنديش اعتراض بس ابو هيام مبيحبش حوار الخروج غير رجلي علي رجلها ف معلش يا حبيبتي
.
زينب:والله يا طنط مش هنتاخر والله متخفيش من فضلك خليها تيجي معانا ..
.
ام هيام بعد تفكير:امممممممم طيب بس اوعي تتاخرو و انا واثقة في بنتي..بس اوعوا التاخير و بلاش روحت البحر و الكرنيش علشان المكان هناك مينفعش بنات تروحه لوحدها هتتفهموا غلط ماشي يا حبيبتي
.
زينب:شكرا كتيييير انك وافقتي بحبك اوووووي يا طنط
.
ام هيام:العفو يا حبيبتي
.
زينب:خلاص اسيب حضرتك ..عاوزة حاجه
.
ام هيام:لا تسلمي يا حبيبتي
.
زينب:سلام
..................
انا بقلق :ماما قالت ليكي ايه..
.
زينب :هتكون قالت ايه ..اكيد وافقت
.
انا بستغراب:بتهزري صح
.
زينب :عيب عليكي انا بتاعت الكلام ده ..يلا بقا عشان طنط قالت اوعوا تتاخروا
.
انا :تمام
..................
انا كنت رايحه معاهم و قلقانه اووووي و قلبي مقبوض و مش مرتاح مش عارفة ليه
.
زينب:تعالوا نروح البحر
.
انا:يا زينب ماما بتقولي البحر بيلم ولاد وحشين و البنت اللي بترح هناك رايحه تقابل او تكلم ولد
.
زينب :ايه يابنتي احنا بنات مع بعض ..و عموما احنا هنروح الكورنيش عند قصر سلمي ..هاااا ايه رائيك يا مريم انتي و هيام
.
مريم :ايوه الكورنيش هناك حلو اووووي يلا نروح
.
انا بخوف:بس انا قلبي مقبوض و ومش مرتاحه للروحه بلاش نروح يا بنات
.
زينب خبطتني علي راسي راحه:ايه يابنتي الرعب اللي انتي عايشه فيه ده بصي علي الدنيا و الناس الحوليكي و بطلي عبط بقا.. متخفيش هنقعد هناك شوية بعدها هنروح
.
انا بعد تفكير:طيب اما نشوف اخرتها
.
مريم بستعجال:يلا يابنات الوقت بيسرقنا
.
زينب:اوك جاين
...
و رحنا انا و البنات عند قصر سلمي و كنت مرعوبة من الروحه هناك لانم انا متعوده اخرج مع ماما و اول مرة اخرج لوحدي مع صحابي ...ولما روحت معاهك كنت حاسه كاني برتكب جريمة ..بجد كان احساس صعب اوووووووي و ماكنتش فاهمه ليه حاسه كده
....
انا بخوف:يا بنات انا مروحه مش هفضل اكتر من كده....
.
مريم بستغراب:ليه مالك
.
انا ببص حوليا بخوف :انتي مش شايفة ازاي في ولاد و بيبصوا علينا بطريقة غريبة ..و انا عاوزة اروح من فضلكوا
.
زينب:اممممم طب شوية بس و هنروح
.
مريم بتوتر:لايا زينب هيام عاها حق مينفعش نبقا هنا اكتر من كده كفايا يلا نروح
.
زينب بمدايقة:اوووف منكوا يلا..طيب يلا
.
و اخيرا زينب اقتنعت اننا نروح
.
و لما جينا نمشي لقينا ولدين جم وقفوا قداما..و كان في واحد منهم ساكن في حي زينب
.
انا بخوف و بكلم نفسي:يارب ساعدني ..لا حول ولا قوة الا بالله
.
زينب بعصبية:نعم خير...؟!
.
شب 1كان بيبص علينا من تحت لفوق و بيتامل فينا: لا كل خير ان شاء الله
.
زينب بنرفزة:بطل قرف انت و هو و وسعوا كده
.
انا كنت حاسه نفسي هعيط ..ف سبت البنات و مشيت من نحية تانية من خوفي ...وكانت دموعي بتنزل و اول ما وقفت تاكسي و روحت البيت بسرعة

.......
اول ما وصل البيت فتحت ماما الباب و انا دخلت الاوضة بتاعتي من غير ما اقول اي كلمة
......
و اخر النهار..
..
كنت قاعدة في اوضتي علي السرير و سرحانه باللي حصل انهارده
و هنا خبط الباب
و دخلت ماما
.
ام هيام بقلق:هيام..مالك يابنتي في حاجه خير..؟؟
.
انا بحزن و خوف:مش عارفة اللي حصل انهاردة ده صح ولا غلط؟؟؟
.
ام هيام بقلق و توتر:خير يابنتي حصل ايه؟؟؟
.
حكيت لماما كل اللي حصل معايا انهارده وز بكل التفصيل
.
بس كانت رد فعلها غير متوقع
..
ماما زعقت ليا و فضلت تزعق و جي بابا علي صوت زعيقها..
.
ابو هيام:اش في انتي و هي مالك..ليش بتزعجي كده؟
.
ام هيام بعصبية:شوف بنتك رايحه الكرونيش مع صحابها مع اني قولت ليهم لاء
.
بابا اتعصب وقتها و ضربني ...و دي كانت اول مره بابا يضربني فيها
.
...........
فضلت فترة محبوسة في البيت و مبخرجش ولا بروح الكلية
.
طبعا ماما كانت تيجي ليا و تحضني و انا اعيط و اطلع كل اللي جوايا
.
بعد مرور عشر ايام لقيت بابا خبط علي الباب و فتح و دخل عشان يتكلم معايا
.
ابو هيام:هيام تعالي
.
انا بخوف:نعم يا بابا
.,
ابو هيام:بصي يابنتي اللي انتي عملتيه غلط و انا غلطت لما ضربتك و ماكنش لازم امد ايدي عليكي ف حقك عليا ..و امك حكتلي اللي حصل كله بالتفصيل و وضحت ليا اللي حصل
.
انا ببتسامة خفيفة:لا يا بابا انا مش زعلانه منك انا عارفة اني غلط و كان لازم اتعاقب ف متزعش مني و انا اسفة علي اللي عملته
.
وقتها بابا حضني و فضل يزغزغني و يهزر معايا و جيت ماما و هزرت معانا كمان
.
((انا متعوده اني مخبيش عن ماما لان هي بير اسراري ف انا مزعلتش من رد فعلها لان اي ام و اب كانوا عملوه كده و اكتر ..و انا معترفه اني غلط و الحمدالله علي كل حال))
..
و عد يومين و اليوم تمام...بس حصلت حاجه غريبة في اليوم التالت ؟؟؟؟
........
اتمني ان الرواية تنول اعجبكم و ياريت التفاعل
..
انا اسمي نهيل بهاء
عندي 16 سنه و ماشيه 17
بحب تاليف القصص و الرويات
...
معاكم اختكوا ضغيرة الفن المؤالفه نهيل بهاء


روايتى الاولى هنا تعالج قضايا مهمة رومنسيه دراميه اكشن (سوف اعود لك kntosa.com_17_18_153








الكلمات الدلالية (Tags)
(سوف, قضايا, لك, مهمة, هنا, اكشن, الاولى, اعود, تعالج, دراميه, رومنسيه, روايتى

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:28 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل