قصص - حكايات - روايات

القصص والرويات، قصيرة , طويلة,قصص الانبياء , منتديات قصص ، اجمل القصص اروع القصص ، اجمل الروايات ، قصص قصيره ، قصص طويله ، رويات قصيره ، رويات طويله ، قصص عدلات ، قصص الوفاء ، قصص مخيفه ، قصص محزنه ، قصص عجيبه ، رويات، رويات عدلات ، قصص الانبياء ، القصص العربية ، قصص واقعيه ، قصص اطفال ، روايات للاطفال ، مكتبة القصص ،القصص والروايات ، قصص غريبه ، قصص دينية ، قصص حقيقيه ، قصص مضحكة ، قصص مؤثرة ، قصص خيالية ، اغرب القصص قصص الصحابة ، مواقع قصص ورويات2020.

نسخ رابط الموضوع
https://vb.kntosa.com/showthread.php?t=965
19233 12
11-27-2018 07:10 PM
#7  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
الحلقات 8 و9
الحلقة التامنة
فهد : بصي بقي يا حلوة كل اللي انتي عاملة في نفسك دا ولا يهزلي شعرة يعني انا زي مانا وعمرك ما هتقدري تغيريني وانا مش هتغير غير وانا عايز اتغير غير كدا متحاوليش والكلام الاهبل اللي قالتهولك الهبلة ريم دا ميمشيش معايا
لين مستغربة وبتبصلو ان سمع ريم
فهد : مالك مستغربة من ايه اها سمعتها وهيا عمالة تديكي النصايح ومفكرة ان اخوها بيجي بلكلام دا
لين وهيا تبكي بشدة : يعني انت عايز ايه دلوقتي
فهد : هقولك عايز ايه بصي يا ستي انا وانتي طول ماحنا مع بعض مش عايز الكلام اللي انتي عمله في نفسك دا لاننا هنبقي هناك اخوات وولاد عم بس متستنيش مني اكتر من كدا
لين ببكاء : اذاي وجدي وبابا وماما اقولهم ايه
فهد : مش حجة انا هتصرف المهم زي ما قولتلك احنا هنا اخوات وبرة الوضة دي احنا اسعد زوجين في العالم تمام
لين : وانا ايه اللي يغصبني ع كدا
فهد : مش انتي اللي عملتي كدا استحملي وعشان جدي يبقي راضي عنا
لين : انا مش فهمة ايه اللي انا عملته بتعقبني عشانه
فهد : ولا اعقبك ولا تعقبيني احنا جوازنا هيبقي مؤقت يعني 6 شهور كدا وكل واحد يروح لحاله هنلاقي مليون سبب نسيب بعض في وقتها
لين بحزن ع احسن ليلة اتمنتها مع وانكسارها في الليلة دي بطريقة دي: تمام اللي انت عايزو وياريت الطلاق يتم قبل كدا كمان
فهد ببرود : هحاول
لين دخلت الحمام وفضلت تبكي كتير جدا وقاعدت وقت كبير في الحمام
فهد برة قلق بعض الشي عليها وعايز يطمن بس غرورة منعو اخر ما ذهق
فهد : لين لين
لين مش قادرة ترد وبترد بلعافية : ااا ايوا طلعة اهو
فهد بسخرية : متخلصي هتنامي في الحمام اجبلك لحاف
خرجت لين من الحمام لقت فهد نايم ع السرير اخدت لحاف ونامت ع الكنبة وقعدت تبقي لحد مانور الصباح شقشق وبعدها نامت
في الصباح الجد ومحمد واحمد وسعاد وصباح وخديجة طلعين يصبحو ع العرسان
الصاوي خبط ع فهد كتير جدا بس محدش حس لان كل واحد نام بعد تفكير كتير جدا
ضحك الصاوي : سبوهم نايم وتعالو ندخل عند ريم وسليم
فتح الباب سليم : اهلا اهلا اتفضل يا جدو الجناح نور والله
الصاوي : صبحية مباركة يا ولاد
سليم : الله يخليك يا جدو ريم بكسوف : منحرمش منك ابدا ياجدو
صباح : مبروك ياقلبي ريم : الله يبارك فيكي يا ماما
الصاوي :تعالي ياولد عايزك لوحدنا شوية
سليم : حاضر يا جدو الصاوي : ها كل حاجة تمام
سليم : احم تمام يا جدو
خبطو الصاوي ع كتفة ماشي يا بطل نسيبكو احنا وننزل
سليم : ليه ياجدو قعدو شوية
الصاوي : يا ولد هو دا وقت قاعد ال يعني انت عايزنا نقعد ال
( وهما نزلين لقو في وشهم فهد لابس ونازل )
الصاوي بغضب شديد : انت لابس ورايح فين كدا
فهد : احم رايح الشركة يا جدو
الصاوي : رايح الشركة يوم صباحيتك ليه مفيش غيرك في الشركة انت اتجننت ولا ايه
فهد بيحاول يمسك اعصابه : معلش يا جدو رايح ساعة وجاي في شغل لازم انا اخلصو
الصاوي : ساعة بلكتير لو اتاخرت هاجي اجيبك انا بنفسي من الشركة من قفاك انت حر
فهدبغضب : استغفر الله العظيم يارب جدو انا رجل مش طفل وانت عارفني مبحبش العند
الصاوي : رجل ع نفسك مش علينا يالا روح اتكل ع الله وساعة تكون هناك عشان الغداء كمان تبقي موجود
فهد : تمام
( في شركة الصاوي )
فهد دخل الشركة وهو مش طايق نفسة
السكرتيرة بتكلم نفسها اول ما شفته دا ايه اللي جابة يوم صباحيتو دا : احم الف مبروك يا فندم
فهد بزعيق : هتيلي قهوة و هاتي الورق اللي عايز يتمضي بسرعة
السكرتيرة بتبصلو : ايه دا هو دا شكل عريس اكيد العروسة طفشت من زعيقو اللي ليل نهار دا بس الموز دا حد يطفش منة
ليخضها صوت ادم : في ايه ومين اللي في مكتب فهد بيه
السكرتيرة بخضة : هو فهد بية نفسة
ادم بستغراب : فهد دا اتجنن ولا ايه
( في قصر الصاوي وتحديدا جناح لين وفهد )
لين بتبكي : ااااااااه هتفضلي لي امتي مزلولة ينعل ابو الحب اللي يزل بشكل دا
ليدخل عليها صباح امها : حبيبتي مالك بتعيطي كدا ليه فهد ضربك كلمك عمل فيكي ايه انطقي انا هنادي لابوكي يجي يشوف صرفة مع يا احححححمد
لين بسرعة تكتم بوقها : ايه يا ماما مفيش حاجة من الكلام اللي بتقولي انا كل الحكاية اني بعيط عشان سابني و راح الشركة وهو بيوحشني لما بيغيب ادي كل الحكاية
صباح تجذبها لحضنها : كل العياط دا عشان نزل الشركة هههههه يبقي بعد كدا مش هيشتغل بس هو معندوش حق انه ينزل يوم صبحيتو بس سمعتة بيكلم جدك ان ساعة وراجع
لين بتمسح اثر الدموع : ااه اه مهو قالي صح كنتي طلعة في حاجة يا ماما
صباح : لا كنت طلعة عشان تجهزي نفسك عشان لما فهد يجي نتغدا وهروح اخبط ع سليم وريم كمان
لين : ماشي يا ماما انا هاخد شاور وهلبس وهنزل وراكي ع طول
ع الطاولة الغداء الكل متجمع معادا فهد
سليم : افتحي يا قلبي بوقك خدي دي
ربم : مش قادرة يا حبيبي والله
ليهمس لها سليم : لا مش قادرة ايه وبتاع مين انا عايزك تاكل كدا عشان تقدري ع الامبرطور
دا انا هموتك فوق فعايزك تبقي صلبة
طولك مش هتخسعي مني في نص الطريق ايوا عايزك بطل ههههه
ريم بكسوف : احترم نفسك حوالينا ناس
الصاوي : مطبتلوا رغي وكلو
ريم : انا كلت يا جدو
احمد بيبص ع بنتو وحاسس ان في حاجة : لين حبيبتي مش بتاكلي ليه
لين بعدم انتباه : نعم بتقول ايه يا بابا
احمد : دانتي مش معانا خالص
لين : لا خالص يا بابا بس قلقانة ع فهد اتاخر
الصاوي بيكلم نفسة : ولد غبي والله البنت خسارة في
فارس : والله فهد دا غريب حد يخرج يوم الصباحية
خديجة : مانت عارف اخوك بيحب شغلة قد اي
( في شركة الصاوي )
ادم : ايه يا بني هتفضل قاعد كدا متروح تروح حرام عليك اللي سيبها وكسر نفسها
فهد بتنهيدة : تصدق لو قولتلك انها صعبانة عليه بس مش حسسها خالص
ادم : افتح قلبك انتي بس ليها
فهد بعصبية : ادم اما ماشي
( في مكان ما )
صلاح الالفي : تعالي يا قطة وحشتيني
....: وانت كمان يا باشا وحشتني موت
صلاح الالفي : ابن الصاوي اتجوز هههههه خلي يتهاني كام يوم
......: وانت ناوي ع ايه يا باشا
صلاح الالفي بخبث : ع كل خير ياحلوة المهم تعالي عايزم في كلمتين سر ههه
.......: تضحك بمياصة : لا لا لما نتجوز
صلاح الالفي بوقاحة : علية انا برضو الكلام دا
( في قصر الصاوي )
ياتي فهد بعد نص الليل والقصر كله طلمة
الصاوي يظهر فجاة : ولد خد هنا انت محدش قادر عليك ولا ايه
فهد بصدمة : جدو

الحلقة التاسعة
الصاوي بزعيق : انت ايه ياولد محدش قادر عليك ولا ايه مش هتبطل عميلك دي
فهد ببرود : في ايه يا جدو وايه مصحيك لغايت دلوقتي
الصاوي : صاحي اشوف البية لما يشرف مش عارف ايه اللي انت في دا
( محمد واحمد ولين صحيو ع الصوت )
محمد بنعاس : في ايه يا ابا
الصاوي :في ان ابنك قليل الادب ومتربش وعايز يتربة من اول وجديد
فهد بزعيق لاول مرة لجدو : جدو انا مسمحلكش انا مش طفل عشان تكلمني كدا
الصاوي اتعصب وضربة بلقلم : امت بتعلي صوتك عليا ياولد
( فهد بصلو ومتكلمش واخد سيارتة ومشي ) ولين متابعة الحوار وبتبكي
فهد في سيارتة بيرن ع حد
فهد : الو انتي فين تعالي ع الشقة دلوقتي
نانسي : مالك فيك ايه
فهد بعصبية :بقولك تعالي هتيجي ولا لا
نانسي بابتسامة خبيثة : جاية جايه
( في شركة الالفي )
صلاح بضحكة عالية :طيب انا عايزك تستغلي الموقف انهاردة
......:تمام يا باشا
( في فيلتة زوج سعاد بنت الصاوي )
سعاد :كنت عايزة اكلمك في موضوع يا كمال
كمال زوجها : اتكلمي يا سعاد
سعاد :ابويا فتحني ان عايز نورهان لفارس ابن محمد
كمال : ومكلمنيش انا ليه
سعاد : مهو قالي اكلمك وبعدين يجو يتقدمولها
كمال : احنا طبعا منقدرش نقول حاجة للحج
سعاد بفرح : ربنا يخليك ويخلي لينا يارب
( في شقة فهد )
نايم فهد ع رجل نانسي
نانسي بتلعب في شعرة: مالك يا حبيبي
فهد : مخنوق ونفسي اسيب البلد وارجع امريكا تاني
نانسي فضلت تبوس فيه وتدلع عليه وشربته لحد ما ساكر ومبقاش في وعية : وانا مش عايز تفضل معايا
فهد بيبوس فيها وبيحضن فيها وبيتخيل انها لين : انتي جيتي تعالي حضني
( وصبح الصبح ولقي نفسة في شقتة مش في القصر ونانسي جنبو عاريانة تماما )
فهد بخضة من المنظر : نانسي نانسي قومي
نانسي قامت عمالة تعيط من المنظر : ازاي ازاي دا حصل مش ممكن مش ممكن
فهد : اهدي اهدي كل شي هييقي تمام
( في قصر الصاوي )
الصاوي بينادي عايز لين : اطمنتي ع جوزك
لين بانكسار : لا ياجدو ومش هطمن لانه معمليش حساب وبات برة ليلة صبحيتو
الصاوي : بس الاصول انك تتطمني ع جوزك مهما هو عمل
لين لسة هتكمل كلمها دخل فهد
ولسة الصاوي هيتكلم معا راح لعنده فهد : انا اسف يا جدو كنت مدايق ومحبت ارجع البيت وانا متعصب
الصاوي : ومراتك اللي انت ساييها ليلة صبحيتكم دي
فهد وبيحاول يكتم غضبة : ويبوس من خدها : انت اسف يا حبيبتي متزعليش مني
لين عارفة انه بيمثل بس فرحت جدا : ولا يهمك يا يا حبيبي ( قالتها مش عشان تمثيل قالتها عشان نفسها تقولها ) واهم حاجة انك بخير ورجعت بسلامة
الصاوي ربنا يهدي سركم
( لينزل سليم ع السلالم هو وريم ومعاهم شنط )
فهد بستغراب : علي فين العزم كدا يا حلوين
سليم وبيحضن ريم : هنقضي شهر عسل في شرم
الصاوي : طيب كويس حضرو نفسكم وروحو معاهم غيرو جو وصالح مراتك
فهد متغصب ومش عايز يروح بس مش عايز يعمل مشاكل تاني مع جدو : تمام حاضر يا جدو ساعة ونكون جاهزين يالا يالين اطلعي حضري الشنط
لين طلعت تجري وهية فرحانه جدا
( في شركة الالفي )
صلاح : هههههههه يعني الخوار دخل علية طيب تمام خلي يحس بذنب ابن الصاوي
......؛ بضحكة عالية : دخل جدا
( في السيارة في طريقهم الي شرم )
ريم قاعدة جنب سليم وحطة راسها عليه : بحبك اوي يا سلومي
سليم بيلتفت شمال ويمين : مين سلومك دا لامواخذة
ريم : انت يا حبيبي
سليم : انا ع اخر الزمن ادلع بسلومي يعنس واحد زي بيتهزلو ارجل رجل يتقالي يا سلومي
ريم بقمصة : خلاص مش هدلعك تاني انا غلطانة
سليم : لا لا هتتقمصي لا احنا رايحين شهر عسل مش وقته تتقمصي خالص خلاص يا ستي سلومي سلومي
سليم بيكلمها بحذر : بس بيني وبينك بس كلمت سلومي دي تطلع شمال تطلع يمين هدبح
دا لو فهد شم خبر يزلني بيها العمر كلة ايواااااا انا بحذر اهو
(عن فهد في السيارة )
لين بصا برة العربية عشان متبصش ع فهد
فهد : احم مالك سكته ليه
لين : هقول ايه يعني
فهد : اي حاجة هو احنا معني اننا مش متفقين في جوازنا منعرفش نبقي ولاد عم طبعيين
لين بتريقة : ولاد عم صح واخوات كمات
فهد بغرور : اهو هنبدي تريقة انا غلطان اني بكلمك اصلا
( في قصر الصاوي )
الصاوي : ياتري هتتغير امتي يافهد وهتفضل كدا لحد امتي
( ليدخل عليها فارس في غرفتة )
فارس بهزار : ينفع كدا يا جدو اقعد لوحدي في قصر طويل عريض مش لو كنت جبتلي عروسة كنت زماني ابقي معاهم دلوقتي
الصاوي بيضحك : الله يجزيك كويس انك جيت انا كنت لسة هنادي عليك عشان الموضوع دا
فارس : ايه جبتلي عروسة
الصاوي : اها نورهان بنت عمتك سعاد ايه رايك
فارس ببتسامة : نورهان
( عند العرسان في شرم راحو الفندق وكل واحد اخد غرفتة )
سليم : حبيبي كل دا بتاخدي شاور وسيباني لوحدي
ريم وهيا بتنشف شعرها : معلش يا قلبي
سليم متصنع الزعل : لا لا مينفعش معلش حاف كدا
ريم :ومال عايز ايه
سليم : عايزة واحدة هنا وواحدة هنا وبيشاوى ع خده وشفايفة
ريم بابتسامة : هو دا اللي هيرضيك حاضر اهو
سليم : ايوا بقي اخلصي بقي من القاعدة قاعدة المرايا و تعالي عشان لسة متصلحتش كويش
ريم بزعل طفولي : لا انا عايزة انزل اخرج
سليم قام وقف وحضنها من ضهرها : تؤ تؤ مش وقته خروج انا تعبان من السفر وعايز ارتاح في حضن حبيبتي
ريم : لا يا س ....... اسكتها بقبله طويلة
( عن فهد ولين في الغرفة )
لين في الحمام نسيت لبسها برة ومش عارفة تعمل ايه وخافت تقولو يجيب لانه مش هيعرف وهيفضل يزعقلها اخرجت لين راسه وبصت ملقتهوش في الغرفة
لين : شكلة نزل انا هلف اي حاجة علية واخرج اطلع هدومي بنفسي ولا الذل لي
لتخرج لين وها لفة فوطة صغيرة جدااا
وتحاول تفتح لين الشنط عشان تطلع لبس لكن مش عارفة
لين بزهق : ياربي اعمل ايه دلوقتي
فضلت قاعدة ع السرير ومش عارفة تعمل ايه وحطه ايديها ع خدها
وفجاة باب الغرفة اتفتح حاولت تجري وهيا بتجري وقعت منها الفوطة الملفوفة بيها
لتفجاء بي فهد امامها
لين بصدمة العمر كلة : يا لهههههوي فهد



اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !



11-27-2018 07:10 PM
#8  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
الحلقات 10 و11
الحلقة العاشرة

فهد بزعيق : انتي ايه اللي عملة في نفسك دا
لين : .......
فهد بتريقة و سخرية من منظرها : ايه سكته ليه مكسوفة لو محتاجة حاجة انا تحت امرك وهدلعك اخر دلع وعادي ليلة وتعدي وهنبقي عند اتفاقنا متقلقيش
لين بدموع : .......
فهد : بقولك ايه شكلك مكسوفة تعالي طيب وبدا يبوس فيها ( بكل شهوة ويحضنها )
مش هو دا اللي انتي عايزة من عيوني
ولين بتبعدة عنها بكل قوتها راحت ضربتة بلقلم : اوعي تحسبني واحدة من الشمال اللي بتعرفهم انت بذات عمرك ما هتلمسني ابدا عمرك لو حتي ع موتي
فهد بتريقة : مش عايزاني المسك مهو باين من منظرك هههههه انا هسييك بس مش عشان القلم
اللي ادتهولي لا لان هردهولك بطرقتي انا مش هلمسك لاني مش طايق اللمسك انا حبيت اقرص ودنك بس واعرفك اني اقدر اعمل اي حاجة وبس انا هسيبك بنت بنوت للبعدي هههههههه ويسيبها وينزل
لين مصدومة من كلامة وشديت المفرش اللي كان مفروش ع السرير ولفت نفسها بي وابتدت تكسر في الشنطة عشان تتطلع الهدوم
(عند سليم وريم في الغرفة )
ريم في حضن سليم : هنفضل كدا انا عايزة انزل بقي
سليم بحب ولهفة وشوق : وهتسيبي حضن حبيبك
ريم بدلع : يعني احنا جايين نتحبس هنا
سليم : اها تتحبسي بس مش هنا في حضني وبس
ريم بدلع وحب :لا ميهونش طبعا .......
( عند قصر الصاوي )
الكل متجمع ع طولة الفطار احنا هنروح بكرة نتقدم لنورا بنت سعاد لفارس
ونتفق ع ميعاد كتب الكتاب لما الولاد يرجعو بسلامة
محمد : اللي انت شايفو يا ابا
الصاوي : مبتتكلمش ليه يا فارس
فارس : اللي انت شايفة يا حبيبي
( عند شركة الالفي )
بيكلم والد في التليفون
صلاخ : انا مسافر شرم عندي شغل هناك
الالفي : هتتاخر هناك
صلاح :لا هما يومين بالكتير
الالفي : تروح وتيجي بسلامة
(عند سعاد الصاوي)
الصاوي : طبعا يا بني احنا لازم نيجي هنا عشان الاصول بتقول اننا لازم نجيلك لحد بيتك نتقدم لبنتك
كمال بحرج : والله ما كان لي داعي تيجي بنفسك يا حج بس انت ابو الاصول والواجب ياحج
الصاوي : الله يكرم اصلك يا بني المهم احنا جايين نطلب ايد نورا لفارس ها قولت ايه
كمال : دا شرف لينا طبعا بس ناخد راي نورا
الصاوي : بيبص لنورا ها يانورا قولتي ايه
نورا بخنقة : انا مش عايزة اتجوز
يتصدم الجميع
(عند العرسان في شرم )
لبست لين ونزلت تتمشي ع البحر وهيا ماشية سرحانة في فهد واللي قالو : قد كدا شايفني رخيصة قد كدا شايفني اني محتاجة السرير وبس ومش عارف اني محتاحة حبة وبس ومش عايزة حاجة من الدنيا ( راحت خابطة في شخص ماشي جنبها نظرت الشمس وقعت منه من الخبطة)
لين بتوتر : اااااا انا انا اسفة جدا والله ما كان قصدي
الشخص : سرح في عيونة اللي مثل البحر والسماء وقد ايه هيا جميلة ( وبيكلم نفسة هو في جمال كدا علي الارض يالله )
لين باسف :اتفضل النظارة انا اسفة تاني بجد
الشخص : لا ولايهمك انا اللي اسف
لين : شكرا ع ذوقك
الشخص : العفو انا صلاح الالفي وحضرتك
لين : اهلا وسهلا بحضرتك وانا لين
( عند فيلا سعاد الصاوي )
سعاد بزعيق : انتي بتقولي ايه يا بنت
نورا بخوف وعناد : بقول مش هتجوز
فارس : في باله :ليه كدا يا نورا : متخليش عنادك يضيع حبنا حرام عليكي
الصاوي :براحة يا سعاد تعالي جنبي يا نورا
نورا راحت لجدها
الصاوي : مالك مش عايزة تتجوزي ليه
نورا : عايزة اكمل تعليمي واشتغل بعد التعليم
الصاوي : طيي عادي اعملي اللي انتي عايزة وانتي متجوزة
فارس بيكلم نفسة : برضو عايزة تعملي اللي في دماغك ماشي يا نورا
نورا بفرحة :يعني عادي لو اتجوزت وكملت تعليمي واشتغلت ياجدو
الصاوي : اها عادي ياحبيبت جدو
فارس قام وقف : بس انا مش موافق ومشي وسبهم
( وتاني يوم في المساء في شرم )
ريم قاعدت تتحايل ع سليم كتير عشان عايزة تنزل تتفسح
سليم : طيب قومي حضري نفسك وانا هكلم فهد يحضرو نفسهم عشان ننزل كلنا مع بعض
ريم بتطنط زي الاطفال : هي هي انا هلبس بسرعة
سليم بضحكة عالية : متجوز طفلة ههههه مجنونة والله
كلم سليم فهد واتفقو انهم يتقبلو ع البحر
عالبحر ريم قاعدة في حضن سليم وفهد وريم كل واحد في تفكير تاني خالص
لين : ريم تعالي نتمشي شوية
ريم لسه هتنطق وتقوم مسكها سليم
سليم بهزار : خدي ياختي جوزك انا مراتي هتفضل في حضني
لين حزنت بشدة انه متقدرش تطلب منه كدا راحت اتمشت لوحدها
وهيا ماشية فهد فضل يبصلها كتير وعايز يقوم وراها مش هاين علية يسبها لوحدة
لين وهيا ماشية لقت حد بينادي عليها لين لين يا لييييين
انتبهت لين لقيتو : اهلا استاذ صلاح اخبارك ايه
صلاح : الحمدلله تمام فرحان جدا اني شوفتك تاني
لين بكسوف : شكرا جدا لحضرتك
ومن بعيد جدا يرقبها فهد بس طبعا مش شايف هيا واقفة مع مين قام بسرعة عشان يعرف مين دا صلاح : يالا فرصة سعيدة سلام
لين : سلام انا اسعد
بعد مابعد صلاح شوية جي فهد للين : مين اللي كنتي واقفة معا دا
لين بمكر : دا استاذ صلاح اتعرفت عليه اول ماجينا هنا بني ادم لذيذ جدا وجنتل كدا وذوق جدا
(وبدوس ع كلمة ذوق جدا) فقابلني بيسلم عليه
فهد مسكها من دراعها : ايه متجوزه واحد باريال عشان تقفي مع واحد وتتكلمي معا كدا
لين : وايه المشكلة كل واحد حر يعمل اللي هو عايزة
فهد بعصبية : متجننيش هو ايه اللي كل واحد حر دا انتي مش حرة انتي ملكي يا ماما فهمة يعني ايه ملكي
لين فرحت من كلمة ملكي : لا يا بابا انا مش ملك حد احنا يدوب متجوزين ع الورق وبس جواز موقت زي ما قولت
فهد : بقولك ايه متعصبنيش هيا كلمة واحدة هقولهالك حسك عينك تقفي ولا تتكلمي مع اي رجل تاني مهم يكون هو مين فهمة ولا لا المح وقفة مع حد حقتلك يا لين ولقت اعذر من انذر
مشي وسبها ولين فرحت جدا من كلامة ( وبعدكذا يوم رجعوا القصر )
الصاوي : حمدلله ع السلامة يا ولاد
ريم : الله يسلمك يا جدو وحشتنا جدااااا والله
الصاوي : وانتي يا دلوعتي وحشتيني جدا
لين : جدو حبيبي اشتقتلك جدا كنت عايزة اجي من تاني يوم عشان خطرك
الصاوي : ياقلب وعقل جدو انتي
سليم : احم احم واحنا ملناش نصيب في الكلام الحلو دا
الصاوي : حبيبي يابطل هقولك احلي كلام بس لما اسمع خبر حلو الشهر دا
محمد بيضحك : انت عايز من اول شهر يا ابا عيال
الصاوي : اها دا انا عايز من اول يوم مش من اول شهر
احمد : ربنا يديهم يارب
لين حزنت كتير :لانها مش هتقدر تحقق الحلم دا لجدها
الصاوي :وانتي شدي حيلك يا لين عايزة اسمغ خبر حلو قريب
فهد : لا ياجدو احنا عايزين ندلع شوية
ليرن هاتف فهد والمتصل نانسي
فهد اتصدم وبيكلم نفسو : اعمل ايه في المصيبة دي مش هرد
ليفضل الهاتف يرن عددت مرات
فهد بعصبية : الو ازيك يا نانسي
نانسي تتصنع البكاء :كدا كدا تتهرب مني ماشي يافهد مكنتش مفكراك كدا
فهد بتوتر : لا مش بتهرب بس كنت مسافر في شغل
نانسي : انا بابا جايبلي عريس وعايز يجوزني يعني انت لازم تتجوزي في اقرب وقت
فهد بصدمة : اتجوزك

الحلقة الحادي عشر
فهد : هتجوزك ازاي دا انا لسة متجوز من اسبوعين اتجوز ازاي عليها اديني فرصة
نانسي : طيب وانا هحاول اعطل بابا
فهد قفل معاها وحط ايدو ع راسه :يا دي المصيبة السودة اللي اتحطت ع دماغك يا فهد
( عند صلاح الالفي )
بيفكر في لين ؛ياتري بنت مين مرتبطة ولالا هشوفك تاني ولا ايه
بس هيا حلوة اوي معقول القمر دا ميكونش مرتبط
( ليرن هاتفة )
......: ازيك يا باشا
صلاح : كويس وانتي في جديد
.......: استوي علي الاخر
صلاح : خلي يتحرق مش يستوي
( عند سعاد الالفي )
نورا بتبكي وتكلم نفسها : بقالك اسبوعين يافارس بتعند فيا هنفضل كدا لحد امتي
لتدخل عليها سعاد
سعاد : هتفضلي كدا ع طول ولا ايه مانتي اللي بتعندي نفسك الشغل دا للمحتاج شغل انتي خلصي تعليمك وانتي متجوزة وخلاص علي كدا ايه لازمت الشغل بقي
نورا بصت لمامتها : تفتكري كدا احسن
سعاد : احسن 100 مرة ها قولتي ايه جدك كان مدينا فرصة نفكر عشان محبش ان يعاند مع فارس فحب احنا نحل الموضوع
نورا وهيا تمسح دموعها : خلاص هوافق وامري لله
سعاد بفرحة : يكملك بعقلك يا ام عقل كبير انتي
( في شركة الصاوي )
فهد رايح جاي عامل زي الاسد الغضبان : انا مش عارف اعمل ايه يا ادم
ادم بحزن : يا اما حذرتك وانت مفيش فايدة
فهد بعصبية : بقولك ايه انا بحكيلك تشوف معايا حل مش تنبني
ادم :انا مش بنبك يا صاحبي انا بوعيك وهيا اصلا مش تمام والبت دي حاسس انها وراها حاجة وان دي لعبة
فهد بيحاول يفتكر اي حاجة في الليلة دي وازاي دا حصل بس دماغة مشوشة جدا
فهد : انا مش عارف دماغي هتنفجر
ادم : اعرف وراها ايه الاول وبعد كدا لو كلمها صح نبقي نتصرف
( في قصر الصاوي )
الصاوي :تعالي يافارس عايزك
فارس : تحت امرك يا جدو
الصاوي : انا ساعة موضوع نورا بنت عمتك عملت انت حركة مكنش لازم اسكتلك عليها بس سكيت وعديتها مع انك صغرتني مع جوز عمتك بس عديت عشان موضوع ان مراتك تشتغل ولا لا دي حاجة تخصك انت فمرضتش اعلق ع الموضوع واديت فرصة لعمتك تكلم بنتها وتقنعها انها تكمل تعلمها بس ومفيش شغل بعد كدا
فارس : اها وبعدين رايح نفسك يا جدي نورا ممكن تبيع اي حاجة عشان اللي في دماغها
الصاوي يتصنع الزعل : اريح نفسي ايه ياولد الكلام دا
فارس اتوتر جامد : اا ااه انا اسف يا جدو مش قصدي
الصاوي : المهم ان نورا وافقت
فارس بفرحة : وافقت بجد حبيبي يا جدو
الصاوي : بس الواد مصدق هههههه الف مبروك يا حبيبي
فارس : ويباركلينا فيك يا جدو
( عند ريم وسليم )
ريم في حضن سليم وبدلع : لا مفيش نزول قبل ما نكمل شهر
سليم بضحكة رجولية : ما خلاص كام يوم ونكمل شهر
ريم : خلاص كام يوم وابقي انزل الشركة مش بكرة
سليم بخبث : طيب متيجي اقولك كلمة قبل ما نكمل شهر يمكن نجيب جون ( وبيغمزلها ) ونفرح جدو بعد كام يوم
ريم : لا والله وبعدين انا لسة بكمل جامعتي مش هبقي فاضية
سليم : تعالي بس انتي وانتي هتبقي فاضية
( عند فهد و لين )
يدخل فهد : ازيك يا لين عاملة ايه ( بيفكر شكل اللي انا في دا ذنبك يا لين ربنا بيعقبني )
لين بابتسامة : الحمدلله تمام وانت عامل ايه
فهد بتنهيدة : الحمدلله بس تعبان جدا
لين بخضة : مالك فيك ايه اتصل بدكتور وبتلقاءية بتحسس ع جسمة بتشوفة في حاجة
فهد اتوتر لقليل : لا لا متقلقيش دا ارهاق من الشغل هاخد شاور وهنام وهبقي كويس
دخل اخد شاور وجي نايم بدون تشرت
لين توترت من جسمه العري وعضلاته البارزة مثل المصارعين : احم خد تشرت البسو عشان متبردش
فهد بخبث وهو حاسس بتوترها : لا انا كدا مرتاح جدا
لين : تمام اللي انت شايفو وماشية رايحة تنام ع الكنبة
( يمسك ايديها فهد )
فهد : متيجي تنامي عالسرير بدل ما طهرك تعبك من نومت الكنبة
لين بتوتر اكتر : لا انا اتعودت عليها وبقيت ارتاح اكتر
( عند سعاد الصاوي )
الصاوي : احنا جينا انهاردة انا ومحمد وفارس بس عشان نكمل كلامنا
كمال : اللي انت شايفو يا حج
الصاوي : الشبكة وكتب الكتاب بعد سبوعين والفرح بعد الامتحانات
كمال : ماشي نقراءة الفاتحة
بيقراءة الفاتحة ونورا وفارس عملين يبوصو لبعض من تحت لتحت
( بعد كذا يوم في شركة الصاوي )
فهد بعصبية : ازاي دا حصل وازاي اخبارنا بتوصلو اول باول اكيد في جاسوس في وسطنا
ادم : اهدي كدا وخلينا نفكر بعقل
فهد : بس لو اعرف مين اللي وصلو الورق دا ( وبعدين يفكر الورق دا محدش يعرف مكانة في شقتي غير ادم )
فهد بيبص لادم : انت الوحيد اللي عارف مكان الشقة والورق الي هناك
ادم بصدمة : انت بتشك فيا
فهد تراجع في كلامة : لا يا صاحبي مش قصدي كدا انا بفكر بصوت عالي هتجنن
محدش يعرف مكانهم خااالص الا انت
ادم : لا في غيري
فهد بتفهم : مين
ادم : نانسي نسيت ولا ايه
فهد سرح وابتدا يفكر ويشوف هيعمل ايه
( عند ريم وسليم )
ريم : برضو هتنزل
سليم : والله يا حبيبتي لازم عندي شغل اتقوم علية قد كدا
ريم بزعل : ماشي انزل براحتك
سليم : يا نهاري انزل واسيبك زعلانة كدا لا لا مينفعش دا انا كدا
كدا لازم اقعد عشان اصالحك ( وبيقلع جاكت البدلة )
ريم بضحك بتلبسوا البدلة : البس البس انت مصدقت يالا ياعم بيتك بيتك
سليم بهزار : في واحدة تقول لجوزها يا عم
ريم : اها يا عم يالا اتكل ع الله عشان اروح اشوف البت لين
سليم بيضحك ضحكة رجولية : مالك اتحولتي في ثواني لسواق توكتوك كدا ليه
(ريم خرجت معا ودخلت عند لين )
لقيتها تعبانة جدااا وبطنها وجعها
ريم بخضة : مالك يا بنتي عاملة كدا ليه
لين بتعب : مش عارفة مالي بطني وجعاني جدا شكلة من تغير الجو
ريم بخبث : وممكن من شقاوة فهد
لين بتكلم نفسها ( دي هبلة متعرفش حاجة ال شقاوة ال متعرفش ان حتي ملمسنيش )
لين بتوتر : بطلي هبل شقاوة ايه احنا لحقنا دا شوية برد يا هبلة
لتدخل صباح : مالك يا بنتي يعني منزلتيش علي الغطار والغدا قرب وبرضو منزلتيشى
لين وباين عليها التعب : تعبانة شوية يا ماما عندي برد
صباح جايبة كباية لبن : طب خدي اشربي كباية اللبن دي عشان تعرفي تقفي
لين يدوبك شربت بوق ومعدتها قلبت عليها وجريت ع الحمام
صباح بتكلم ريم : شكلها البشارة ظهرت
خرجت لين من الحمام مسكه بطنها
صباح بضحك : الف مبروك يا حبيبتي
لين بعدم فهم : مبروك ع ايه ياماما
صباح : علي البشارة يا حبيبتي وسبتها ومشيت
لين بستغراب : ايه البشارة دي
ضحكت ريم : يالا خدي شاور وانزلي عشان الغدا قرب
( وبعد حاولي ساعة الجميع علي طاولة الغداء )
وجي فهد ملاقش لين سال عليها ريم : ومال فين لين مش موجودة يعني
ريم : نزله دلوقتي اصلها كانت تعبانة انهاردة
فهد بخضة عليها وطلعلها راحت صباح ماسكة ايدي
صباح بضحكة : اقعد متتخضش هو اول الشهور بيبقي كدا
فهد بعدم فهد : شهور ايه
صباح : شهور الوحم مهي لين حامل
فهد اتصدم واكنه حد ادالو بحاحة ع دماغة وبهمس : حامل ايه وازاي



اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !



11-27-2018 07:11 PM
#9  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق


الحلقات 12 و13 و14


الحلقة التانية عشر


فهد مصدوم بيكلم نفسة :حامل ازاي ومنين


كانت نزلة لين وسمعت امها وهيا بتقول واتصدمت اكتر من فهد


فهد شافها نزلة بصلها بحتقار وهيا عمالة تهز في راسة بنفي


لين بعصبية : ايه يا ماما اللي بتقولي دا


فهد بتريقة وحزن : بتقول انك حامل يا مدام


الصاوي بيضحك : ايه مالك مكسوفة كدا ليه


لين : عشان مفيش حاجة زي دي


صباج بضحك : يعني انتي هتعرفي اكتر مننا


فهد مسكها من ايديها بكل قوتة من غير ماحد يلاحظ وطلع بيها الغرفة لين بتتالم ومش عايزة تباين


الصاوي : رايحين فين يا بني


فهد : طالع احتفل بمراتي يا جدو


الصاوي بيضحك : طيب اتغدو الاول


فهد : بعدين يا جدو بعدين ( فهد طالع وشدتها وراء ولين بتتالم جدا وحاسة ان ايديها خلاص اتكسرت ) اول ما وصلو الغرفة راح زقها لجوة وقفل عليها الباب


لين بخوف :والله مافي حاجة من دي دا بارد وماما عشان متعرفش حاجة فكرتني حامل


فهد بتريقة : لا والله دي متاكدة جدا وهيا بتقول بجد انا مش مصدق انك طلعتي رخيصةكدا ( بدا يضربها بالقلام كتير جدا ويضربها في بطنها


لين بتعب : هموت والله محصل حاجة والله ما حامل


فهد بغضب : مسمعش صوتك انا تخونيني انا تعملي فيا كدا


وابتدا يضرب فيها بالاقلام تاني لحد ما فقت الوعي


فهد اول ما شافها كدا اترعب وحاول يصحيها عشان محدش يحس بحاجة


فهد بتوتر : لكين لين قومي لين يا لين


جاب برفيوم وحاول وهيا مش هنا


فهد ملقاش قدامة غير ان ينادي ع حد


فهد بزعيق : ريم يا ريم يا جماعة


كلة طلع يجري عليهم : في ايه في ايه


فهد :لين اغم عليها حد يجيب دكتور بسرعة مش عايزة تفوق خالص


دخل الجد بسرعة لحفيدتة واول ماشاف شكلها اتصدم


الصاوي بعصبية :هيا مالها في ايه انطق رد


فهد بتوتر :دا دااااا يا جدو اصل ان..،،،، ولسة هيكمل


محمد : اتفضل يا دكتور


دخل الدكتور يكشف ع لين وبعد الكشف صباح : ماله يا دكتور بنتي فيها ايه


الدكتور : كان عندها هبوط حاد بسبب ضرب او مجهود جامد وبارد شديد مخلي جسمها مش مستحمل


فهد بتوتر : دكتور طب وووو


الدكتور : اتكلم حضرتك وايه


فهد : والجنين حصله حاجة ( هو طبعا عايز يعرف في جنين ولا لا )


الدكتور بستغراب : جنين ايه مفيش حمل اصلا نهاءي مين اللي قال كدا


صباح : اصل كانت تعبانة الصبح ففكرنا انها حامل


الدكتور : لا يا حجة مفيش حمل خاااالص


فهد برتياح وندمان جدا ع اللي حصل وبيانب نفسه ع كل اللي بيعملو معاها و قرار انه لازم يتغير


الصاوي بزعيق : انت ضربتها يافهد انطق احسنلك


فهد : ............


لتفوق لين وترود : اها يا جدو ضربني


فهد مصدوم ومش قادر يرد : ......


الصاوي بعصبية :ولسة هيضربة انت ولد قلي .... ليوقفة صوت لين


لين بسرعة : بس هو كان عنده حق يا جدو


فهد مصدون ومش قادر ينطق


احمد بعصبية وبيحاول ميتكلمش عشان ابو : هو ايه اللي عنده حق وايه الخق اللي يخلي يضربك


لين : اصل لما ماما قالت اني حامل خدني هو زي مانتو شوفتوني وكان فرحان جدا ولما طلعت اتخنقت معا وقولتلو اني لازم انزل الجنين واني مش عايزة دلوقتي وكنت مصممة جدااا وفضلت اضرب في بطني راح هو ضربني بالاقلام عشان ابطل ضرب في بطني وبعد كدا اغم عليه


فهد محرج جدا من كلامها وبيكلم نفسه :للدرجة دي هيا بتحبني للدرجة دي جابت كل شي عليه عشان متحملينش اي مسؤلية انا كنت اعمي كنت مغفل انا لازم اعوضها عن كل شي


الصاوي مش مقتنع بكلامها :يالا يا ولاد سبوهم معا بعض


( اول ما كله خرج من الغرفة)


لين ابدتت تعيط بهستريا : فهد طلقني من غير شوشرة انا خلاص مبقتش حامل اتهماتك ليه كل شوية حرام عليك حرام تعبت


فهد اقعد ع الارض قصادها : انا اسف انا اسف بجد انا اتجننت لما سمعت كدا غصب عني مفروض تعذوريني ارجوكي متسبنيش


لين مصممه بجد ع الطلاق : فهد طلاقني انا بقولك طلاقني وانا هسافر اي مكان لحد ما طلقني


فهد : لين اديني فرصة تاني لين انا فوقت يمكن فوقت متاخر لكن فوقت سامحيني ارجوكي


لين بتصميم : طلقني طلقنننني مبقتش طيقاك


فهد بعند وتصميم : مش هطلقك واعلي ما في خيلك اركبي يا لين ( وخرج وقفل الباب وراء بكل قوته ) لين هنا قعدت تضحك انه متمسك بيها وقررت فعلا انها تسافر عشان يحس بيها


(في شركة الصاوي )


ادم بيتكلم في التليفون : عرفت اي حاجة جديدة


الشخص : عرفنا ان شغالة معا واحدة هيا اللي بتجبلو كل الاخبار يا باشا


ادم : متعرفش اسمها ايه


الشخص : لا يا باشا بس معانا صور وهما بيركبو مع بعض العربية


ادم : طيب تمام تعالي بيهم ع الشركة


( عند ريم في الغرفة ) بتكلم سليم في التليفون


ريم : حبيبي هتيجي امتي بقي وحشتني موت


سليم : لا دا انا هجيلك حالا بقي


ريم بتعب : متتاخرش لاني تعبانة جدااا


سليم بخوف :انا جاي حالا


( في شركة الصاوي )


ادم يدخل علي فهد في المكتب :اتفضل


فهد بستغراب :ايه الظرف دا


ادم :فتحو فتح الظرف : لقي صورة لنانسي ماشية مع صلاح و ماسكة ايدو


فهد بغيظ : يا بنت الكلب يا حقيرة يا زبالة دا انا هخليها عبرة لمن يعتبر


( في قصر الصاوي )


( لين بتلم هدومها ومسافرة رايحة القرية بتاعتهم في شرم )


الصاوي بستغراب : انتي رايحة فين يا لين وواخدة شنطتك


لين بتوتر : مسافرة يا جدو رايحة القرية بتاعتنا هنا دا بعد اذنك


الصاوي : وحتروحي لوحدك من غير جوزك ازاي وغير كدا استاذنتي


لين بتهتهة : ا ا اه اه وهو قالي روحي ولما يفضي من الشغل هيحصلني


الصاوي: طلامه قيلالو خلاص انتو حرين انتي دلوقتي مسؤلة من جوزك خلي بالك من نفسك


وسلمت ع الجميع وسافرت


( في شركة الصاوي )


فهد رايح جاي ومش عارف يتصرف ازاي


ادم : اقعد يا بني خيلتني وخلينا نفكر بهدوة بدل التوتر دا


فهد : انا خلاص هتجنن حتت بت زي دي تضحك عليه دا انا هقتلها واشرب من دمها هيا والكلب بتاعها دا


ادم : اهدا كدا وخلينا نفكر بلعقل


فهد قام بسرعة : انا هروح للكلب صلاح دا هقتلو وبعدين اشوف الحقيرة نانسي فين واعرف منها كل حاجة ( وجري بسرعة علي سيارتة وطريقة لي صلاح )


(عند شركة الالفي )


فهد بعصبية وزعيق جامد : فين صلاح


سكرتيرة صلاح : مسافر شرم يا فهد باشا


فهد مصدقهاش وفتح باب مكتبو لقي الالفي وصلاح فعلا مش موجود


الالفي اتخض من شكل فهد : فهد مالك وداخل كدا ليه في حاجة


فهد بتحذير : وصل الرسالة دي لابنك قولو فهد الصاوي مش هيعتاق وهخلي يتمني الموت الف مرة ومش هخلي ينوله ومش انا ابن الصاوي اللي ابنك يقف قصادو عارفة انا مين كوبس لو هو لسة صغير ومش عارف مين هو فهد الصاوي وحش اقوي شركات في العالم كله ماشي يا الالفي باشا


الالفي متوترو عشان هو عارف فهد كويس : تمام هبلغو


مشي فهد وفي سيارة بيرن ع نانسي


نانسي بدلع : حبيبي وجشتني فينك من زمان


فهد : انتي فين انا جيلك عايز اشوفك


نانسي انا في الفندق تعالي


راح فهد علي الفندف واول ما فتحتلو نزل فيها ضرب


فهد :دا هموتك انهاردة اخر يوم في عمرك انا تضحكي علية وتطلعي شغالة لحساب ابن الالفي يا حقيرة يا زبالة


نانسي برعب من فهد وبخبث : لا لا دا هو استغلني لما عرف اننا عمالنا علاقة مع بعض واني حامل منك فستغل دا وخلاني اخد منك المعلومات واديهالو عشان ميفضحنيش قدام بابا


فهد بصدمة وبيفكر ان كل شي انتهي : حامل مني انا





الحلقة الثالث عشر


فهدبعصبية ومسكها من شعرها : حامل من مين يا حلوة انتي هتستعبطي ولا ايه


خلاص احنا مابنا الكشف يا ماما ولو طلعتي حامل هنعمل تحليل dna


نانسي بخوف لان هيا عارفة ولا هو لمسها ولا هيا حامل :ا اااه طبعا نروح


فهد ماشي وسبها وقف ورفع صوابعة بحذر: بس لو طلعتي بتكدبي هوريكي اللي عمرك ماشوفتي ابدااا هتشوفي فهد الصاوي اللي عمرك ما عرفتي ابدا


( في شرم ) صلاح بيتكلم في التليفون


صلاح : ازاي دا حصل افهم ومين اللي عرفو يعني كل التخطيطات باظت طيب خلاص


نانسي : طيب وانا هعمل ايه هنا دلوقتي دا هيكشف عليه


صلاح : بس كويس انك قولتي كدا


نانسي : انا حبيت الهي عن موضوعك لبست انا


صلاح : متقلقيش انا .......... ( وقبل مايكمل كلامه لمح لين من بعيد ) بقولك ايه اقفلي دلوقتي هكلمك بعدين


لين قاعدة تفكر في فهد وياتري شكلة ايه لما عرف انها سافرت وياتري هتفرق معا لتنصدم بحد بيغمي عنيها


لين بفرحة : فهد


صلاح لفلها ووقف في وشها : لا صلاح


لين بتوتر : احم اهلا استاذ صلاح


صلاح :ممكن بلاش استاذ دي وتبقي صلاح بس مش احنا بقينا اصحاب


لين ابتسمت : حاضر يا صلاح


صلاح ضحك : ايوا كدا قوليلي بقي انتي هنا لوحدك وانتي عايشة هنا ولا فين


لين : لا انا جاية اقعد يومين اريح فيهم اعصابي


صلاح : قاعدة هنا لوحدك معكيش حد ازاي ولا مامتك ولا باباكي ولا اخواتك


لين : لا انا لوحدي وعادي جدا لان القرية بتاعتنا والحراس هنا كلهم بياخدو بالهم مني


صلاح بستغراب : هو انتي بنتي الصاوي


لين : ايوا انا جدي الصاوي


صلاح : يعني انتي اخت فهد الصاوي


لين بحزن : لا للاسف انا مراتة هو انت تعرفة


صلاح بيفكر في شي وبيكلم نفسة بقي انت يا فهد متجوز القمر دي وانا قلبي ميدقش غير لبنت الصاوي ومرات فهد الصاوي اي الحظ دا


لين : ايه روحت فين بقولك تعرف فهد وجدو


صلاح ببتسامة خبث : عز المعرفة


( في قصر الصاوي )


جي فهد طلع علي غرفته وبدا ينادي علي لين في كل مكان مش لقيها خبط يمكن يلاقيها في الحمام ملاقش حد نزل يسال عليها يمكن راحت في مكان


فهد : امي امي ريم يا ريم


طلع الصاوي ع صوتة


الصاوي : في ايه يا بني صوتك عالي ليه


فهد : هيا لين فين مش موجودة ولافي القصر ولا في الغرفة


الصاوي بستغراب : سافرت شرم


فهد بغضب : وازاي تسمحلها يا جدو تسافر


الضاوي : مهيا قالت انها مستاذنا منك وانك هتحصلها لما تخلص شغل


فهد بعصبية : احصلها ايوا صح هحصلها انا رايح احضر نفسي عشان احصلها


( عند احد الدكاترة ريم وسليم )


الدكتور طالع من غرفة الكشف بحزن شديد وريم بتظبط لبسها


سليم بخوف :مالها يا دكتور


الدكتور : المدام حامل


سليم بفرحة : بجد يا دكتور


الدكتور : بس احب اقولك ان الحمل غلط عليها جدا لو كمل وهيبقي في خطورة ع حياتها


سليم في صدمة : يعني ايه يا دكتور


ريم طلعت من الغرفة : ها يا دكتور فيا ايه


سليم بيبص للدكتور برجاء ان ميتكلمش عن تعبها


الدكتور بيخاول يكون طبيعي : لا خالص كل الحكاية انك حامل


ريم بفرحة : بجد يا دكتور يعني هبقي ام ( بصت لسليم ) هبقي ام منك يا سليم وانت هتبقي اب سليم بيبصلها بحزن وساكت


(عند لين في شرم وصل فهد )


فهد بيسال عليها في فندق القرية


احد العمال : اها كانت هنا بس تقريبا طلعت تتمشي


قاعد يدور عليها كتير لحد ما لاقها


فهد بعصبية :انتي ازاي تسافري من غير ما تقوليلي يا هانم


لين اتخضت منه : انت ايه اللي جابك وجاي ورايا لية


فهد : انتي مراتي و من حقي ابقي معاكي واعرف عنك كل حاجة


لين بتريقة : مراتك ها مراتك موقتا


فهد بيحاول يبقي جرءي : لا مراتي وملكي وبتاعتي وحبيبتي ك


لين بصدمة برقت وسكتت


فهد : مش بتردي ليه انا عرفت قمتك بجد يا لين ارجوكي سمحيني ارجوكي بحبك اتكلمي


لين : ،،،،،،،،،


فهد : انتي سكتي ليه يا حبيبتي -مش عايزة تتكلمي ليه يا حبيبتي ؟


لين : -علشان ما أسمعش منك كلمة حبيبتي تاني .


فهد : -إنتي قاسية قوي.. انا غلط بس بعترف بغلطي اهو


لين : -مش قاسية .. لكن صدقني انا ما استاهلش حبك ليا .. يمكن تلاقي حد شبهك يستهله


فهد : لا تستاهلي انا اللي كنت مستهلكيش فعلا


لين : ارجوك سبني بقي طلقني انا مبقتش عايزاك ع قد ما حبيتك ع قد ما كرهتك جدااا


فهد بحزن : للدرجة دي كرهتيني بس انا حبيتك جدا وهفضل طول عمري ندمان ع كل لحظة سيبتك فيها بس انا هديكي فرصة تاني وتالت وعاشر زي مانتي ادتيني كتير


( سبها فهد ومشي ع الشالي بتاعة )


ولين كانت فرحانة جداااا انه اعترفلها بحبة


( في قصر الصاوي )


( سليم هيتجنن من اللي سمعة من الدكتور معندهوش ادني استعداد يخسر ريم بس مش عارف يعمل ايه ومش عايز يعرفها )


سليم بيحاول يلم اعصابة : ريم


ريم بفرح وسعادة وهيا في حضنة : نعم يا حبي يا قلبي يا ابو عيالي


سليم هنا اتنهد واتوتر اكتر : ريم انتي مكنتيش عايزة اطفال دلوقتي صح


ريم حطت ايديها ع بطنها : بس دلوقتي مستنيا بفارغ الصبر وعايزة اجيب منك دستة


سليم غمض عيونة : ريم بس انا مش عايز اطفال وعايزك تنزلي


عايزك تنزلي اللي في بطنك انا مش عايز اطفال دلوقتي


ريم قامت من حضنة وهيا مضدومة : انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت انت عارف بتقول ايه


سليم بقوة : اها عارف وهتعملي اللي بقولك عليه


ريم بقوة اكتر : لا وانا مش هموت ابني او بنتي يا سليم انت مش عايزو انا بقي عايزة


سليم : انا قولت وخلاص حضري نفسك بكرة عشان نروح للدكتور ننزلة


( في شرم )


لين في غرفتها سمعت الباب بيخبط فتحت لقت فهد


لين بعصبية : نعم


فهد دخل بدون متقوله : ايه جاي لمراتي بلاش ولا ممنوع


لين : اها ممنوع انا مش مرات حد


فهد مسكها من وسطها وقربها عليه وبقي لازق فيها : تؤ تؤ انتي فعلا مش مرات حد لان فهد الصاوي مش اي حد وانتي حرم فهد الصاوي ماشي


لين اتوتر جدا من قربة ليها بشكل دا : اوعي كدا ابعد


فهد بخبث : ولو مبعتش هتعملي ايه يعني


لين متوترة :ارجوك ابعد عني وبتبعد وشها عنه وبتبكي


فهد حس بتوترة صعبت علية واخدها في حضنة : اش اش خلاص متخافيش انا عمري ماخدك غصب ابدا يوم ماتحبي انتي وترضي عني وتبقي عايزة تكوني مراتي شرعا وقانونا انا هكون اسعد رجل في الكون


لين بثبات وقوة : بس دا مش هيحصل ابدا


الغصل الرابع عشر


فهد : لا هيحصل وهتبقي مراتي شرعا وقانونا بس مش بلغصب بمزاجك عشان عارف ان كل كلمه بتقوليها من وراءة ضهرك انتي بتحبيني


لين هنا عيطت ومقدرتش تمثل اكتر من كدا : ايوا بحبك اها بحبك لحد الجنون بعشقك بس انت عمرك ماحبتني انت عذبتني انت كنت بتكرهة حتي اسمي كان نفسي تحبني وتبقي سندي


فهد ابتدا يبوس ايديها بحب : والله بحبك انا خلينا نفتح صفحة جديدة اديني فرصة وناخد فترة اكنها فترة خطوبة واثبلك قد ايه بحبك ومن زمان مش دلوقتي بس كنت بعذب نفسي قبل مااعذبك كان جبروتي وغروري مسيطر عليه


لين بحب : هديك فرصة يا فهد عشان انا بحبك بحبك اووووووي ومقدرش اكون لحد غير فهدي وبس


فهد بحب : الله حلوة اوي فهدي دي انا فعلا فهدك انتي وبس ملكك انتي وبس وانتي ملكي انا وبس فهد بخبث : مانيجي نحتفل بلكلام دا واثبتلك انك ملكي وانا ملكك


لين بتحذير : احنا قولنا ايه اجنا في فترة خطوبة


فهد بضحكة رجولية : وانا عند اتفاقي مش هتكوني مراتي فعلا غير لما انتي تكوني حبة دا معايا ( في قصر الصاوي )


ريم عند جدها في الغرفة : جدو انا عايزاك في موضوع


الصاوي : قولي يا حبيبتي


ريم بخوف : انا عايزة اطلق يا جدو


الصاوي اتصدم من اللي سمعة : انتي بتقولي ايه عايزة تتطلقي وانتي حامل ازاي


ريم : مهو عشان احافظ ع حملي دا لازم اطلق


الصاوي : ايه الجنان دا يا بنت


لسة ريم هتتكلم دخل سليم : متقلقش يا جدو دا اكتاءب حمل مش اكتر وشدها وطلع ع اوضة


( في شرم لين سابت فهد نايم ونزلت تتمشي ع البحر )


لين شافت صلاح ماشي في الفندق : صباح الخير يا ضلاح


صلاح بفرحة : ازيك يا لين هانم اخبارك ايه


لين : كويسة بس مش انت قولتلي مقولش استاذ صلاح يبقي انت كمان بلاش هانم دي


صلاح بضحك : حاضر ( بيكلم نفسة : لا انا استحالة اسيبك لابن الصاوي هتكوني ليا قريب )


في هذا اللحظة كان نازل فهد يدور عليها لما لاقها مش في الغرفة


فهد بيكلم نفسة : هو مش دا ضلاح الالفي واقف ليه مع لين الله يخربيتك يا صلاح الكلب شكل نهايتك قربت والله لخلص عليك الا لين


فهد بسخرية وبيستحلف لي صلاح : ازيكم


اتصدمت لين عند سمع صوتة : حبيبي انت صحيت قولت اتمشي شوية ع البحر لحد ما تصحي


فهد وبيحاول يبقي هادي : ولا يهمك يا حبيبتي ،، ازيك ياابن الالفي


صلاح لابتسامة خبيثة : كويس يا ابن الصاوي عايزين نبقي نشوفك


فهد بخبث وتوعد : اكيد هتشوفني قريب جدا جدا دا انا كان نفسي اشوفك من زمان


صلاح : وانا مستني زيارتك دي ع نار (بيبصلو بكره وفي باله ) والله لاندمك استقبل الجاي ،،،، يالا سلام يا ابن الصاوي سلام يا لين ( وبييص علي لين بخبث عشان يخلي فهد ياخد باله ) يبقي عايزين نشوفك يا لين هنشوف بعض تاني قريب


فهد هنا اتعصب ومسكة من هدومة : اسمها حرم فهد الصاوي متنطقش اسمها ع لسانك تاني يا ابن الالفي لاحسن ادفنك مكانك


لين بخوف : فهد اهدي ارجوك اهدي هو مش قصدو


فهد بزعيق وبحذر : بس انتي كمان كلامي معاكي بعدين


صلاح بيعدل هدومة : حسابنا بعدين يا فهد استقبل اللي جاي


( في غرفة فهد ولين في شرم )


فهد عمال يكسر ويهد في القوضة : انا مش قولتلك قبل كدا القيكي بتكلمي اي راجل هقتلك


لين بخوف : والله دا يدوب كنت بصبح علية شايفة رجل محترم عادي يعني


فهد بضحكة سخرية : صلاح الالفي محترم انتي غلبانة يا بنتي دا شيطان وغير كدا ايه كنتي بتصبحي عليه دي وتصبحي ليه اصلا علي حد ( بيكلم نفسة : يا تري في ايه يا لين ومخبية ايه انتي كمان وانت يا زفت يا صلاح بتخطط لي ايه )


لين : خلاص اخر مرة مش هكلم اي حد تاني ولا هصبح ولا همسي


فهد بيحاول يهدا : اخدها وشدها تقعد ع رجلة :حبيبتي انا بخاف عليكي جدا ومش عايز حد ياءذيني فيكي انتي لا وانا ليا اعداء كتيرة جدا واولهم ابن الالفي دا


لين بتحضنه : اسفة يا حبيبي بس انا مكنتش اعرف والله


فهد بحب : ولايهمك انا عارف ان مكنتيش تعرفي ويالا حضري نفسك عشان نرجع القاهرة


لين اتجراءت وقبلتة من شفايفة قبلة بسيطة جدا واتكسفت وقامت تجري من كسوفها : حاضر


راح فهد مسكها وعطها قبلة طويلة جدااااا لحد مانفسها راح منها ومكنتش قادرة تتنفس


( في قصر الصاوي )


ريم بعصبية : بقولك طلقني طلامه مش عايز مني بيبي يبقي مش عايزني انا كمان


سليم بحب : حبيبتي اسمعيني انا عايز مصلحتك صدقيني خلينا نعيش حياتنا شوية


ريم : لا والله نعيش حياتنا انت عايز تعيش كام يوم كدا معايا وفي الاخر تسبني مش عايز تدبس نفسك في اطفال عشان لما تسبني تبقي خفيف خفيف


سليم بيحاول يمتص غضبة : يا حبيبتي ايه اللي بتقولي دا


( في غرفة فهد ولين في شرم )


فهد : ها يا روحي خلصتي لبس يالا عشان نلحق نوصل القاهرة بدري


لين وهيا بتلبس : اه يا روحي خلصت دقيقة واكون خلصت خالص


(في الفندق اللي في صلاح الالفي )


صلاح بيتكلم في التليفون : متقلقيش يا حبيبتي انا معاكي وحياتك لاخد ليكي حقك وهخلي يندم


نانسي : دا ضربني ضرب ولسة اللي هيعملو فيه لما يعرف اني مش حامل


صلاح : متقلقيش هو خلاص بقي عنده الطوعم اللي نصادته بي


نانسي : مين دا اللي نصدته بي


صلاح : مراتة دا شكله بيحبها اووووي فلازم نخربها ع دماغهم


نانسي : ماممكن نهدا ع دماغهم بي موضوع الحمل


صلاح : يا غبية ما موضوع الحمل دا هيبقي موضوع فاقس لان مفيش حمل بتحليل بسيط جدا هيثبتلها انك كدابة انا في دماغي موضوع كبير جدا هتطلعي منه كسبانة ( وبيكلم نفسة وانا هكسب حبيبتي )


نانسي : واحنا هنفضل كدا كتير في موضوع ابن الصاوي ومش هنشوف موضوع جوازنا عمال تمطوح فيا وكل شوية اقولك تقولي لما نخلص من موضوع ابن الضاوي


صلاح بخنقة : خلاص هيا اخر خطة وبعد كدا افضلك يا حبي ههههههه


( في سيارة فهد لين نايمة ع كتف فهد وفرحانة جدا )


لين : متعرفش انا قد ايه فرحانة بجد مكنتش اتخيل اني ابقي كدا معاك


فهد بحب باسها علي دماغها : اه يا قلبي انا مش عارف ازاي كنت معمي لدرجة دي ازاي مكنتش شايفك انا اكتشقت اني بحبك جدا بحبك اوي يا حتة من قلبي انا خلاص مبقتش قدرة اعيش من غيرك اوعي تسبيني ياعشقي


لين : انا عمري ماسيبك ابدا اسيب ازاي حب عمري اسيب ازاي العشق اللي كبرت علي انا كبرت ع حبك يا فهدي


فهد : الله علي كلامك مش عارف اوصف احساسي ايه بس كل اللي حسة اني نفسي نبقي جنبي وتبقي ام عيالي وابقي اب لاطفال كتير منك


لين تضحك وتحضنو : كتير بس مش هيبقو كتير اوي كفاية دستة بس وكلهم يبقو شبهك


فهد : تؤ تؤ تؤ كلهم يبقو شبه حياتي يا حياتي انتي


لين : يا حياتي كان فين حبك دا من زمان


فهد : هعوضك عن كل اللي فات كل لحظة ضاعت وانتي بعيد عني هعوضهالك


( في قصر الصاوي )


الصاوي ومحمد بعتو لسليم


سليم : نعم يا جدو نعم يا عمي سمعت ان حضراتكم بعتولي


محمد : ايوا اقعد يا سليم


الصاوي : احنا عايزين نعرف ايه سبب ان ريم طلبت الطلاق


سليم ساكت ومش عايز يقول حاجة


محمد : انطق يا بني ومتقوليش اكتءاب حمل لان الستات كلها بتحمل ومحدش بيقول طلقني


سليم :- انا هقولكم عشان تساعدوني


الصاوي : احكي يا بني سمعينك



اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !



11-27-2018 07:11 PM
#10  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق

الحلقات 15و16و17
الحلقة الخامس عشر
فهد واقف قصاد الفيلا : يا اخيرا وصلنا
عبدة البواب : حمدلله ع السلامة يا بية حمدلله ع سلامة يا ست هانم
فهد : الله يسلمك يا عم عبدة
لين : الله يسلمك ياعم عبدة
فهد تليفونة رن وهو واقف مع لين وكانت نانسي بس هو مش عايز يرد عشان لين جنبه
لين : مترد يا حبيبي
فهد : عادي يا حبييتي مش لازم ( فضل الفون يرن كتير جدا )
لين ضحكت : شكل اللي بيتصل مصمم رد وانا هدخل اسلم علي جدو لحد مانت تدخل
نانسي : الو ايه خلعت بسرعة ولا ايه
فهد :لا طبعا انا مخلعتش عشان انا متاكد ان مفيش حاجة من دي
نانسي يدلع وتريقة : ليه مش واثق من نفسك ولا ايه
فهد بغضب : لا يا بنت الكلب مش واثق فيكي يا خاينة
نانسي : تؤ تؤ ليه الغلط بس علي كدا كلنا كلاب وخاينين اصل اي واحدة تتكلم مع صلاح الالفي تحبه اصل هو رومانسي و يتحب
فهد : اها يا زبالة مهو الزبالة بيتلم ع الزبالة اللي زية علي العموم اخلص من موضوعك وهوريكي ويا ويلك لو طلعتي كدابة
نانسي : هستناك بليل تروح للدكتور سلام يا يا ابن الصاوي
( في غرفة الصاوي )
محمد بخوف : يعني بنتي ممكن تموت لا طبعا تنزل العيل مش عايزين
الصاوي : ايه اللي انت بتقولو دا لايصيبنا شيءا الا ماكتب الله لنا والاعمار بيدي الله يا محمد
سليم : انا فكرت زيك كدا يا عمي ولما رجعت نفسي ابديت افكر في كلام جدي بظبط
محمد :خلاص نروح للدكتور نعرف منه حالتها ايه وايه السبب في كدا
( في شركة الالفي )
صلاح : ههههه يعني دماغه ابتدت تلف انا عايزو يشك في نفسه
نانسي بدلع : فضلو تكة ويشك في نفسة
صلاح : يا حلوتك انت يا جميل متجيبي بوسة
نانسي : بس صح لما اروح معا للدكتور
صلاح : منا مفهم الدكتور علي كل حاجة
نانسي : دا حويط ومش هيرضي يروح لدكتور انا اللي قيلالو علية هيوديني لدكتور معرفته هو
صلاح : انا عامل حسابي لو وداكي لدكتور تاني وعرف ان مفيش حمل مش هيقدر يعمل حاجة عند الدكتوجر وبعد ما تنزلو من عند الدكتور هيبقي رجالتي مراقبنكو عشان لو عمل فيكي حاجة يلحقوكي
( في قصر الصاوي )
احمدب قلبي وحشتوني جداا
لين : وانت اكتر يا بابا يا حبيبي
فهد : حبيبك ايه هو بابا بس انا اللي حبيبك
لتقعد لين علي ايد الكرسي وتحوط ابوها من رقبته : لا لا دا بابا الحب الاول مسمحلكش
صباح بضحك وطلعة من المطبخ : لا لا انا مش مصدقة عنيا بنتي وجوزي مع بعض بيخنوني
فهد بهزار : مش لوحدك يا مرات عمي وانا كمان بتخان من عمي ومراتي
احمدبضحكة عالية : الله يجزيكم
الصاوي : ايه النور دا نورتة القصر ياولاد
فهد وهو بيبوس ايد جدو : دا نورك يا جدو اللي منور القصر
لين بتحضنة : وحشتني جدا يا جدو
( ريم وهيا نزلة علي سلالم القصر وبتجري )
ريم : حبيبتي وحشتيني القصر كان ملوش حس من غيركم نورتونا
خديجة : يا بنتي قولنا براحة مينفعش الجري دا
لين : جبيبتي يا ريري وحشني وكنت مفتقدكي بس خدي هنا انتي حامل صح
ريم هزت راسها : ايوا حامل عقبالك يا قلبي بس مين قالك
لين : لما مرات عمي قالتلك متجريش قولت مش من عوايدها مانتي مش بتبطلي تنطيط
فهد : انا هسيبكم دلوقتي رايح الشركة
لين جت جنبة : هتروح الشركة دلوقتي احنا لسة وصلين خليك النهاردة
فهد : هروح اخلص شوية شغل وارجع علي طول عشان عملك مفجاة هايلة وشكلك هتبقي مراتي فعلا انهاردة حضري نفسك ( وبيغمزلها بسفالة )
لين : ضربتة في كتفة بطل سفالة
فهد : ههههه بعد كدا هتزعلي لو بطلت سفالة وبعدين انا سافل مع مين مش مع مراتي
لين بغيظ : طيب امشي امشي
( في شركة الصاوي )
ادم : حمدلله ع السلامه يا فهود
فهد : الله يسلمك يا دومة مفيش حاجة عرفتها جديدة عن ولاد الكلب دول
ادم : اها عرفت انها مش حامل وعايزة تتدبسك وهتوديك عند دكتور بتحليل مضروبة
فهد ضحك ضحكة عالية : هما مفكرني اهبل للدرجة دي طبعا كنت متوقع حاجة زي دي عشان كدا هوديها عند دكتور مهاب ودا صديق العيلة ميقدرش يكذب علية في حاجة وفي الوقت دا هطلع القديم والجديد عليهم
ادم بخوف علي صاحبة : اوعي تودي نفسك في داهية عشان شوية كلاب زي دول
( في شركة الصاوي )
الالفي دخل علي ابنه من غير مايخبط وداخل يزعق : انت في ايه هتفضل طول عمرك هايف
صلاح ببرود : في ايه مالك داخل تزعق كدا ليه
الالفي : ولا علي بالك فهد جي هنا وبيحذر تبعد عنها لاحسن مش هيحرمك وهو فعلا مبيرحمش
صلاح : خلي يوريني ويشوف مين اللي هيوري التاني
الالفي :اللي في دماغك في دماغك يا ابني سيبك من ابن الصاوي وركز في شغلك وانت هتبقي احسن منه بدل طريقتك دي
(نانسي وفهد في مكان ما )
فهد بثقة : احنا طلعين للدكتور بس واقسم بالله لو طلع فيلم لاخليكي تندمي علي اليوم اللي عرفتيني في
نانسي بخوف ورعب : بس انا مش بحب اروح غير عند الدكتور اللي بتابع معا
فهد : وانا مش بثق غير في الدكتور دا صديق العيلة يالا يا ماما قدامي
نانسي بصت حاوليها راحت حضنتو فجاة وباستة
فهد ضربها بالقلم : ايه اللي عملتي دا
نانسي بدلع : انا اسفة
معرفش عملت كدا ازاي يالا نطلع عند الدكتور
( عند الدكتور )
دكتور مهاب : ازيك يا فهد عاش من شافك
فهد بتوتر : الله يخليك يا مهاب
مهاب : خير مالها المدام مراتك مش كدا
فهد متوتر : ايوا ايوا
مهاب بستغراب : مش كنت متجوز بنت عمك
فهد بعصبية : مهاب اخلص مش وقته رغي انا عايز اعرف المدام حامل ولا لا
مهاب : طيب دي حاجة بسيطة اتفضلي يا مدام
فهد قاعد متوتر وناتسي دخلت مرعوبة خايفة من رد فعل فهد لما يعرف انها بتضحك علي
( في قصر الصاوي )
جي رسالة لي لين ( جوزك بيخونك واللي بيخونك معاها حامل منه ^^ وهو موجود في عيادة .،،،،،، ودي صور ليهم مباشرة ( وبعتولها صورة نانسي وهيا بتحضن فهد ) فعل خير
لين لما شافت كدا اتجننت وبتفكر هتعمل ايه
عند دكتور مهاب خارج من غرفة الكشف فرحان : مبروك يا فهد المدام حامل
فهد بصدمة : اتاكد يا مهاب ازاي
مهاب : دي باينة ذي الشمس مش محتاجة اتاكد تاني
نانسي بتظبط هدومها وسمعة كلام مهاب وفهدومستغربة وبتكلم نفسها ( حامل حامل ازاي فهد ملمسنيش معقول وبفرحة يعني انا حامل من صلاح )
نانسي طلعت وكانت مع مهاب ممرضة وقفة بتساعدة
نانسي : مبروك يا حبيبي هتبقي باباي
فهد خدها وطلع كانت في هذا اللحظة وصلت لين العيادة واول ما شافتهم استخبت ونادهت الممرضة اللي كانت مع دكتور مهاب
لين : لو سمحتي لو سمحتي واديتها فلوس وشاورت علي نانسي وفهد : هو الرجل اللي ماشي مع الست دي جايين في ايه
الممرصة : دي مراتة كان جاي يطمن عليها وطلعت حامل وكان فرحان ياعيني اوي من كتر الفرحة كان مصدوم ومش مصدق ربنا يفرحهم يارب

الحلقة السادس عشر
لين في صدمة وبكاء هستيري مش عارفة تعمل ايه
( فهد ونانسي في سيارة فهد )
فهد بعصبية : ازاي ازاي دا يحصل( راح مسكها من شعرها ) بقولك ايه انتي تقوليلي الحقيقة من غير لف ولا دوران وطلعي نفسك من الخوار دا قولي اللي فيها
نانسي بالم :اه اه سيب شعري اوعي انت اتجننت لا دا مش حوار اديك اهو عرفت ان عندي حق ولا كمان دا متفقة معا
فهد بعصبية وبيجز علي سنانة : ماشي اللي هيثبت تحليل dna
لما تولدي هانت كلها كام شهر وكل حاجة تبان ومن هنا لحد ما تولدي مشوفش وشك فهماني
نانسي : ومصاريف الكشف وعلاج الحمل مش انت باباه
فهد بغيظ : متقوليش زفت باباه انا عمري ما هكون اب غير لعيالي من لين وبس سمعاني لين وبس
نانسي بتريقة : هههههه مش دي اللي مكنتش طيقها
فهد : مهو دا من غباءي وربنا بيعقبني اهو بيكي يالا غوري انزلي من عربيتي وانا هصرف علي علاجك لحد ما ثبت انه مش ابني وبعد كدا استقبلي اللي هعملو فيكي
( في غرفة فهد ولين )
لين لبسة قميص احمر فوق الركبة ومحضرة عشا جميل وعاملة حاجات جميلة في الغرفة وفي انتظار فهد
( في شركة الالفي )بيكلم نانسي في الفون
صلاح بضحكة عالية : هو لسة شاف حاجة مني ابن الصاوي التقيل جاي ههههههه دي قرصت ودن بس
نانسي : بس انت كنت قايل انك مش هدخل حوار الحمل عشان هيكذبني ايه خلاك تقول عليها انت كنت قايل انك هتبعتلها صور بس
صلاح : مهو كان لازم اقول علي حوار الحمل دا عشان الخطة الجاية محتاجة للموضوع دا جدا وغير كدا مانتي طلعتي منها بسلام وطلع الدكتور حمار هههه
نانسي بفرح : لا مش حمار انا طلعت حامل فعلا بس منك يا حبيبي
صلاح بصدمة : ايه حامل مني ازاي يا ماما انتي هتلبسهالي ولا ايه
نانسي : لا مش بلبسهالك بس انا فعلا حامل منك انت انا محدش لمسني غيرك عشان انا بحبك انت حتي فهد عمره ما لمسني
صلاح : وانا ايش ضامني انه ابني
نانسي : لا ابنك وانت عارف انه ابنك وعارف ان فهد ملمسنيش
(صلاح لسة هيتعصب عليها افتكر انها ممكن تعملو شوشرة والموضوع هيقلب علي فلازم يسكتها لحد مينول حبيبته لين وهو محتاج نانسي في الخطة الجاية وبعد كدا يخلص من موضوع حملها دا)
صلاح بهدوة وخبث : خلاص يا حبيبتي وانا مصدقك نخلص من موضوع ابن الصاوي دا ونجهز فرحنا
(في قصر الصاوي )
جاي فهد ومعا علبة كبيرة وبيسال علي لين
خديجة ام فهد : من بدري وهيا في قوضتها
فهد بابتسامة : تسلميلي يا امي وباس ايديها وطلع لي لين
لاقي لين في منتهي الجمال والحلاوة ملاك علي الارض
فهد صفرة صفارة طويلة من كتر حلوتها : واو ايه الجمال دا لا لا بجد مقدرش علي الجمال دا
لين بتخبي حزنها: عجبتك حلوة يا تري استهالك
فهد بحب : دا انتي تستهلي اكتر مني كمان بس محدش هيحبك زي ما فهدك بيحبك
لين بتفكر هو ازاي كدا ازاي بيخوني ومتجوز عليه وكان لسة مع مراتة ومش باين عليه للدرجة دي ازاي بيعرف يمثل الحب دا ازاي اااااه ياقلبي
فهد قرب منها : كل دا تفكير بتفكري في ايه
لين بتوتر :ايه ايه مفيش هو ايه اللي معاك في العلبة
فهد بحب : دي مفجاة
لين بسخرية : وانا كمان عملالك مفجاة
فهد : قولي مفجاتك طيب انتي الاول
لين : لا مينفعش لازم انت الاول
فتح فهد العلبة وكان فيها فستان فرح حلو جدا : دا بقي عايزك تلبسي بكرة عشان عملك حفلة عشان نتجوز من جديد عشان انا زهقت من فترة الخطوبة دي
فهد : استني معايا علبة تاني طلع علبة فيها خاتم وجنبها ورقة ( مكتوب عليها تتحوزيني )منا لازم اعمل كل حاجة من الاول عشان انا ظلمتك في كل حاجة لازم اعيشك المرحلة دي
لين في حالة صدمة تشتت مش عارفة تعمل ايه في حالة لا تحسد عليها
فهد : ها مجاوبتنيش
لين : مفجاتي هتجاوبك يا (بتنهيدة ) يافهدي
فهد بابتسامة عريضة : يالا بقي فاءجيني يا روحي انا
(طلعت لين الصورة والرسالة اللي وصلتلها )
لين بضحكة مع بكاء هستيري : حلوة مفاءجتي مش كدا
لين بدموع : مبروك الحمل يا فهد مبروك هتبقي اب بس اب خاين
انا عملتلك ايه عشان كل شوية تجرحني بطريقة دي شوف كام مرة دبحتني واسمحك جيت علي نفسي من زمان اووي عشان بس بحبك بس خلاص دي النهاية
فهد في حالة صدمة مخليا مش قادر حتي يرد
لين بدموع زي المطر : ساكت ليه يافهد باشا مكنتش متوقع اني هعرف مش كدا
فهد لو مطلقتنيش هخلعك وهفضحك في الصحافة فياريت تتطلقني بكل هدوء
وانا مش هجيب سيرة لحد
فهد بدموع ولاول مرة دموعة تنزل علي حد : لين ارجوكي اسمعيني ارجوكي انا عارف انك من حقك تسبيني وتكرهيني وكل حاجة انا عملت فيكي كتير بس صدقيني انا المرة دي مظلوم واللي انا في غصب عني وصدقيني والله ما مراتي صدقيني
لين : كفياك حوارات بقي كفايك ارجوك انا تعبت من الحوارات دي
فهد : ابوس ابدك متسبنيش والله مابني بصي يا ستي سبيني لو طلع ابني اول ما تولد هعمل تحليل وهثبت انه مش ابني ولو طلع ابني اعملي اللي تحبي
لين بزعيق : ابنك او مش ابنك خلاص انتهي كفاية اني عرفت انك عملت معاها حاجة حتي لو مش حامل منك بس انت خنتني بكل الطرق
( في احد مستشفي محمد وسليم )
محمد : ها يا دكتور بنتي حالتها صعبة اوي كدا
الدكتور : للاسف قلبها ضعيف جدا والرحم عندهاطفولي البيبي هيجي عند شهر معين ومش هيقدر يستحمل وهيتولد

بدري عند معاده او ممكن يعملهت انفجار في الرحم لو عدة الشهر اللي لازم ينزل في ودا
هيبقي خطر عليها جدا
سليم : والحل ايه يا دكتور
الدكتور : مع ان كدا بنخاطر بحياتها بس طلامه هيا عايزة ومستعدية فانا هتابع حالتها ووقت ما احس انها هتتعب هفتحلها قيصري واولدها حتي لو في الشهور الاولة
محمدبحزن : تمام يا دكتور ربنا يستر
(عند صلاح الالفي في الشالية ومعا نانسي )
صلاح ونانسي علي السرير في احضان بعص
نانسي : ها بقي ناوي علي ايه تاني مع فهد
صلاح بسرحان : ناوي اجيب القاضية
نانسي : طيب قولي ناوي علي ايه
صلاح هقولك : انا عايزك ....................،،،،،.،،،
نانسي : ايه الدماغ دي دي دماغ شياطين طيب وهتستفاد ايه من كدا مهما كدا كدا اكيد موضوع حملي دا هيفرقهم عن بعض يبقي ايه لازمته الحوار دا دا نصيبة دا احنا كلنا نروح في
صلاح : بطلي رغي وهقولك الوقت المحدد عشان تنفذي اللي قولتلك علية عشان انا عارف حوار حملك دا مش مضمون وممكن يرجعو لبعض لكن الحوار التاني اطلاقا
نانسي : بس دا ممكن يقتلها في هنستفاد ايه
صلاح سرح وفي باله : يقتل مين هو انا هعمل كدا عشان مستفدش من الحوار دا انا هعمل كدا عشان تبقي ليا مش عشان تضيع مني (فاق .. لا لا متقلقيش عامل حساب كل حاجة
الفصل السابع عشر
( فهد مع لين في القوضة )
فهد : ارجوكي اديني فرصة بلاش تسبيني اعملي فيا اي حاجة بس متسبنبش عقبيني بي عقاب بس بلاش عقاب الفراق
لين بدموع : فهد ارجوك سهلها عليه ارجوك متصعبهاش عليه اكتر من كدا انا مش مستحملة اي عذاب و جرح تاني
فهد بستسلام : والله وانا ما عايز اعذب او اجرحك انا عايز اعوضك عن اي حاجة عملتها معاكي
لين : عايز تعوضني عن اللي عملته معايا هيا حاجة واحدة مفيش غيرها
فهد بسرعة : ايه هيا اللي انتي عايزة هعملو
لين لفت وشها الناحية التانية عشان متتاثرش بي شكلة : تطلقني عشان كرمتي ترجعلي بقي كفاية قلة كرامة جوازي منك من البداية كان اكبر جرح وقلة كرامة
فهد بحزن : جوازك ليا قلة كرامة وجرح تمام انا هعمل اللي انتي عايزة بس ارجوكي استني عليه لما تولد لاني انا اسف مش هقدر اطلقك غير لما اثبت اني مظلوم اثبتلك وبعدها بيوم هطلقك
لين : و انا ايه يغصبني ان استنا كذا شهر انا مش عايزة اعرف حاجة وانت حر معاها تثبت متثبتش شي ميخصنيش والله
( عند ريم وسليم )
سليم لسه راجع من شركته اول ما دخل القوضة
ريم بدموع : ليه مقولتليش ليه خبيت عليه
سليم بعدم فهم : مقولتيش ايهز
ريم : ان الحمل غلط عليا وليه كنت عايز تحمل نفسك الغلط ليه
سليم بحزن عليها : كنت خايف عليكي ياقلبي مش مستعدة اخسرك بي طريقة
ريم : مش عارفة اقولك ايه بس مش عارفة غير اني بحبك اوي
سليم جذبها لحضنه ومسح علي شعرها : وانا بحبك اوي
سليم بتفكير صح عرفتي منين اكيد عمي
ريم : لا طبعا انت عارف ان عمر ما بابا هيقولي حاجة زي دي
سليم : ومال عرفتي ازاي
( فلاش باك )
(في عيادة الدكتور اللي متابع ريم )
ريم للممرضة : الدكتور موجود
الممرضة : ايوا يا ريم هانم وحتي والدك وجوز حضرتك عنده
ريم : بابا وسليم عنده يا تري ليه ( معقول يكون سليم اقنع بابا اني انزل البيبي )
استنيت ريم لحد مهما خرجة من غير ما يشفوها ريم دخلت عند الدكتور
ريم : ممكن اعرف بابا وسليم كانو بيعملو هنا ايه وارجوك متكدبش عليه بعد اذنك انت مهنتك بدينك انك تقولي الحقيقة ومتكدبش عليه
( باك )
ريم : بس يا سبدي راح الدكتور حكالي كل حاجة
سليم بهزار عشان ميخليهاش تحس بحاحة : يعني اعترف من اول قلم
حبيبتي انا مش عايزك تخافي او تشيلي هم حاجةان شاء الله خير
ريم وبتحصنه اكتر واكتر : انا طول منا جنبك عمري ما اخاف ابدا
( في غرفة الصاوي )
بينادي علي ولاده محمد واحمد
الصاوي : نادولي علي ولادكم هنا ومراتتكم هنا
الكل اتجمع حوالين الجد خير يا جدي
الصاوي بتعب جدا: انا خلاص يا ولاد عمري قرب ينتهي فعايز افرح بيكم كلكو وعايزكم تعيشو حياة كويسة وبذات انت يا فهد انت ولين عايزكم تبقوا احسن زوجين وتجبولنا عيال كتير يالا شدو حيلكم وهتولنا طفل قريب
لين بتوتر وعشان حاسة : ان فعلا جدها مش قد اي انفعال وباين عليه التعب جدا
لين وراحت عند فهد ومسكت ايده وحطت راسها علي كتفه : متقلقش خالص علينا انا فهودي المهم انت تبقي كويس بس متشلش همي
الصاوي : ربنا يسعدكم يا بنتي وانت يا سليم خلي بالك من ريم اوعي تزعلها
سليم : انا عمري ما ازعلها ابدا دي روحي
الصاوي براحة : الحمدلله انا دلوقتي اطمنت عليكم كلكم فعايزين بقي نجوز فارس ومش هتبقي كتب كتاب وشبكة لا هيبقي فرح بلمرة
فارس بهزار : ايوا كدا هو دا الكلام المظبوط مش شبكة وكلام ملوش لازمة
الصاوي بيضحك بتعب : مستعجل علي ايه جتك نيلة
المهم خد يا محمد سليم واحمد وفارس وفهد وروحو عند جوز اختك حددو المعاد بعد الاسبوع الجاي
محمد: حاضر يا ابا هنروح بليل
الكل انتبهي لفهد اللي مبيتكلمش اطلاقا
خديجة بحزن علي شكل ابنها : مالك يا حبيبي فيك ابه وساكت يعني
فهد : مفيش حاجة عن اذنكم انا رابح الشركة سلام
( في شركة الصاوي )
فهد عمال بكسر في كل حاج في المكتب
ادم : اهدي كدا مش كل حاجة بالاعصابية بتاعتك دي
فهد : انا هروح لابن الكلب صلاح دا
فهد جري بعربيتة وادم جري وراء بس ملحقوش اخد عربيتة ومعا كام واحد من رجالتة
عند شركة الالفي دخل فهد وكل المواظفين اترعبو من شكلة ومحدش قدر يمنعو
دخل مكتب صلاح واول ما شاف مسكو من هدومة
فهد بغضب السنين : بتعمل كدا معابا انا يا ابن الكلب والله لاوريك
ووصل في الوقت دا ادم وحاول يخلصهم من بعص بس مفيش فايدة
صلاح بتعب من ضرب فهد : اعمل اللي تعملو بس انا اللي هطلع كسبان خد اللي كنت بتحبها وهاخد برضو مراتك وهنتجوز بعد طلقك عشان بنحب بعض
هنا فهد انهار اكتر وكان هيموتة في ايدو : هقتلك هقققققتلك يا ابن الالفي هقتلك
مسكو ادم و رجالتة بلعافية : فهد اهدي انت كدا هتودي نفسك في داهية اهدي وبعد كدا اللي انت عايزو انا معاك بس يالا دلوقتي
فهد مشي مع ادم ووجه كلامه لصلاح : رجعلك تاني يا ابن الالفي بس المرة الجاية هطلعك من هنا جثة
صلاح مردش عليه بس بيستحلفلو ( والله لاندمك )
( وبعد كذا يوم في قصر الصاوي بيجهزو لفرح فارس ونورا )
الكل فرحان بي فارس ونور وتم كتب الكتاب و والفرح بسلام وكان هناك عيون تراقبهم ليعرفو اخبارهم
(في شالية ضلاح الالفي معا نانسي )
نانسي : فهد دا جبار عمل فيك كل دا وانت ناوي علي ايه
صلاح سرحان : هتم الخطة اللي اتفقت معاكي عليها حضري نفسك بكرة
نانسي بخوف : اناقلقانة من الموضوع دا جدا حاسة اني هنروح فيها
صلاح بزعيق خله نانسي اتفزعت : اسمعي اللي بقولك عليه نفذي قولتلك عامل حسابي
نانسي بخوف : حاضر حاضر هنفذ
صلاح بغضب من فهد : والله لاوريك خلاص نهايتك مع لين قربت وهحصرك عليها واخليك تنزل بدل الدموع دم يا ابن الصاوي
( تاني يوم في بيت الصاوي )
فهد بيحاول يصالح لين بي طريقة
فهد : حبيبتي سامحيني ارجوكي كلميني ردي عليه متعاملنيش كدا
لين بحذر : انا قولتلك انا مش عايزة اعمل اي شوشرة عشان جدي وان كنت لسة علي ذمتك فدا عشان جدو برضو وانا لخد الان مش عايزة افضحك قدمهم خوفان من ان جدو يحصلو حاجة مش عشانك انت لانك متهمتيش اصلا
فهد : علي العموم انا نازل ورايا مشوار مهم وبعد كدا هطلع علي الشركة ولما ارجع نتفاهم
لين بعصبية : مفيش مابنا تفاهم خلاص انتهي
فهد بغضب : خليكي علي راحتك سلام انا مستعجل
(بعدساعة راحت لين عند ريم في الغرفة تطمن عليها )
لين : حبيبتي اخبارها ايه دلوقتي
ريم قامت حضنتها : وجشاني مالك مختفية في القوضة كدا ليه
لين : منا جتلك اهو اقعد معاكي شوية كتير
ريم : طيب يا ستي احكيلي عاملة ايه معا فهد
لين : لسة هترد علي جتلها رسالة علي الفون ( جوزك مع عشقته لو عايزة تظبطيهم معا بعض تعالي علي العنوات دا حالا ................. فاعل خير
لين اتصدمت وطلعت تجري
ريم : لين لين مش قولتي قاعدة معايا كتير دي مجنونة دي ولا ايه
(راحت لين الي العنوان اللي اتبعتلها )
لقت لين باب الشقة مفتوح اتصدمت لين بلي قاعد داخل الشقة
لين بصدمة : انت



اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !



11-27-2018 07:12 PM
#11  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق
الحلقات 18و19 و20
الفصل التامن عشر
عند فهد في الشركة اتصلت بي نانسي
فهد بغيظ : نعم عايزة وبتتصلي ليه
نانسي بي خبثة اصل كنت عايزة اباركلك لما عرفت انك سكنت انت ومراتك في شقة في نفس العمارة بتاع شقتي الجديدة ههه
فهد بعدم فهم : شقة ايه انا في القصر زي مانا
نانسي : اصل شوفت مراتك طلعة شقة قكرتها بتاعتكم يالا بقي معلش انا هقفل
فهد بغضب : استني هنا قوليلي العنوان بتاع الشقة دي
نانسي بتضحك بخبث انهم وصلو للعايزينو : حاضر العنوان .............
( اخد فهد مفاتيح العربية وجري علي عنوان اللي قالت عليه نانسي )
(عند الشقة اللي موجودة فيها لين وصلاح)
لين بخوف :انت انت بتعمل ايه هنا
صلاخ بضحكة : مبعملش دي شقتي (وكان لابس شورت وفانلة كت فقط )
لين :طيب انت اسفة ( ولسة هتمشي مسكها من ايديها )
صلاح : تؤ تؤ مينفعش تيجي بيتي وتمشي كدا من غير ماتشربي حاجة
لين بتوتر من مسكته : لا لا شكرا انا لزم امشي
صلاح بخبث لمح فهد طالع راح مسك لين من وسطها وقربها لي وقالها : وحشتيني يا حبيبتي
ولين لسة هتنطق لقت قلم نزل علي وشها
لين مصدومة : فهد فهد والله مافي حاجة صدقني
فهد : اها يا كلبة يا حقيرة بتخونيني انا انا انتي طالق طالق طالق ( وفضل يضرب فيها وهيا مش عارفة تعمل اية ولا تتدافع عن نفسها )
انتبهي فهد لصلاح وبكل غضب نزل ضرب في وفي اللحظة دي جريت لين بسرعة قبل ما فهد يقتلها
فهد : هقتلك يا صلاح هقتلك المرة دي مش هسيبك حي
صلاح بستفزاز : مش قولتلك اي حاجة معاك هخدها منك واديني اخد هههههههه
فهد بغضب يملي الكون : وانا مش ههنيك بحاجة من اللي اخدها مني ( وطلع المسدس من جنبة ولسة هيضربة بي جم رجالة صلاح من وراء ضربة علي راسة كذا ضربة غاب عن الوعي
صلاح بضحكة انتصار :قولتلك يا ابن الصاوي هجيب اجلك كنت عامل حسابي كويس
يالا يارجالة وراح صلاح عشان يهرب ويدور علي لين عشان ياخدها معا
عند لين عمالة تجري في الشارع زي المجنونة اعمل ايه اعمل بس يارب هيقتلني انا هروح لجدو احكيلو وهو هيحميني منه هيقتلني برضو وبتجري جت عربية من غير ماتاخد بالها خبطتها خبطة جامد جدا
( نزلت من العربية شاب وسيم جدا )
الشاب :يا انسة يا مدام
والناس كتير اتلمت عليهم
الشاب بزعيق :انتو هتفضلو تتفرجو وهيا بتنزف كدا شلوها معا ادخلها العربية
شالوها وهو اخدها وداها المستشفي
الشاب بزعيق : ترولي ترولي معايا واحد حالتها خطيرة
جابولها ترولي واخدوها العمليات
الشاب قاعد وحاطط ايده علي وشه : يارب استرها يارب حالتهة باين عليها صعبة
( عند شقة صلاح اللي مضروب فيها فهد )
فهد فاق وبيحاول يتذكر ايه اللي حصل بعد تفكير ابتدا يفتكر اللي حصل ويتعصب ويزعق بهستيريا : اه اه ليه يا لين ليه مكنتيش ترودهالي بنفس الجرح انا حقير ليه انتي تبقي زي ليه
وبغضب : هقتلك وهقتلو هقتلك وهقتلو وابتدا يكسر في الشقة وبعدين نزل راح علي القصر
(في مكان ما صلاح ونانسي )
صلاح لنانسي : احنا لازم نختفي فترة (في باله - بس لازم الاقي حبيبتي لين الاول )
نانسي : طيب وشركتك هتعمل فيها ايه
صلاح وبدون تفكير ولا وعي : انا اصلا صفيت هنا كل حاجة عشان هاخد لين ونسافر من فهد
هنا نانسي تنحت : تاخد مين لين اذاي يعني هيا الحكاية قلبت جد ولا ايه
صلاح وحس ان عك الدنيا : لا لا يا حبيبتي انتي فهمتي ايه صفيت كل حاجة وهنسافر وناخدها نهربها لان فهد مش هيسبنا احنا التلاتة في حالنا
نانسي وهيا مش مقتنعة بولا كلمة من كلام صلاح : ماشي يا صلاخ طول عمرك قلبك كبير
(وبتكلم نفسها ) شكلك ناوي تغدر بية يا صلاح وبتحب اللي اسمها لين دي بس خليني مع كدبك لحد الاخر منشوف اخرتها ايه
( في قصر الصاوي )
فهد داخل القصر زي المجنون زي الاسد الغاضب
فهد : هيا فين هيا فييييين
طلع الجميع علي صوتة : في ايه في ايه مالك
فهد : هيا فين قولولي هيا فين
صباح : هيا مين يا بني
فهد بغضب :بنتك المصونة صاحبة الصون والعفاف فين
احمد : ايه يا فهد مالك بتتكلم كدا ليه
فهد بعصبية اكتر : انا بسال سؤال هيا فين لين خبتوها صح خبتوها فين انطقو
ريم بعدم فهم : هنخبيها ليه هيا مش هنا اصلا من ساعة ماخرجت مرجعتش
فهد يعني هربت مع عشقه السافلة
( هنا الصاوي تدخل ) وضربة بكل قوتة بلقلم
الصاوي بغضب يرعب : اخرس يا كلب ايه اللي بتقولو علي مراتك دا اخرج برة بيتي يا كلب دي اشرف من عشرة زيك انت اللي حقير وفاكر الناس كله حقيرة زيك
فهد بسخرية وتريقة وماسك خدو : شرف شرف مين ياجدو مابنت ابنك اللي بتقولي اشرف منك ضيعت شرفنا في الطين وركبتنا العار وخانتني وظبطها مع عشقها واهي هربت معا
هنا الكل في حالة صدمة
احمد ابتدا يضرب في فهد : اخرس اخرس متقولش كدا علي بنتي اخرس انت مبتحبهاش وعايز تتطلقها طلقها بس مطلعش عليها كدا يا حيوان
فهد بدموع : للاسف حبيتها اكتر من نفسي بس هيا خانتني
هنا الكل انتبهي لصاوي لما وقع علي الارض ومش بيرد
(عند لين في المستشفي )
طلع الدكتور من العمليات
الشخص : ها يا دكتور هيا عاملة ايه
الدكتور : هيا تقربلك يا يوسف
يوسف بحزن : لا دي واحدة خبطها بلعربية وعايز اعرف حالتها ايه يا عز ارجوك
دكتور عز : للاسف الحالة مطمنش خااالص هيا دخلت في غيبوبة لان عندها نزيف داخلي علي المخ وممكن يتسبب ليها حاجة علي المخ لما تفوق
يوسف بحزن : طيب يا عز هيا هتفوق امتي
عز : والله دي حاجة في علم الغيب طيب ما تتصل بي اهلها اكيد قلقنين عليها جدا
يوسف : معرفش تقريبا كل حاجتها ضاعت في الحادثة او هيا مكنش معاها مش مركز مش عارف
عز : طيب وهتعمل ايه دي مسؤلية يا يوسف
يوسف : اعمل ايه طيب قولي مانا كدا برضو هروح في سين وجيم منا اللي خبطها
عز بحيرة : علي العموم تفوق ونشوف ايه حكايتها بس يارب لما تفوق مايبقاش حاجة اثارت علي دماغها
يوسف : يارب
( في قصر الصاوي )
جابو الدكتور للصاوي
الكل ها يا دكتور في ايه قولنا هو ماله مش بيتحرك ليه حصله ايه
الدكتور باسف وحزن : انتو ناس مؤمنين طبعا وراضين بقضاء الله
فهد بزعيق : يعني ايه يا دكنور
للدكتور بحزن : البقاء لله يا جماعة
الحلقة التاسع عشر
الدكتور : البقاء لله ياجماعة شدو حيلكم
هنا الكل انهار وبداو الكل في حاجة هستيريا وبكاء ومحدش مصدق ايه كمية المصايب اللي مرة واحدة
فهد بيكلم نفسة من الصدمة : مين السبب في كل اللي احنا في دا يا تري مين انا ولا هيا ولا جدي مين وصلنا للمرحلة دي اااااااه ليه بس كدا
فهد دخل علي جدو الغرفة وهو ميت وبيبكي بحرقة عليه : جدو ليه كدا ياجدو ليه في الوقت دا بذات تسبني سبتني في اكتر وقت محتاجلك في ليه بس كدا ليه هعيش ازاي من غيرك اااااااه وكمان من غير لين اغلي اتنين راحو مني في وقت واحد بس انت سبتني غصب عنك لكن هيا سبتني بمزاجها بكل حريتها بس اقسم بالله ياجدي ما هرحمها و كل اللي اعرفة دلوقتي انك مت بسببها
( في المستشفي اللي فيها لين )
عز : يوسف روخ انت هتفضل قاعد وهيا لسة مش فايقة اضلا
يوسف : لا انا هفضل موجود ممكن تفوق في اي وقت
عز : وممكن متفوقش خالص دلوقتي يابني انت مش عندك شغل في المستشفي
يوسف بتصميم : هستني برضو ولو حد احتاجني في المستشفي هيتصلو بية
عز : عشان يوسف صاحبة وعارف دماغه وقد ايه هو عنيد ( انت حر يا يوسف
( وبعد حوالي 6ساعات في قصر الصاوي )
بعد ما دفنو الصاوي فهد بيتكلم في التليفون :اقلبلي عليها الكرة الارضية شبر شبر مش عايزكم ترجعو الا بيها ( فهد بيكلم نفسة : اما وريتك مبقاش انا فهد الصاوي )
اتصل ادم بفهد : انا روحت شركة الالفي لقيتو صفة كل حاجة ومحدش عارف عنه حاحة خالص
فهد : اقلبلي عليه الدنيا وجبهولي من قفة يا ادم
( في مكان ما مستخبي صلاح ومعا نانسي )
نانسي بغيظ : انت هتفضل تلف حوالين نفسك كدا كتير متسبها تغور انت بدور عليها ليه افهم
صلاح : انتي مالك انتي لازم الاقيها وخلاص هيا كدا من يوم اللي حصل مرحتش القصر حتي مكنتش موجودة في عزاء جدها
نانسي بعصبية : واحنا مالنا مش اللي انت كنت عايزو حصل عايزين نفوق لنفسنا بقي ونتجوز عشان انا خلاص بطني كبرت وهتبان
صلاح ببرود : وانا مالي ماتبان روحي لفهد
نانسي بزعيق : اروح لفهد ليه اللي كنت عايز تعملو حصل وانت وعدتني انك هتتجوزني بعد اخر خطة وكنت مفهمني انك عايز تذل وتكسر فهد مش اكتر مكنش في حسابتنا لين وحبك ليها دا
صلاح بتوتر :حب ايه يا هبلة انتي هو انا فعلا عايز اذل فهد وبس
نانسي : انت مفكرني هبلة ولا ايه انا حسة بكل حاجة بس كنت مكدبة نفسي
صلاح بعصبية : اها بحبها عايزة ايه اهي دي اللي تتحب ولا انتي مفكرة اني هحب واتجوز واحدة زيك لا انسي يا ماما
نانسي وبعصبية وبتمسك في هدومي : لا هتتجوزني وغصب عنك يا ابن الالفي انا حامل منك متنساش دا
صلاح بغضب : متخلنيش اقتلك وادفنك مكانك فهماني
نانسي بتوعد : بقي كدا ماشي ( ومشيت وسبيتو )
صلاح فهم انها ناوية علي حاجة بعد ما نزلت اتصل برجالتو واتفق معاهم علي حاجة
احد رجالة صلاح: اللي انت عايزة هيتنفذ
( في قصر الصاوي )
فهد بعصبية بيتكلم في الفون :يعني ملهمش اثر الارض انشقت وبلعتهم ولا ايه انا قولتلكم وخلاص تجيبو عليها وطيها وتجبهملي تحت رجلي
احمد بحزن شديد :برضو مش لقينها بنتي ضاعت
فهد بغضب : بنتك ضاعت وضيعتنا كلنا يا عمي للاسف
سليم نازل علي السلم وسمع فهد : فهد انا بحذرك مسمحلكش تتكلم كدا علي اختي انت فاهم
فهد بسخرية : اختك اللي طفشت مع عشقها
سليم مسكو من هدوة : اخرس انا اصلا شكك فيك حاسس انك عملت فيها حاجة وعملت الحوار دا
ريم بتعب بس بقي بس حرام عليكم تعب... وقبل ما تكمل وقعت ريم
( اخدوها وراحو بيها المستشفي )
دخلو يجرو بيها سليم وفهد بزعيق : دكتور هنا بسرعة
وفي نفس اللحظة ممرضة خارجة من العناية دكتور يوسف دكتور يوسف
يوسف : نعم في ايه
الممرضة : المدام فاقت
دخل يوسف للين بسرعة عشان بطمن عليها
يوسف بفرحة : حمدلله علي السلامه يا انسة ولا يا مدام مش عارف حقيقي
لين : هو انا فين وانت مين
يوسف : انا يوسف وانتي في المستشفي
لين : مستشغي ايه هو انا ليه راسي بتوجعني اوي كدا
يوسف : عاملتي حادثة وجبتك هنا انتي بقي مين عشان لازم ابلغ اهلك تلاقيهم هيتجننو عليكي
لين بتحاول تتذكر : مش عارفة انا مين هو انا مين
يوسف صعبت عليه : خلاص متفكريش هتبقي باذن الله بخير
تدخل الممرضة بسرعة : دكتور يوسف في حاله حرجة في المستشفي وكل دكاترة النسا مش موجودين ممكن حضرتك تيجي تشوفها
يوسف : اكيد ثواني وهاجي وراكي ( ويوجهة كلامه للين ) عن اذنك هشوف الحالة دي وارجعلك علي طول
لين بابتسامة : اتفضل براحتك خالص متعطلش نفسك
( عند ريم في الغرفة دخل يوسف )
يوسف : عن اذنكم كدا وممكن كلة برة لان هيا قلبها ضعيف ومش قادرة تاخد نفسها فبعد اذنكم كله يخرج
( خرج الجميع من غرفة ريم )
فهد واقف مفيش تفكير في باله غير لين وياتري هما عايشين كل دا بسببها وهيا عايشة حياتها مع صلاح عادي
ومجرد التفكير انها مبقتش ليه بتجننو وبيبقي عايز يلاقيهم بي طريقة يخلص عليهم
( خرج يوسف بعدها بنص ساعة )
فهد : ها يا دكتور خير في ايه
يوسف : انت جوزها
فهد : لا انا اخوها
سليم بلهفة : انا جوزها هيا فيها ايه حصلها حاجة
يوسف : لا هيا دلوقتي كويسة جدا وممكن تروح معاكم بس وضع الجنين هو اللي مش مظبوط فهيا عايزة راحة تامة لحد ماتعدي الشهرين دول ونحاول نولدها
سليم بستغراب : تولد بعد شهرين ازاي دي يادوب لسة في اخر الرابع
يوسف : احتمال كبير تولد في اخر السادس او اول السابع بس هنحاول معاها للسابع عشان الجنين ميحصلوش حاجة بس اهم حاجة عدم الانفعال عدم الحركة الكتير والاهم من دا كلة انها تتغذة كويس لان باين عليها الارهاق وانا هتبعها معاكم لحد ما دكتور بتاعها يرجع من السفر
فهد : متشكرين جدا يا دكتور مش عارفين نقول لحضرتك ايه
( عند صلاح الالفي )
صلاخ : هههههههه يعني خلصتو منها طيب تمام يا رجالة تسلمو
بيكلم نفسه :- وهفضالك بقي يا لين قلبي لازم الاقيكي
( في غرفة لين في المستشفي )
يوسف : اسف جدا جدا اتاخرت عليكي مش كدا
لين : ولا يهمك دا شغلك
يوسف بضحك : المهم دلوقتي عايزين نختار مع بعض اسم عشان اعرف اندهك مش عارف اندهك بي ايه
لين بابتسامة : اي اسم عادي
يوسف سرح وافتكر حاجة : ايه رايك في ندي
لين : حلو جدا بس شكله اسم غالي عليك جدا
يوسف : فعلا غالي عليا جدا
لين لتغير مجرة الحوار : انا زهقت من المستشفي بس مش عارفة لما اخرج هعمل ايه وهروح فين
يوسف بتوتر : ممكن تيجي معايا لحد مانشوف هنعمل ايه
لين : ازاي مينفعش اروح الناس تقول ايه
يوسف :متقلقيش انا معايا مامتي
لين : خلاص تمام واسفة لو هدايقكم
يوسف بحب : لا ابدا مفيش مدايقة دا احنا هنبقي سعداء بيكي جدا
الحلقة العشرين
( في قصر الصاوي )
الكل متجمع حوالين ريم
سليم بكل حب : حمدلله علي سلامتك يا روحي
ريم بتعب : الله يسلمك
فهد : حبيبتي الف سلامه عليكي
ريم :الله يسلمك يا فهد
( جت خديجة من المطبخ ومعاها اكل للريم )
خديجة : يالا يا حبيبتي كلي عشان تعرفي تصلبي طولك
ريم بقرف : لا لا يا ماما مش قادرة
اخد سليم من خديجة الاكل عشان ياكل هو ريم : لا لا ياحبيبتي مينفعش الكلام دا الدكتور مواصي علي الاكل ولا عايزة تخسري الجنين
ريم بلعافية : حاضر بس مش هاكل كتير
( هنا فهد سرح وافتكر لين ):- كان نفسي اعيش معاكي كل اللحظات دي يا لين اوي علي قد اللي عملتي فية علي قد منا محمل نفسي المسؤلية اكتر منك يارتني كنت عايشتك كل لحظة حب بدل ما احتاجتيها من غيري بس كنتي صبرتي عليه كنت ناوي اعوضك كل حاجة
( في بيت يوسف )
يوسف : ادخلي يا ندي البيت بيتك
ندي بتوتر : ماشي نادي علي مامتك الاول
يوسف ضحك :حاضر ماما يا ماما ياست الكل
( طلعت والدة يوسف ست طيبة جدا واسمها عفاف )
عفاف : ايه يا يوسف علي طول عامل قلق كدا
يوسف : احم معايا ضيوف
عفاف : يا اهلا وسهلا هيا دي ندي اللي كلمتني عنها يا سبحان الله فعلا يخلق من الشبه اربعين
يوسف : ماما مش وقته الكلام دا : قربي يا ندي دي ماما او فوفا
لين بحرج : ازيك يا طنط فوفا
ضحكت عفاف : انتي هتسمعي كلام الواد دا انا اسمي عفاف بس انتي تقوليلي يا ماما
لين ابتسمت : احم حاضر يا ماما
( في مكان ما صلاح الالفي مع الالفي )
الالفي بزعيق وعصبية : حلو اللي انت وصلتنا ليه دا حلو كسبت ايه انت اللي خسرت كل حاجة
صلاح بضحك : لا مخسرتش انا كسبت انت متعرفش حاجة
الالفي : انت هتجنني ايه اللي كسبته دا انت صفيت كل حاجة في مصر مبقاش ليه اي حاجة
صلاح :لاكسبت انا كسبت حاجة كان نفسي اكسبها واحب اعرفك اني مصفتش حاجة دي لعبة وانا متفق مع ناس علي كدة وغير كدا خليت ابن الصاوي مش مركز في شغلة و اسمه هيبقي في الارض ههههه ابقي كسبت ولا مكسبتش
الالفي مبسوط من ابنه : طول عمرك مبتحبش فهد وحلفت تتدمرو وفعلا دمرتو يخربيت دماغك
وهتفضل مستخبي كدا
صلاح : انا مستخبي بي مزاجي مش خوف من ابن الصاوي عشان خططي متبوظش
( في شركة الالفي )
فهد للرجالتة : برضو مفيش اي جديد عن ابن الالفي
احد رجالتة : للاسف يا باشا فص ملح وداب
ادم : فهد هنفضل كدا كتير والشركة بتنهار
فهد : اه هفضل كدا لحد ما القيهم وانت عليك الشركة تمام
( في بيت يوسف )
عفاف : ها يا بنتي مبسوطة معانا ولا لا
لين : مبسوطة جدا يا ماما وحضنت عفاف
( يوسف جي من برة )
يوسف بهزار : ايه دا ايه دا مش قادر اضدق المنظر اللي انا شايفة امي وندي مع بعض لا مش قادر
قامت عفاف ضربته ضربة بسيطة علي راسة : اتلم يا ولد
يوسف : حاضر حاضر انا هكتم وهخبي اللي انا شوفته بس حضريلي الاكل عشان انا همون من الجوع
عفاف : من عيوني يا حبيبي ثواني وهيكون الاكل جاهز
لين : خليكي انتي يا ماما هحضر انا ( ولسة هتقوم مسكها يوسف من ايديها )
يوسف : لا استني ماما هتحضرو عشان انا عايزك في موضوع
لين بحرج من مسكه ايدو شديت ايديها ويوسف اتحرج جدا
لين : احم عايزني في ايه يا جو
يوسف : احم عايز اكلمك علي اللي انتي في مفتكرتيش حاجة متجوزة مش متجوزة عيلتك اي حاجة
لين بحزن : بحاول كتير بس مفيش فايدة وانا تعبت اكيد ليا اهل هيتجننو عليه
يوسف : متزعليش دي حاجة طبيعية انك متفتكريش لان مفيش قصادك اي ماضي يفكرك بس لو لقينا اي ماضي هتفتكري علي طول فمتقلقيش كل حاجة هتبقي بخير
( جت عفاف يالا ياولاد الاكل جاهز )
سليم : تسلم ايدك يا ست الكل وباس ايديها
عفاف : عقبال ماتاكل من ايد مراتك يا حبيبي
سليم بيبص للين : يارب يا ماما بس برضو هاكل من ايديك انتي مقدرش ماكلش من ايديك الحلوة دي
عفاف تضحك : اها يا بكاش انت طول بكاش
لين ابتسمت : ربنا يخليكم لبعض يارب
(وبعد شهرين علي ابطالنا وكل واحد في تفكير مختلف)
(في قصر الصاوي )
ريم صحيت من النوم تعبانة جدا وبتصوت : سليم سليم الحقني الحقني
سليم قام مفظوع : في ايه مالك مالك انتي تعبانة
ريم : هموت مش قادرة الحقني
سليم لبس ريم حاجة كدا بسرعة وهو جري بهدوم البيت واخدها بعربيتة
والكل قام صحي علي صوت ريم وهو خارج بيها من القصر
( في المستشفي اللي موجود فيها يوسف )
(يوسف بيكلم لين في التليفون )
يوسف بهزار : المهم يا ندي هانم انا انهاردة عزمك علي الغداء
لين : حاضر يا يوسف باشا هلبس واجيلك علي المستشفي
يوسف : تمام في انتظارك
تدخل الممرضة :دكتور في حالة ولادة صعبة جدا ومنتظرينك في غرفة العمليات
( دخلت لين غرفة العمليات ) والكل رايح جاي قلقان عليها وخايف عشان كله خايف من حالتها
طلع يوسف من الغرفة قلقان جدا : الكل اتجمع حواليه
فهد بقلق : ها هيا عاملة ايه دلوقتي
يوسف : هيا ولدت الحمدلله والطفلة دخلت الحضانة وربنا يسترها عليها
وهيا محتاجة دم ضروري عشان فقدت دم كتير وفصليتها مش موجودة هنا
قدامكم ساعة بلكتير والدم يبقي موجود
سليم : حاضر هقلب الدنيا وهجبلها دم
فهد : استني اجي معاك
دخل يوسف تعبان جدا من العملية في مكتبة اتفجاة بي لين جوة
يوسف بستغراب : انتي جيتي امتي يا ندي
لين بضحك : من بدري وسالت عليك قالولي انك في العمليات قولت انا استناك هنا بقي
يوسف : اها والله وعملية متعبة جدا واهي ربنا يسترها عليها محتاجة دم وفصلتها نادرة جدا يارب اهلها يلاقوها بس
لين صعبت عليها جدا : يا حرام بس هيا فصلتها ايه
يوسف : فصلتها .... ودي نادر جدا
لين بستغراب : طيب ما دي فصلتي خد الدم اللي انت عايزو مني والحقها حرام
يوسف : بس انتي هتتعبي
لين بضحكة : لا مش هتعب ولو حتي تعبت هتعب شوية لكن هيا حرام ممكن تموت
يوسف بيبوصلها ومش مصدق ان في حد كدا : طيب تمام تعالي معايا
اخدها معا وراخ عشان ياخد منها دم
وبعد ما اخد الدم يوسف بجد انتي انقذتي روح
لين : ربنا يقومها بسلامه يارب
وبعد مرور نص ساعة جي فهد وسليم : قاعدو بخيبت امل
الكل اتجمع حواليهم : لقيتو الدم المطلوب
فهد بحزن علي اخته اللي هضيع : للاسف الفصيلة نادرة جدا
الكل ابتدا ينهار
جت الممرضة : تعالو ياجماعة المريضة اتنقلت غرفة عادية وفاقت
الكل جري عليها
سليم وهو ماسك ايد ريم وعمال يبوس فيها :حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي كنت هتجنن عليكي
ريم بتعب جدا : الله يسلمكم معرفش ليه حسة ان لين حوالينا
( فهد غضب لما سمع اسم لين وحب يغير الموضوع وبيكلم الممرضة )
فهد : هو الدكتور لقي فصيلة الدم فين
الممرضة : دي واحدة قريبت الدكتور كانت جيالة صدفة وعرفت منه و لقت انها نفس فصيلت ريم هانم وحبت تساعدها جدا
فهد : ربنا يكرمها والله وشكرا علي واقفتها معا اختي
محمد : خد ابن عمك وروحو اشكروهم بنفسكم
فهد : سال الممرضة طيب نلاقيهم فين
الممرضة : موجودين في مكتب دكتور يوسف
فهد : يالا نروحلهم يا سليم طيب




اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !



11-27-2018 07:13 PM
#12  

افتراضيرد: قراءة رواية الفهد العاشق اون لاين,رواية الفهد العاشق ميمو كاملة بدون تحميل

الفهد العاشق

الحلقات 21و22و23
الحلقة الواحد والعشرون
( في مكتب يوسف )
يوسف : ندي يالا عشان نتغدا
لين بضحك : يالا مع اني قولت شكلك هتغير رايك بعد العملية المتعبة دي
( مشي يوسف ولين علي سيارة يوسف لذهاب الي احد المطاعم )
فهد جاي هو سليم عشان يشكرو خبطة علي بابا مكتبة
الممرضة : اهو لسة ماشي قدامكم علي طول
بص فهد لاقي ماشي قدامها بي مسافة قريبة
يوسف ولين ماشين وفجاة سمع صوت بص لاقي فهد وسليم
يوسف : اسبقيني انتي يا ندوش علي العربية
جي فهد وسليم سلمو عليه
سليم : انا متشكر جدا ليك وللمدام كان نفسنا نشكرها بنفسنا بس ياريت تشكرها
يوسف : دا اقل واجب واحنا معملناش غير الواجب واللي يرضي ضمرنا وبس
فهد : ربناف يخليك ويخليلك المدام صحاب واجب بجد
يوسف : ربنا يخليكم يارجالة عن اذنكم
( عند ريم في الغرفة )
ريم : محدش سال علي البنوتة في الحضانة
خديجة : لسة سالين وقالو بقت زي الفل وكام يوم وممكن يخرجوها
سليم مسك ايديها : هتسميها ايه ياروحي
ريم بحب واشتياق لبنت عمها واختها وصاحبتة عمرها : هسميها لينز
سليم باس ايديها : اللي انتي شايفة
فهد بغصب : مش هنسمي لين
سليم بغضب : دي بنتنا احنا مش بنت سعادتك
( فهد بصلو بقرف وسابلهم الغرفة قبل مايصور قتيل )
( عند صلاح الالفي )
صلاح بزعيق : يعني ايه 3 شهور و اكتر محدش عارف يوصلها يعني الارض انشقت وبلعتها ولا ايه
شخص من رجالته : هنعمل ايه قلبنا عليها الدنيا حتي فهد الصاوي قلب عليها الدنياومش عارف حاجة عنها
صلاح بعصبية : طيب خلاص غورو من وشي
( في شركة الصاوي )
فهد باشتياق : وحشتني اوي يا ادم مش عارف اعيش من غيرها علي قد مانا مجروح منها علي قد منا نفسي الاقيها مش عشان انتقم زي ما بقول عشان اشوفها بس
ادم بحزن علي صاحبة :والله انا حاسس ان في ملعوب من صلاح الالفي والزفتة اللي انت كنت بتحبها دي اللي دمرت حياتك دي
فهد بحزن : بس يا ادم كفايا انا فيا اللي مكفيني قلبي يقولي لا دي حبيبتك اللي فضلت مستنياك من صغرها مش معقول هتغدر بيك دلوقتي وعقلي يقولي هما كلهم خاينين واي كلمه حلوة بيجرو وراءها مبقتش عارف اصدق مين قلبي ولا عقلي
ادم : لا يا صاحبي صدق قلبك هو اصدق لان لو بتجري وراء اي كلمة مكنتش استنتك العمر دا كلة ورغم كل العذاب اللي عذبتهولها كانت معاك ومسبتكش فكر فيها كدا وانت تعرف
فهد : طيب ليه هربت معا
ادم : مش يمكن خطفها وبيعذب فيها
فهد غضب جدا : دا انا افرمو اقطعو حتت وارمي للكلاب
( بعد حوالي اسبوع عند ريم في المستشفي )
الممرضة جبتلهم الطفلة من الحضانة
الممرضة ببتسامة : اتفضلو بقت زي الفل حاولي ترضعيها
ريم بفرحة : هاتيها روح وقلب مامي تعالي في حضني
سليم : الله اكبر دي جميلة جدا
فهد : مشاء الله حلوة اوي وعنيها زرقة ( افتكر لين وعيون لين اللي زي البحر والسما )
احمد بصلها بحزن : الله اكبر شبه عمتها بظبط
ريم : فعلا يا عمو كنت لسة هقولك والله شبها جدا حته عيونها ربنا يرجعها يسلامه
فهد بغضب : فكونا من ام السيرة الزفت دي
سليم بتحذير : مسمحلكش قولتلك 100 مرة
ريم مسكت ايد سليم : سليم حبيبي ارجوك اهدي انا تعبانة
سليم مسح علي شعرها وحاول يهدي : حاضر يا حبيبتي
خديجة :- ها بقي هتسموها ايه يا ولاد
رديت ريم وسليم في نفس اللحظة :لين
( عند لين ويوسف )
يوسف : مبسوطة يا ندوش
لين : جداااا جداااا
يوسف : طيب الحمدلله
في تربيزة جنبهم واحدة اقعده مع جوزها وابنها الولد جري من الام
الام : فهد ولد يافهد
لين هنا بصت عليهم وقالت : فهد
يوسف : مين فهد
لين بستغراب : مش عارفة بس حاسة اكني اعرف حد اسمه فهد
يوسف : يمكن كان حد في حياتك اخوكي جوزك خطيبك
لين بنمط شفايفها : مش عارفة بصراحة
( عند صلاح الالفي )
صلاح بفرح : يعني لقتوها
شخص : احنا مش متاكدين هيا ولا لا هيا شبها بس قاعدة مع واحد وبيقولها يا ندي
صلاح بغضب : ندي مين وزفت مين
شخص : هو الاسماء متغيرة بس الشكل هو هو
صلاح :وانا مالي بشكل انا عايز لين وغير كدا مصورتوهاش ولا معرفتوش مكانها ليه
الشخص : احنا عرفنا اللي معاها ان دكتور في مستشفي .......
صلاح : طيب تمام
( في المستشفي عند ريم )
يوسف : اها المامي بتاعنا عامل ايه
ريم بابتسامة : الحمدلله يا دكتور والفضل ليك انت والمدام بعد ربنا
يوسف : متقوليش كدا اهم شي انك بخير ويا ستي كمان ممكن تخرجي كمان
سليم بفرحة : بجد شكرا جدا ولوقفتك جنبنا ولازم طبعا تيجي في سبوع لين انت والمدام
يوسف : هههه حاضر معا انها هيا مش المدام بس همشيها المدام وهجبها واجي لما تحددو الميعاد
سليم : تنور يا دكتور ؛؛؛ يالا يا ريمو عشان نجهز ونمشي
صباح :هاتي لين وجهزي انتي
سليم : اتفضلي يا ماما
صباخ اخدت لين الصغيرة وبتبصلها وتكلم نفسها :ااااه شبه عمتك اوي يا حبيبتي وعمتك وحشتني اوي يارب ترجعلنا بسلامة دي هتفرح بيكي اوي ياروحي
سليم جي وباس راس والدتة : هترجع يا امي هترجع انا مكلف ناس كتير يدورو عليه وان شاء الله هيلقوها
صباح : يا رب يا بني و اختك شريفة يا سليم انا متاكدة
سليم : وانا واثق مية المية انها اشرف من الشرف كمان
( عند يوسف في البيت )
عفاف : ايه يا ولاد اتاخرتة اوي كدا ليه قلقت عليكم
لين باست ايديها : معلش يا ماما الوقت اخدنا
عفاف : اهم شي انكم كويسين
يوسف : والله الجو دا كان عايزك معانا
عفاف بضحك : المرة الجاية بقي
( عند فهد في الشركة )
تليفونة عمال يرن يرن رقم غريب وهو مش عايز يرد قرفان
فهد بعصبية : يووووووو مش عارف مين المقرق الزنان اللي عمال يرن دا
ادم :طيب شوف كدا يمكن حاجة مهما يا بني عن لين طيب
فهد بلهفة وبسرعة فتح : الو ايوا انا فهد الصاوي مين معايا
الشخص : احنا مستشفي ......... وفي هنا واحدة قريبتك وهيا تعبانة جدا ومحتاجة تشوفك ضروري لانها بين الحياة والموت
فهد بلهفة : حاضر حاضر مسافة السكة
ادم : في ايه
فهد : معرفش واحدة اتصلت بية من مستشفي ،،،،،،،،،،، وبتقول ان حد قريبي في المستشفي وعايز يشوفني
ادم : طيب بسرعة يالا نروح
فهد : يالا بينا يارب تبقي هيا
( في المستشفي اللي كلمت فهد )
فهد : انا فهد الصاوي وفي حد اتصل بيه ان في حد في مريض في المستشفي قريبي ومحتاجني وهو فين
جت ممرضة : حضرتك انا اللي كلمتك تعالي اتفضل معايا
( اول ما دخل فهد و ادم الغرفة )
فهد بغضب : انتي

الحلقة التانية والعشرون
(دخل فهد الغرفة هو وادم )
فهد بغضب : انتي عايزة ايه مني مش قولتلك مش عايز اشوف وشك غير لما تولدي ونعمل تحليل
الممرضة :- رجاءا مينفعش الزعل للمريضة لانها تعبانة ومش مستحمله
نانسي بتعب جدااا وبتتكلم بكل ضعف : انا محتاجلك اوي يا فهد واللي انا في دا ذنبك وذنب لين دا عقاب ربنا ليه
فهد بلهفة : يعني ايه ذنب لين فهميني مخبية ايه احكيلي
نانسي : هحكيلك كل حاجة ( انا وصلاح اللي خططنا لي خيانتة لين ليك وعرفت ان عمل كدا عشان بيحب لين وعجبة وكان عايزك تتطلقها وهو يتجوزها
فهد بغضب : وانتي كان ايه مصلحتك تعملي كدا المفروض انك بتحبي متوافقيش علي حاجة وي دي انتو دمرتونا
نانسي بدموع : كان غصب عني كان مفهمني ان بيعمل كدا عشان يزلك انت وبعد كدا اكتشفت ان الحكاية اتغيرت وبقت ذل ليك وحب للين
فهد : وحكاية الحمل مكنتيش حامل صح
نانسي بكت بحرقة : كنت حامل بس مكنتش حامل منك ولا كنت اعرف اني حامل اصلا واتفجاءت يوم ما كنت معاك عند الدكتور اني حامل وعرفت ساعة اني حامل من صلاح وفرحت جدا
فهد : ازاي بتحبي وازاي تساعدي في حاجة زي كدا وفين الجنين دلوقتي
ومالك تعبانه فيكي ايه وليه بعد الشهور دي كلها جاية تحكيلي كنتي فين كل دا
نانسي : اللي حصل
(فلاش باك )
نانسي بغيظ : انت هتفضل تلف حوالين نفسك كدا كتير متسبها تغور انت بدور عليها ليه افهم
صلاح : انتي مالك انتي لازم الاقيها وخلاص هيا كدا من يوم اللي حصل مرحتش القصر حتي مكنتش موجودة في عزاء جدها
نانسي بعصبية : واحنا مالنا مش اللي انت كنت عايزو حصل عايزين نفوق لنفسنا بقي ونتجوز عشان انا خلاص بطني كبرت وهتبان
صلاح ببرود : وانا مالي ماتبان روحي لفهد
نانسي بزعيق : اروح لفهد ليه اللي كنت عايز تعملو حصل وانت وعدتني انك هتتجوزني بعد اخر خطة وكنت مفهمني انك عايز تذل وتكسر فهد مش اكتر مكنش في حسابتنا لين وحبك ليها دا
صلاح بتوتر :حب ايه يا هبلة انتي هو انا فعلا عايز اذل فهد وبس
نانسي : انت مفكرني هبلة ولا ايه انا حسة بكل حاجة بس كنت مكدبة نفسي
صلاح بعصبية : اها بحبها عايزة ايه اهي دي اللي تتحب ولا انتي مفكرة اني هحب واتجوز واحدة زيك لا انسي يا ماما
نانسي وبعصبية وبتمسك في هدومي : لا هتتجوزني وغصب عنك يا ابن الالفي انا حامل منك متنساش دا
صلاح بغضب : متخلنيش اقتلك وادفنك مكانك فهماني
نانسي بتوعد : بقي كدا ماشي ( ومشيت وسبيتو )
صلاح فهم انها ناوية علي حاجة بعد ما نزلت اتصل برجالتو واتفق معاهم علي حاجة
رجالة صلاح: اللي انت عايزة هيتنفذ
ماشية في الطريق لقت عربية جاية بسرعة جنونية وراحت خبطتتتي
جم اتاكدو يشفوني حصلي ايه لقوني مبتتحركش
قالو اني موت وبعدين في ناس جابوني هنا المستشفي وطبعا اجهضت
والخبطة عملتلي بتر للرجلي زي مانت شايف والكليتين اتاثرو من الحادثة وانا هنا بقالي 3 شهور وهو صلاح فكرني موت بس فعلا الموت كان ارحملي من العذاب اللي انا عايشة دلوقتي
انا بستني الموت كل لحظة وانا بعتلك عشان اقولك الحقيقة لان ايامي معدودة وكان لازم اخف ذنوبي شوية يمكن ربنا يتقبل توبتي
فهد بغضب من صلاح وكل اللي عملة حتي نانسي ضحية لي : ومال لين فين من يوم اللي حصل اختفت نهاءي
نانسي : فعلا صلاح قلب عليها الدنيا لكن الحمدلله مقدرش يوصلها لان لو وصلها كان ناوي يسافرها معا
فهد : ااااه لو الاقي مش هخلي في حته تدفن
فهد بلوم وعذاب لنفسه : اااااااه يا حبيبتي يا لين ظلمتك كل دا وانا مش حاسي قد ايه انا مبحسش بوجعك قد ايه مبحسش انك محتاجني ياتري انتي فين ياروحي اللي راحت مني وانا اللي ضيعتها بيدي
( مشي فهد وادم )
ادم في سيارة فهد : انا بجد مش مصدق اللي حصل انا من الصدمة ومش متخيل ان في بني ادمين بي الشر دا مكنتش قادر اتكلم بقيت اتفرج بس
فهد بحزن : لا في يا ادم وفي كتير كمان وبيدور علي اكتر حاجة غالية ويضيعوها من الانسان
ادم : بس صدقتني لما قولتلك اني حاسس انه ملعوب
فهد : قلبي كان حاسي برضو بس عقلي كان بيكدبو يارتني كنت صدقتك يا قلبي انت اللي كنت حاسس بحببتك طمني عليها وقولي انها بخير
ادم بحزن : - ان شاء الله هتبقي بخير متقلقش
فهد : طيب اعمل ايه الاقيها ازاي نفسي الاقيها اخدها في حضني اللي اتحرمت منه اشوف عبونها اللي وحشتني نفسي اكلمها اوي وافضل اتاسف لها كتير جدا او طالت اني اتاسف لها طول العمر هتاسف بس هيا ترجع
ادم : ان شاء الله هترجع & عندي حتت فكرة
فهد بسرعة : ها قول بسرعة
ادم : ايه رايك تنزل في اي جريدة صورتها وتكتب فيها ارجعي انا عرفت كل الحقيقة
فهد بغضب : لا والله واخلي الناس تتفرج علي مراتي وصورها انت اتجننت ولا ايه وغير الفضايح
ادم : صور ايه وناس مين اهم حاجة تلاقيها انت عارف بيحصلها ايه دلوقتي يعني يمكن وقعة في ايد ناس مبترحمش
فهد : عندك حق انا هشوف الحوار دا
( عند صلاح الالفي )
صلاح ؛ صورتوها
الشخص : مش عارفين نصورها بس بنحاول وبكرة باذن الله هيبقي عندك صورتها
صلاح : بكرة اخر مبعاد ليك ولو مجبتليش صورهم هما الاتنين مش عايز اشوف وشكم تاني
الشخص : بكرة هيكونو عندك يا باشا
( عند يوسف ولين )
يوسف : مش عايزة تخرجي زي الخروجة اللي فاتت
لين : ياريت بس اناعارفة انك مش فاضي
يوسف : وانا فاضي نفسي عشان خاطر عبونك يا ندوش بكرة
( عند قصر الصاوي )
فهد : يا جماعة انا عرفت ان لين بريءة ودا كان ملعوب عشان نسبب بعض وللاسف هما نجحو في دا بكل سهولة من غباءي انا وعدم ثقتي فيها وفي نفسي وهيا الوحيدة اللي اتظلمت وكانت ضحيت كل ذنوبي
سليم بغضب : منا قولتلك مكنتش سامع غير نفسك
محمد : سليم اهدي يا بني وخلينا نفكى هنعمل ايه طيب
( تاني يوم في شركة الالفي )
شخص : اتفضل يا باشا الصور لسة حالا مصورنهم مع بعض في مكان عام
صلاح : دي فعلا هيا
(في مكان عام قاعد يوسف ولين )
لين : انامش عارفة هفضل علي الوضع دا لغايت امتي يا يوسف
يوسف : لحد ما ربنا يعدلها من عنده وبعدبن انتي ذهقتي مننا ولا ايه
لين : اناعمري ما ذهق منكم ابدا بس تعبت من التفكير
ليقفهم صوت شخص : وانا كمان ذهقت وتعبت من التفكير

الحلقة الثالث عشرين°
لين : اناعمري ما ذهق منكم ابدا بس تعبت من التفكير
ليقفهم صوت شخص : وانا كمان ذهقت وتعبت من التفكير
يوسف بستغراب : مين حضرتك
مردش علي يوسف ووجهه كلامه للين :- -انتي لسة زعلانه مني يالا نمشي بسرعة قبل ما فهد يجي و يعرف مكان تعالي نسافر بسرعة
( يوسف هنا افتكر لما لين قالتلو انا حسة كاني اعرف حد اسمه فهد )
لين : انت مين انا معرفش حضرتك
صلاح : انا صلاح الالفي معقول زعلانه مني لدرجة انك عمله نفسك متعرفنيش
يوسف بعصبية : ممكن تكلمني انا
صلاح ببرود : وانت مين عشان اكلمك
يوسف : انا دكتور يوسف حضرتك مين لانها هيا فاقدة الذاكرة ومش هتعرف حضرتك عرفني انت مين
صلاح ضحك بخبث وفي باله ( ولا بضيتلك في القفص يا صلاح ) : انا انا ابقي جوزها وهيا كانت زعلانه مني ومشيت ومن ساعتها معرفش عنها حاجة
يوسف : ومين فهد اللي بتتكلم عنها دا
صلاح بتهتهه : دا دا اها اها دا اخوها ومكنش موافق علي جوازنا وبيدور عليها عشان ياخدها مني
يوسف حس بحاجة مش طبيعية : طيب اوكي يا استاذ صلاح عن اذنك ( واخد لين في ايدو ومشيو )
صلاح بنرفزة : انت يا استاذ انت واخدها ورايح علي فين بقولك مراتي يالا يالين يا حبيبتي نمشي عشان وحشتيني جدا جدا
يوسف بعصبية : هو ايه اللي تيجي هي اي حاجة وسلام ولا ايه جبلي اللي يثبت انها مراتك
لين : عنده حق ايه اللي يثبت انك جوزي وانا مراتك
صلاح : اللي يثبت اني بقولك مراتي وممكن اقولك اليوم اللي مشيت في
يوسف ؛ كل دا ملوش معني معايا انا عايز اثبات بلورق والصور
يعني بطاقتها قسيمة جوازكم صور فرحكم كل الكلام دا تجبلي الحاجات دي اسلمهالك غير كدا انسي
صلاح بخبث : بقي كدا ماشي يا دكتور هروح اجيب الاثبات واجي
( عند فهد في الشركة )
ادم بفرحة : عملتلك كل اللي طلبتو مني وهينزل بكرة صفحة طويلة عرضة وهينزل كل كلمة انت كتبها وربنا يوفقك وتلاقيها يا صاحبي
فهد : يارب يارب وحشتني اوي نفسي الاقيها وتعاتبني تعمل اللي نفسها تعملو بس الاقيها
( في قصر الصاوي )
خديجة : علي كدا مش هتعملو السبوع
ربم : مش دلوقتي يا ماما سليم وفهد قالو باذن الله لما يلاقوة لين عشان تبقي الفرحة فرحتين
خديجة : يارب يلاقوها لاحسن اخوكي هيتجنن عليها
( عند لين في بيت يوسف في غرفتها )
لين قاعدة بتبكي وتسمع اغنية (لو حبيبك لمحمد فواد)
لا دا انا لو حبيبك مكنتش يوم تسبني اذاي بتقول نصيبك وهان عليك تبعني بتقولي الحنين طب فين الحنين بعد غيابك سنين بعد ما قلبك ظالمني
( وفي نفس اللحظة مشغل في الشركة فهد اغنية يا ناسي روحي )
ياناسي روحي يا ناسي عيني امانتك حبيبي بالخير تفتكرني ماكفاية جرح المر وايامي اللي مش بتمر وكفاية كفاية انت انت مش جنبي
( واكنهم الاتنين بيعتبو بعض باروحهم )
( في غرفة لين خبط يوسف ودخل )
يوسف بضحك : القمر زعلان ليه وبيعيط
لين بتمسح دموعها : لا لا مش بعيط
يوسف : هتكدبي عليه شكلك باين اوي اكيد زعلانه من اللي حصل انهاردة بس انا مكنتش اقدر اخلي ياخد من غير ما اتاكد الله اعلم دا مين ولا في ايه
لين : لا لا انا مش زعلانه عشان كدا انت عندك حق في اللي عملتو انا زعلانه علي اللي انا في مش عارفة اي حاجة ولا حتي اسمي
يوسف : ان شاء الله هتعرفي متقلقيش المهم اضحكي يا ندوش
لين ضحكت : حاضر يا جو المهم بقي انا عايزة اعرف مين ندي دي
يوسف بحزن : هقولك ندي دي كانت اختي وكان ليها شبه كبير جدا منك اخدها بابا من خمس سنين بعد ما طلق ماما وسافر بيها ومن ساعتها منعرفش عنها اي حاجة واول ما شوفتك حسيت اكنها هيا بظبط نفس البراءة الشكل كل حاجة هيا ندي
لين : ربنا يرجعلكم بسلامه يارب
لين بهزار : - وغير كدا اعتبرني يا عم ندي واكني مش حد تاني
(عند صلاح الالفي )
صلاح : احجزولي تذكرتين لامريكا خلال الاسبوع دا ضروري
الشخص : حاضر يا باشا
صلاح : ومش عايز اي غلطة من الموضوع التاني لنروح في داهية
الشخص : متقلقش يا باشا وحط في بطنك بطيخة صيفي
صلاح : مبخدش منك غير كلام وبس اما نشوف
(تاني يوم عند فهد في الشركة )
فهد جاي فرحان جدا : الخبر نزل يا ادم وصورتها منورة الجريدة يارب يبقي بي فايدة
ادم : ان شاء الله يا فهد هيبقي بفايدة
فهد بغضب : مع ان قلبي بيتحرق كل ما افكر ان في رجالة هتشوف لين بتجنن يا ادم وببقي عايز اولع في الكون بس غصب عني عملت كدا وربنا اللي يعلم بيا
ادم : معلش وحاسس بيك وعارف قد ايه انت بتغير عليها وبتحبها بس دا شي مش بمذاجك دا الحل الوحيد اللي ممكن يوصلنا ليها
( عند يوسف في المستشفي )
(يوسف بيقلب في الجريدة لمح صورة لين لوحدها وصورة لين ومعاها فهد وهو يوسف طبعا عارف فهد ) وكان فهد كاتب حبيبتي لين وحشتيني جدا انا عارف اني ظلمتك كتير جدا بس صدقيني عرفت كل حاجة هو متاخر بس عرفت انك مظلومة وعمري ما هظلمك تاني بس ارجعيلي ياحتة من قلبي جوزك وحبيبك وفهدك مشتاقلك اوي مشتاق لي نظرة من عيونك مشتاق للمسة من ايديك اللي كانت بطمني وتخفف عني ارجعيلي بقي
( وكان كاتبلها كلام كتير جدا )
يوسف بستغراب : فهد الصاوي يبقي جوز ندي ومال مين اللي قبلنا في الكافية دا
الموضوع دا في اءنا انت لازم اروح لفهد الصاوي بنفسي واعرف منه الموضوع ايه حكايته
( في شركة الصاوي )
( فهد في المكتب والباب بيخبط علية )
فهد : ادخل
السكرتيرة : فهد بية في واحد عايزك يا فندم اسمة دكتور يوسف
فهد كرمش وشه : دكتور يوسف طيب خليه يتفضل
دخل يوسف : اهلا وسهلا فهد باشا
فهد : اهلا وسهلا دكتور يوسف نورت الشركة
يوسف : دا نورك اكيد طبعا انت مستغرب زيارتي ليك
فهد بابتسامة : لا لا خالص حضرتك تنور في اي وقت
يوسف : الله يخليك فهد باشا
انا جيلك بمناسبة الموضوع اللي حضرتك نشرته في الجريدة انهاردة بتاع زوجته حضرتك
فهد بحزن : اها لين ماله
يوسف : عايز اعرف ايه اللي حصل يمكن اقدر اساعدك
فهد بفرح : بجد
يوسف : اها بجد وهيا عندي بس في تفصيل لازم اعرفها عشان اتاكد من دا
فهد بغضب : عندك انت ازاي




اظهار التوقيع
توقيع
ام رونزا
يُقَالْ أنْ مِنْ تَعود عَلىَ الصَمتْ ،
باستطَاعتَهُ وَقتٍ { العِتَابْ} أنْ يُدمَر قَلبكَ بكلمَه .. !





الكلمات الدلالية (Tags)
قراءة, كاملة, لاين, ميمو, الفهد, العاشق, اون, بدون, تحميل, رواية

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:35 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل