تدبر آية....(الكلم الطيب) 3 من [ امانى يسرى محمد ]

المنتدى التعليمي

اخر اخبار التربية والتعليم ونتائج الامتحانات والنماذج والكادرات واخبار المدرسين ,النتيجة برقم الجلوس,نماذج,مراجع,سلاح التلميذ 2020.

نسخ رابط الموضوع
https://vb.kntosa.com/showthread.php?t=1571
14031 0
12-24-2018 08:53 PM
#1  

افتراضيموضوع تعبير عن مصر بالانجليزي مترجم 2019 , معلومات عن جمهورية مصر بالانجليزي,برجراف عن مصر بالانجليز


موضوع تعبير عن مصر بالانجليزي مترجم 2019 , معلومات عن جمهورية مصر بالانجليزي,برجراف عن مصر بالانجليز kntosa.com_24_18_154


موضوع تعبير عن مصر بالانجليزي مترجم 2019 , معلومات عن جمهورية مصر بالانجليزي , انشاء بالعناصر عن مصر مترجم بالعربي



موضوع تعبير عن مصر بالانجليزي مترجم 2019 , معلومات عن جمهورية مصر بالانجليزي,برجراف عن مصر بالانجليز kntosa.com_24_18_154



Egypt, in long form, the Arab Republic of Egypt is a country found in northeast Africa and, for the Sinai Peninsula, in western Asia. Located on the southern coast of the eastern Mediterranean, the Levantine basin, present-day Egypt occupies the geographical space that was formerly that of ancient Egypt.
With over 92 million inhabitants in 2017, Egypt is the third most populous country in Africa behind Nigeria and Ethiopia. In very strong growth, its population has multiplied by four in sixty years.
Its capital is Cairo - القاهرة (al-Qâhira) and its currency the Egyptian pound. If the official ******** of the country is Arabic, the spoken ******** is Egyptian (dialectal Arabic). The siwi - tamazight (Berber) of the west of the country - is still spoken in Siwa. The Coptic survives as the liturgical ******** of the Christians of Egypt. As for the Nubian, it remains a ******** spoken by the inhabitants of Upper Egypt, in the region of Aswan, an area commonly known as Nubia.
Mansourah, Marsa Matruh, Luxor, Karnak, Kom Ombo, Port Safaga, Port Said, Sharm el-Sheikh, Suez, Tanta, Zagazig, etc.
In 2015, a new capital project proposes to move the political capital of Egypt to the east of Cairo.
History
For nearly three millennia, the Nile Valley saw one of the most brilliant civilizations in history flourish. The invention of an original script in the form of ideograms, the hieroglyphics, shortly after the appearance of the cuneiform in Mesopotamia towards -3300, brought the human species out of Prehistory. The Egypt of the pharaohs was thus able to flourish widely to reach its apogee in the thirteenth century before our era, leaving a monumental work to the world heritage.
After many invasions and occupations (mainly Persians, Greeks, Romans and Byzantines), the Christian community, converted by St. Mark, Copts (Arabic deformation of the Greek word Aiguptios: Egyptian) was formed in the first century. Today there are several million. The country then passed under Arab domination in the seventh century, then Ottoman.
The kingdom of Egypt gained independence in 1922. Despite a long Ottoman and then British tutelage, its culture is still strongly marked by the Arab identity, of which President Gamal Abdel Nasser was one of the most famous pioneers.
Today, Egypt is part of a Middle Eastern political framework imbued with its many conflicts with Israel. In addition to its monumental works such as the Suez Canal or the Aswan High Dam, it remains world renowned for its archaeological richnesses in prestigious international museums. The disappearance of many archives, however, means that its history remains fragmentary, although the evolution of technologies makes it possible to better grasp its size and scope.
In January and February 2011, a series of unprecedented demonstrations are taking place across the country, leading to the resignation of President Hosni Mubarak on 11 February. The new parliamentary and presidential elections were won by the Party of Freedom and Justice, the political arm of the Muslim Brotherhood. However, power remained for a short time in their hands because important demonstrations against the elected president, Mohamed Morsi, criticizing dictatorial drifts, and the reversal of the army against him have deposed him in favor of " a transitional government only one year after its election. Egypt has been experiencing a period of turmoil caused by instability and political tensions, particularly between opponents of the former president and those who continue to support him and do not accept what they see as a coup Illegal state. In May 2014, Abdel Fattah al-Sissi, already considered the de facto leader of Egypt, won the presidential election.
ésidentielle.
Demography
With over 92 million inhabitants in 2017, Egypt is the third most populous country in Africa behind Nigeria and Ethiopia. Egypt is also the most populous country in the Arab world, the Middle East and the Mediterranean basin.
In the last fifty years, the population of the country has increased by a factor of 3.5, with an average population growth of more than 2% per year in recent years21. This galloping demographic brings about many complications such as the lack of housing, infrastructure, schools and jobs, not to mention the
rising cost of
living.

The population is very young: the median age is around twenty-four and one in three Egyptian is under the age of fifteen.




جمهورية مصر العربية هي دولة موجودة في شمال شرق أفريقيا ، لشبه جزيرة سيناء ، في غرب آسيا. تقع على الساحل الجنوبي من شرق البحر الأبيض المتوسط ​​، وحوض البحر الأبيض المتوسط ​​، مصر الحالية تحتل مساحة جغرافية كانت سابقا في مصر القديمة.
مع أكثر من 92 مليون نسمة في عام 2017 ، تعد مصر ثالث أكبر دولة في إفريقيا من حيث عدد السكان بعد نيجيريا وإثيوبيا. في نمو قوي جدا ، تضاعف عدد سكانها بأربعة في ستين عاما.
عاصمتها القاهرة - القاهرة (القاهرة) وعملتها بالجنيه المصري. إذا كانت اللغة الرسمية للبلاد هي اللغة العربية ، فإن اللغة المنطوقة هي المصرية (ديالتكال العربية). لا يزال يتحدث السيوي - تامازيغ (البربر) في غرب البلاد - في سيوة. يبقي الأقباط كلغة ليتورجيكية لمسيحيي مصر. أما بالنسبة للنوبي ، فهي لا تزال لغة يتحدث بها سكان صعيد مصر ، في منطقة أسوان ، وهي منطقة معروفة باسم النوبة.
المنصورة ، مرسى مطروح ، الأقصر ، الكرنك ، كوم أمبو ، ميناء سفاجا ، بورسعيد ، شرم الشيخ ، السويس ، طنطا ، الزقازيق ، إلخ.
في عام 2015 ، يقترح مشروع رأس مال جديد لنقل العاصمة السياسية لمصر إلى شرق القاهرة.
التاريخ
على مدى ما يقرب من ثلاثة آلاف عام ، شهد وادي النيل ازدهارًا من أكثر الحضارات باهرة في التاريخ. اختراع النص الأصلي في شكل الأيدوغرامات ، الهيروغليفية ، بعد ظهور النص المسماري في بلاد ما بين النهرين نحو 3300 ، جلب الأنواع البشرية من عصور ما قبل التاريخ. وهكذا استطاعت مصر الفراعنة أن تزدهر على نطاق واسع لتصل إلى ذروتها في القرن الثالث عشر قبل عصرنا ، تاركة عملاً هائلاً للتراث العالمي.
بعد العديد من الغزوات والمهن (معظمها من الفرس واليونان والرومان والبيزنطيين) ، تم تشكيل المجتمع المسيحي ، الذي تم تحويله من قبل القديس مرقس ، الأقباط (تشويه اللغة العربية للكلمة اليونانية Aiguptios: المصرية) في القرن الأول. اليوم هناك عدة ملايين. ثم مرت البلاد تحت السيطرة العربية في القرن السابع ، ثم العثمانية.
حصلت مملكة مصر على استقلالها عام 1922. وعلى الرغم من الوصاية العثمانية ثم البريطانية ، فإن ثقافتها لا تزال تتميز بقوة الهوية العربية ، التي كان الرئيس جمال عبد الناصر أحد أشهر الرواد فيها.
اليوم ، مصر جزء من إطار سياسي شرق أوسط مشبع بالصراعات العديدة مع إسرائيل. بالإضافة إلى أعمالها الضخمة مثل قناة السويس أو السد العالي في أسوان ، فإنها لا تزال مشهورة عالمياً بثروتها الأثرية في المتاحف العالمية المرموقة. ومع ذلك ، فإن اختفاء العديد من المحفوظات يعني أن تاريخها لا يزال مجزأً ، على الرغم من أن تطور التكنولوجيات يجعل من الممكن استيعاب حجمها ونطاقها بشكل أفضل.

في يناير وفبراير 2011 ، تجري سلسلة من المظاهرات غير المسبوقة في جميع أنحاء البلاد ، مما أدى إلى استقالة الرئيس حسني مبارك في 11 فبراير. فاز حزب الحرية والعدالة ، الذراع السياسي للإخوان المسلمين ، في الانتخابات البرلمانية والرئاسية الجديدة. ومع ذلك ، بقيت السلطة لفترة قصيرة في أيديهم لأن مظاهرات هامة ضد الرئيس المنتخب ، محمد مرسي ، انتقد الانجرافات الديكتاتورية ، وانقلاب الجيش ضده خلعته لصالح "حكومة انتقالية بعد عام واحد فقط من انتخابه". شهدت مصر فترة من الاضطراب الناجم عن عدم الاستقرار والتوترات السياسية ، ولا سيما بين معارضي الرئيس السابق وأولئك الذين لا يزالون يدعمونه ولا يقبلون ما يعتبرونه انقلاباً دولة غير شرعية. - سيسي ، الذي يعتبر بالفعل القائد الفعلي لمصر ، فاز في الانتخابات الرئاسية.

علم السكان
مع أكثر من 92 مليون نسمة في عام 2017 ، تعد مصر ثالث أكبر دولة في إفريقيا من حيث عدد السكان بعد نيجيريا وإثيوبيا. مصر هي أيضا أكثر الدول اكتظاظا بالسكان في العالم العربي ، الشرق الأوسط وحوض البحر الأبيض المتوسط.
في السنوات الخمسين الماضية ، ازداد عدد سكان البلد بمقدار 3.5 ، مع متوسط ​​نمو سكاني بأكثر من 2٪ سنوياً في السنوات الأخيرة 21. هذه التركيبة السكانية السريعة تجلب العديد من التعقيدات مثل عدم وجود الإسكان والبنية التحتية والمدارس والوظائف ، ناهيك عن
ارتفاع تكاليف
الحية.

السكان صغار جداً: متوسط ​​العمر حوالي أربعة وعشرين وواحد من كل ثلاثة مصريين دون سن الخامسة عشرة.




موضوع تعبير عن مصر بالانجليزي مترجم 2019 , معلومات عن جمهورية مصر بالانجليزي,برجراف عن مصر بالانجليز kntosa.com_24_18_154








الكلمات الدلالية (Tags)
2019, موضوع, مترجم, مصر, معلومات, بالانجليز, بالانجليزي, برجراف, تعبير, جمهورية, عن

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

الانتقال السريع


الساعة الآن 07:00 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

خيارات الاستايل

  • عام
  • اللون الأول
  • اللون الثاني
  • الخط الصغير
  • اخر مشاركة
  • لون الروابط
إرجاع خيارات الاستايل